arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲

انصارالله: به دنبال احیای مذاکرات هستیم

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله پنجشنبه در واکنش به ورود هیات میانجی عمان به صنعا گفت که به دنبال احیای مذاکرات هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله پنجشنبه در واکنش به ورود هیات میانجی عمان به صنعا گفت که به دنبال احیای مذاکرات هستیم.

 

به گزارش المسیره، «محمد عبدالسلام» گفت: اگر روند مذاکره با اجرای مفاد بشردوستانه آغاز نشود، نمی‌توان بر نیات مثبت طرف مقابل حساب باز کرد.

 

وی افزود: در طول سفر هیات عمانی، رایزنی‌هایی را برای احیای روند مذاکرات در چارچوب یک چشم انداز روشن انجام خواهیم داد که به فوری ترین پرونده‌های بشردوستانه مربوط به هر شهروند یمنی رسیدگی می‌کند.

 

سخنگوی جنبش انصارالله اضافه کرد، ما در تلاش هستیم تا روند مذاکرات را احیا کنیم و از پرونده انسان دوستانه مانند بازگشایی فرودگاه‌ها، بنادر و پرداخت حقوق شروع می‌کنیم.

 

عبدالسلام تاکید کرد که لازم است بهبود وضعیت فرودگاه و بنادر آغاز و بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شود زیرا محاصره همچنان در همه سطوح برقرار است.

 

وی گفت: موضع چهار کشور آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات متحده عربی در سنگ اندازی در زمینه پرونده بشردوستانه، متحد و یکسان است و امیدواریم این جمع بد پایان یابد.

 

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، افزود: سفر هیات عمانی به صنعا، پایتخت، در چارچوب تلاش‌های میانجی‌گری عمان برای احیای روند مذاکرات و ارزیابی این مرحله انجام می‌شود.

 

محمد عبدالسلام پیش تر در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: ما و هیات عمانی برای رایزنی با مسئولان ارشد، ارزیابی مرحله و از سرگیری روند مذاکرات که مهمترین آن رسیدگی به پرونده‌های بشردوستانه است، وارد صنعا شدیم.

 

سفر هیات عمانی به صنعا ۲ روز پس از سفر هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به مسقط صورت گرفته است.

 

هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه‌شنبه در سفرش به عمان با خلیفه بن علی الحارثی قائم مقام وزارت خارجه عمان در امور سیاسی دیدار کرد.

 

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص تلاش‌های انجام شده برای کمک به طرف‌های یمنی برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران در این کشور گفت وگو کردند.

 

وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الحارثی با گروندبرگ نقش سازمان ملل متحد را در سطح سیاسی و بشردوستانه در یمن بررسی کرد.

 

آوریل گذشته دو هیات از عربستان سعودی و عمان مذاکراتی را با رهبران انصارالله در صنعا آغاز کردند که به مدت ۶ روز به طول انجامید و راه‌های تمدید آتش بس و برقراری صلح در یمن را بررسی کردند.

نظرات بینندگان