arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۲۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

آمریکا: صراحتاً به اسرائیل گفته ایم که وقت جنگ نیست/ اسرائیل: صبرمان لبریز شده

در حالی که آمریکا از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران نگران است و اسرائیل اعلام کرده «صبرمان در برابر ایران لبریز شده»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد هنوز وقت برای ایران باقی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که آمریکا از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران نگران است و اسرائیل اعلام کرده «صبرمان در برابر ایران لبریز شده»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد هنوز وقت برای ایران باقی است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد، با تاکید بر اینکه «زمان و فرصت برای حل مناقشه هسته ای ايران وجود دارد»، با اشاره تلویحی به اسرائیل گفت: واشنگتن به «شرکايش» به طور شفاف و صريح تاکيد کرده است که هنوز زمان برای  پيگيری مسير ديپلماتيک از طريق رويکرد دو مسيره به همراه تشديد تحريم ها وجود دارد. 

وی گفت: «ما همچنان باور داريم  که هنوز زمان و فضا برای ديپلماسی وجود دارد ، اين  فرصت نيز برای ايران  وجود دارد که  از چنين اين فرآيندی استفاده کند.»

جی کارنی گفته است:«از آنجا که زمان و فضا همچنان وجود دارد، دليل کافی برای ادامه مذاکرات ۱+۵ وجود دارد.»

اسرائیل: بپذیرید که دیپلماسی با ایران شکست خورده

در همین حال، نی آیالون، معاون وزیر امور خارجه‌ی اسرائیل در گفت‌وگویی با رادیو اسرائیل از جامعه جهانی خواست که شکست مذاکرات و دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و به شکل رسمی اعلام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ آیالون در این گفت‌وگو با رادیو اسرائیل به ایران گفته است صبر جامعه‌ی بین‌الملل در مواجهه با عدم همکاری این کشور به پایان رسیده و تاکید کرد:« اگر ایران به همین رویه ادامه دهد، همه‌ی گزینه‌ها روی میز و محتمل است.»

معاون وزیر امور خارجه‌ی اسرائیل تاکید کرد که منظور او از همه‌ی گزینه‌های محتمل، تنها اقدامات احتمالی اسرائیل نیست؛ بلکه ادامه‌ی روند فعلی از سوی ایران واکنش کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، ایالات متحده‌ی آمریکا و اتحادیه اروپا را نیز به دنبال خواهد داشت.

دنی آیالون در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که چقدر زمان لازم است تا تحریم‌ها و فشارها بر ایران نتیجه دهد، گفت:« تا چند هفته‌ی دیگر نتایج این فشارها مشخص خواهد شد.»

این مقام مسئول اسرائیلی تاکید کرد که اگر ایران رویه‌ی خود را تغییر دهد، آن‌ها نیز آمادگی آن را دارند که سیاست خود را بازبینی کرده و تغییر دهند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
8
11
غیر از گزینه ترس، روی میز آمریکا و سگش گزینه
دیگه ای نیست.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
10
8
بگذارید صبزش لبریز شود تا تو دهنی مجکمی بخورد
نظرات بینندگان