arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۱

نماینده ولی فقیه در سپاه: اصلاح‌طلبان برای بازگشت به نظام توبه کنند و تعهد بدهند/ خاتمی عذرخواهی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي سعيدي با بيان اينکه جريان اصلاح‌طلب تا امروز مسير درستي را طي نکرده است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان از امتيازات و حس اعتمادي که برخي از مردم و نهادهاي نظارتي براي ورود به عرصه انتخابات به آنها داشتند، سوءاستفاده کردند.

وي افزود: آنها مي‌توانستند در دوران حاکميت خود در چارچوب نظام و تکيه بر اصل ولايت فقيه اقدامات مفيدي انجام دهند، اما  به‌‌ واسطه غرورشان، اقدام به هنجارشکني‌ و عبور از خط قرمزها کرده و ارزش‌ها و باورهاي ديرينه مردم را زير سوال بردند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ابراز عقيده برخي اصلاح‌طلبان مبني بر اينکه "انديشه‌هاي امام(ره) به تاريخ پيوسته" و مجموعه اشتباهات آنها در توهين به مقدسات اسلام را نشانگر عدم اعتقادشان به حکومت ديني دانست و گفت: پس از اينکه مردم اصلاح‌طلبان را شناختند، با چرخشي بسيار هدفمند از سال 1380 زمام امور را دست اصولگرايان سپردند.

سعيدي در ادامه تصريح کرد: از سال 1380 نيروهاي مؤمن و متعهد اصولگرا با رأي مردم به عنوان شوراي شهرها برگزيده شدند و در مرحله بعد، اکثريت حاضر در مجلس شوراي اسلامي به دليل عدم اعتماد مردم به اصلاح‌طلبان در اختيار اصولگرايان قرار گرفت.

وي انتخاب قوه مجريه‌اي اصول‌گرا را به دليل ناکار آمدي اصلاح‌طلبان ارزيابي و تاکيد کرد: پس از اينکه مردم زمام امور را از اصلاح‌طلبان گرفتند، جريان اصلاحات سعي کرد در سال 88 با خيز تبليغاتي و سوءاستفاده از اعتماد مردم و دستگاه‌ها زمام قوه مجريه را بدست آورد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينکه جريان اصلاحات نتوانست آراي لازم مردم براي پيروزي در انتخابات 88 را بدست آورد، ادامه داد: پس از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات، آنها حاضر به قبول واقعيت نشده و با عنوان کردن بحث تقلب در انتخابات و عدول از قانون اساسي، زمينه تشويش در کشور و سوءاستفاده بيگانگان را فراهم کردند.

سعيدي در تشريح روحيه ناسالم سران فتنه، اظهار داشت: مير حسين موسوي در ملاقاتي که با وزير اطلاعات در آن زمان داشت، در پاسخ به اين سؤال که در صورت ابطال انتخابات چنانچه دوباره راي نياوريد چه نظري داريد، گفته بود که آن انتخابات هم دوباره بايد باطل شود.

وي تبديل رقابت قانوني انتخابات به فتنه‌اي عميق را ناشي از قانون‌گريزي اصلاح‌طلبان دانست و افزود: راه‌هايي براي بازگشت به نظام براي افرادي که در جريان فتنه سکوت کرده يا به طور غير مستقيم در مقاطعي از آن حمايت کردند وجود دارد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ادامه داد: اين افراد با توبه، اقرار آشکار به اشتباهات خود و تعهد به پذيرش اصول و مباني نظام مي‌توانند راه خود را براي ورود به عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي در کشور باز کنند.

سعيدي تصريح کرد: با توجه به روحيات خاتمي، در برزخ قرار داشتن وي در فتنه 88 مشهود بود، البته ملاقات با جورج سورس و سپردن امور کشور به دست نااهلان در دوران حکومتش از نقاط ضعف و انحراف وي به شمار مي‌رود که با عذرخواهي از ملت ايران و خودداري از تکرار اشتباهات گذشته، قابل اغماض خواهد بود.

وي جامعتين -شامل جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين- را از اميدهاي اصلي اصولگرايان براي رسيدن به يكپارچگي و انسجام برشمرد و اظهار داشت: اعضاي اصلي جامعتين افرادي صاحب نظر، دلسوز و تاثيرگذار هستند و مردم بويژه اصولگرايان از آنان انتظار دارند که با مديريت خود مجموعه اصولگرايان را به انسجام برسانند.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران خلأ ناشي از مديريت گسترده جامعتين را مشکل اصلي اصولگرايان در رسيدن به اتحاد لازم ارزيابي کرد و افزود: جامعتين با ترسيم نقشه راه مي‌توانند زمينه‌هاي اصلي ساماندهي بين اصولگرايان را فراهم آورند.

وي جناح‌بندي اصولگرايان را برخلاف مصلحت ملت و نظام دانست و تاکيد کرد: تقابل بين اصولگريان بايد کاملا برطرف شود چون جامعه خواستار تقسيم بندي اصولگرايان نبوده و  اين جناح بندي‌ها باعث شکسته شدن آراي آنان خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
3
158
باشه توبه میکنیم امر دیگه ای ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
118
11
به نظر من خاتمی تو انتخابات مجلس توبه نامشو ارائه کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
3
91
توبه توبه
نظرات بینندگان