arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

تصويري از چهره شيطاني دشمن خطرناك جمعيت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك عكاس اهل چك در يكي از جالب‌ترين تصاوير خود دست به ثبت يكي از خطرناكترين حشرات روي زمين با چهره‌اي شيطاني زده است.
سوسك شاخ‌دراز توسط توماس سلار 19 ساله در جمهوري دومينيكن به تصوير كشيده شده و در ميان حشرات، به عنوان خطرناك‌ترين دشمن جمعيت معرفي شده است.
شاخكهاي چهار سانتيمتري اين سوسك از چشمان شيطاني قرمز رنگ برخوردار است.
محققان آمريكا اخيرا به انتشار يك هشدار جدي در مورد حمله اين سوسك به اين كشور پرداخته است. بيش از 20 هزار گونه مختلف اين حشره در جهان وجود دارد.
ماه اوت اوج هجوم اين سوسك بوده كه به عنوان آفت مهاجم ويرانگر معرفي شده است. اين سوسكها براي اولين بار در سال 1996 پس از سفر در يك ماده بسته‌بندي چوبي از آسيا به آمريكا ديده شدند.
اين حشره مهاجم از 13 نوع مختلف درختان چوب جنگلي تغذيه كرده و در نهايت آنها را از بين مي‌برد. درختان افرا، بيد، نارون قرمز، شاه‌بلوط هندي و فان از رايجترين درختان ميزبان براي اين حشرات هستند.
حقايق جالب سوسك شاخ‌دراز
- سوسك شاخ‌دراز آريايي حدود يك تا 1.5 اينچ است.
- شاخكهاي بلند اين سوسك به رنگ سفيد و سياه بوده و از بدن حشره بزرگتر است.
- بدن اين سوسك شش پا درخشان بوده و نقطه‌هاي سفيد كمي روي آن وجود دارد و پاهاي آن نيز آبي رنگ است.
اين حشره از سال 1996 درختان ايلات ايلينويز، نيوجرسي، نيويورك، ماساچوست و اوهايو را آلوده كرده و باعث بريده شدن بيش از 80 هزار درخت ميزبان شده است.
سوسك شاخ‌دراز مناطق تفريحي، ‌جنگلها و درختان سايه‌دار شهرها و حومه آنها را تهديد مي‌كند. از اين رو اولين خط دفاع در برابر اين حشره، عموم مردم هستند؛ چرا كه تشخيص زودهنگام بسيار موثر بوده و مي‌تواند تعداد درختان بيشتري را نجات دهد.
سوسكهاي بالغ بيشتر در تابستان و اوايل پائيز فعال بوده و بر روي درختان، شاخه‌ها، ديوارها، مبلمان بيرون خانه، خودروها، پياده‌روها و فيلتر استخر مشاهده مي‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان