arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

تیراندازی یک ساعته ارتش سوریه و اردن به یکدیگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شامگاه جمعه ۲۰ مرداد در مرز میان سوریه و اردن نیروهای ارتش دو کشور دست به تبادل آتش زدند که بنا بر گزارش‌ها تیراندازی‌های نیروهای دو طرف یک ساعت به طول انجامیده، اما تلفات جانی دربر نداشته‌ است.

به گزارش انتخاب، رویترز مدعی شد: این تبادل آتش زمانی آغاز شد که نیروهای ارتش بشار اسد در جریان تعقیب پناهندگانی که از سوریه به اردن می‌رفتند، در خاک اردن نیز به شلیک‌ سلاح‌های خود ادامه دادند.

بنا بر این گزارش، نیروهای مرزبانی اردن نیز به این شلیک‌ها پاسخ دادند و درگیری میان طرفین زمانی شدت گرفت که نیروهای اردنی با ارسال خودروهای زرهی دو برج مرزبانی سوریه را هدف قرار دادند.

درگیری‌های نیروهای دو ارتش در بیابان‌های نزدیک روستای الشجره در منطقه «تل شهاب الطُره» واقع در ۸۰ کیلومتری شمال پایتخت اردن روی داده‌ است.

فعالان سوری به این خبرگزاری گفتند که ژنرال ابراهیم جباوی نیز در میان این پناهنده‌ها است و عملیات یادشده به منظور تسهیل گریز چندین مقام نظامی سوری که هفته گذشته از ارتش این کشور جدا شده‌اند ترتیب داده شده‌ است.

یک منبع اردنی نیز به خبرگزاری آلمان گفت که چندین تن از پناهندگان پس از ورود به خاک اردن از نوعی «پذیرش ویژه» برخوردار شده و به محلی مخفی در شهر مرزی مَفرَق منتقل شدند که محل استقرار نظامیان جداشده از ارتش سوریه در اردن است.

نظرات بینندگان