arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

دستگيري عامل هتك حرمت خانواده‌اي در اينترنت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيري انتقامجوي اينترنتي که عامل هتک حرمت خانواده‌اي در اين استان شده بود، خبر داد.

سرهنگ خسروي در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي شکايت زني مبني بر دريافت ايميل‌هاي تهديدآميز،‌ كارشناسان پليس فتا تحقيقات خود را در اين رابطه آغاز كردند و شاكيه به كارشناسان پليس فتا گفت: حدود سه ماه پيش به همراه خانواده خود به يكي از كشورهاي اروپايي سفر كرديم اما از سه هفته پيش تاكنون ايميل‌هايي از جانب فرد ناشناسي حاوي تصاوير شخصي و خانوادگي خود از آن سفر را دريافت مي‌كند كه اين امر شديداً خانواده‌ام را تحت تاثير قرار داده و موجبات هتك حيثيت و آبروريزيش شده است.

رييس پليس فتاي اصفهان ادامه داد: پرونده مربوطه تشكيل و با هماهنگي‌قضايي رسيدگي به اين پرونده در دستور وي‍ژه كارآگاهان و كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود:پس از تحقيقات در خصوص صحت و سقم ادعاي شاكيه از سوي كارشناسان پليس فتا، مستندسازي ادله الكترونيكي جرم محتواي پست‌الكترونيكي شاكيه مورد بررسي و بازبيني قرار گرفت به گونه‌اي كه ايميل‌هاي مربوطه استخراج و مستندسازي در پرونده منعكس شد.

رييس پليس فتاي اصفهان افزود: تحقيقات به منظور شناسايي متهم از طريق آدرس اينترنتي انجام اما با بررسي‌ها مشخص شد كه متهم صرفا با استفاده از سرويس‌هاي تغيير آدرس اينترنتي، به اينترنت متصل شده است.

خسروي با بيان اينكه متهم انگيزه خود را انتقامجويي عنوان كرد، گفت: با بازيابي رايانه‌هاي متهم، اطلاعات و ايميل‌هاي ارسالي استخراج و ضميمه پرونده شد.

رييس پليس فتاي اصفهان به كاربران توصيه كرد: هيچ‌گاه تصاوير و فيلم‌هاي شخصي و خانوادگي خود را به اشتراک نگذاشته و نسبت به تنظيم محرمانگي آن دقت كنند.
نظرات بینندگان