arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

بهترین نتیجه کاروان ورزشی ایران در تاریخ المپیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن بی‌تردید برای ایرانیان هم مسابقاتی به یاد ماندنی خواهند بود. کاروان ورزشی ۵۲ نفره‌ی این کشور در نهایت با کسب ۱۲ نشان رنگارنگ موفق‌ترین حضور خود در تاریخ المپیک را جشن گرفت.

در کاروان ورزشی ایران سوریان، نوروزی، رضایی و سلیمی مدال طلا گرفتند؛ انوشیروانی، نصیرشلال، حدادی، گودرزی و باقری معتمد مدال نقره را به گردن آویختند و رستمی، لشگری و قاسمی برنده‌ی نشان برنز شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با قهرمانی در این رقابت‌ها نام خود را در فهرست افتخارات ورزشی جاودانه کرد. احسان حدادی هم با تلاش شبانه‌روزی خود نخستین نشان تاریخ المپیک برای دو و میدانی ایران را به دست آورد. او مدال نقره‌ی رشته‌ی پرتاب دیسک را بر گردن آویخت، هر چند با اندکی خوش‌اقبالی رنگ این نشان می‌توانست طلایی باشد.

حضور ایران در المپیک لندن اما خالی از حاشیه هم نبود. پیش از مسابقات اخباری در مورد تعلیق برخی از رشته‌های ورزشی این کشور در مسابقات ۲۰۱۲ مطرح شدند. در مراسم افتتاحیه هم حضور رئیس کمیته‌ی ملی المپیک جمهوری اسلامی در رژه‌ی ورزشکاران خبرساز شد. "ناداوری‌ها" در حق بوکسور و کشتی‌گیر ایرانی، "خداحافظی" محمد بنا و حمید سوریان از تیم ملی و شکست پیروزمندانه نوشاد عالمیان از قهرمان تنیس روی میز آلمان و اروپا، در کنار مصدومیت رضا یزدانی، آزادکار ایرانی، در روز آخر مسابقات، در ذهن علاقه‌مندان به ورزش ایران باقی خواهند ماند.

ضمن این‌که در این دوره هم طلسم مدال‌آوری زنان ورزشکار ایرانی در المپیک برجا ماند.
نظرات بینندگان