arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۱

زندان ها از زنداني اشباع شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس٬ با تأكيد بر اينكه هم اكنون زندان ها از زندانيان و مجرمان اشباع شده است٬ افزود: متأسفانه به علت تعدد عنوانين مجرمانه در قانون٬ بيشتر افراد مجرم با هر نوع عنوان مجرمانه به زندان مي روند.

محمدعلي اسفناني در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت٬ با اشاره به افزايش ورود افراد مجرم به زندان هاي كشور٬ يادآور شد: به طور حتم افزايش آمار زندانيان كشور مشكلات زيادي را براي كشور به دنبال دارد.

نماينده مردم فريدن٬ فريدونشهر و چادگان در مجلس شوراي اسلامي٬ با تأكيد بر اينكه هم اكنون زندان ها از زنداني و مجرمان اشباع شده است٬ افزود: متأسفانه به علت تعدد عنوانين مجرمان در قانون٬ بيشتر افراد مجرم با هر نوع جرمي به زندان مي روند.

وي با اعلام اينكه قوانين و به تبع آن قضات كشور بايد به سمت جايگزيني محكوميت زندان مجرمان حركت كنند٬ اظهار داشت: به طور حتم جايگزيني محكوميت مجرمان به جاي زندان، موجب كاهش زندانيان و آمار مجرمانه مي شود.

اين نماينده مجلس نهم٬ از بررسي لايحه كاهش عناوين مجرمانه در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس نهم خبر داد و اعلام كرد: اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي در آينده نزديك اين لايحه مهم و تأثيرگذار را مورد بررسي و تصويب مي كند و سپس به صحن علني مجلس مي فرستند.

سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس٬ با مد نظر قرار دادن بررسي لايحه پيشگيري از وقوع جرم در شوراي نگهبان قانون اساسي٬ تصريح كرد: با تأييد لايحه پيشگيري از وقوع جرم از سوي شوراي نگهبان، الزامات قانوني تمام دستگاه ها در پيشگيري از وقوع جرم، نظم مي يابد؛ اما تا زمان تأييد اين لايحه٬ قوه قضائيه و ساير دستگاه هاي كشور بايد از ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود در اين زمينه استفاده كنند.
نظرات بینندگان