arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

بانوان روی مچ دست خود چه می خواهند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای قرن‌ها، صنعت ساعت‌های گران‌قیمت توسط مردان کنترل می‌شد و خریداران ساعت‌های گران‌قیمت عمدتاً مرد بودند. اما این به تدریج در حال تغییر است و خریداران زن، کلکسیونرها، سازندگان و مدیران برندها اکنون نقش های بزرگ تری را در دنیای ساعت مچی بازی می کنند.

بنابراین، زنان روی مچ دست خود چه می خواهند؟ و چگونه تصورات در بین برندها و مصرف کنندگان در مورد این سوال تغییر کرده است؟

نیویورک تایمز اخیراً از چندین خانم که متخصص ساعت شناسی (و کلکسیونر ساعت) هستند دعوت کرد تا در شهر نیویورک برای بحث در مورد این سؤالات و موارد دیگر دور هم جمع شوند. آن اشخاص عبارتند از: جین چون، وکیلی که مشاور انجمن هورولوژی نیویورک است. دانا لی، بنیانگذار وب سایت Tell the Time، که خود را به عنوان "همه ساعت ها برای زنان است" توصیف می کند. ایزابلا پرویا، معاون رئیس، رئیس فروش و متخصص بین‌المللی در فیلیپس واچز؛ و کیتی رید، معاون بازاریابی در ساعت های سوئیسی آمریکا.

(یک نکته: روی مچ دست آنها ساعت هایی قدیمی از پتک فیلیپ، رولکس زنانه و واشرون کنستانتین وجود داشت. اما هیچ یک از مدل ها به طور خاص برای زنان طراحی یا به بازار نیامده بود.)

گفتگو ویرایش و فشرده شده است:

وقتی به ساعت‌ها نگاه می‌کنید، به این فکر می‌کنید که مردانه هستند یا زنانه؟

سنگ های قیمتی کیتی رید همیشه برای من ساعت مچی زنانه را مشخص کرده است. بند ها به من حال و هوای زنانه می دهند، از نظر بند ساتن سرخ شده و چیزهایی از این قبیل.

ایزابلا پرویا: بله. من احساس می‌کنم این چیزی است که برندها برای متمایز کردن آن انجام داده‌اند.

مانند Lange 1 آن را روی این بند قهوه ای براق قرار می دهند. اما اگر آن را فقط روی یک بند معمولی خاکستری زیبا یا چیزی قرار دهید، کاملاً متفاوت به نظر می رسد. من احساس می کنم مارک ها به نوعی به شما می گویند که باید چه بپوشید. آنها آن را از طریق بند و سنگ های قیمتی نشان می دهند. اما پس از آن شما رولکس دیتونا رنگین کمان یا آکوانا را دارید. اینها از نظر فنی ساعت های مردانه هستند.

دانا لی: من با این نکته موافقم که این برندها هستند که راهی برای تشخیص ساعت مردانه در مقابل ساعت زنانه پیدا می کنند، در حالی که من شخصاً دوست دارم، وقتی به ساعت نگاه می کنم، در واقع چیزی باشد که برای من مناسب است. لزوماً اندازه قاب مهم نیست. من چیزی به بزرگی 42 میلی متر پوشیده ام، امگا اسپیدمستر حتی اگر مچ کوچکی داشته باشید، عالی به نظر میرسد.

بانوان روی مچ دست خود چه می خواهند؟

انتخاب سر دبیر

نگاهی به گذشته و آینده در رصدخانه های تاریخی

تعالی حسی یک وعده غذایی فرانسوی، از طریق صفحه نمایش بزرگ

یک حقیقت مودار در مورد حس لامسه شما

جین چون: من حدس می‌زنم در اقلیت هستم: وقتی برای اولین بار ساعتی را می‌بینم، به آن برچسب مردانه یا زنانه نمی‌زنم.

لی: من فکر می کنم شما در اینجا اکثریت هستید.

چون: در طی شاید دو سال گذشته، از زمانی که به شبکه‌های اجتماعی پیوستم، متوجه شدم که می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید بپوشید. زنان این ساعت‌های عظیم را می‌پوشند و لذت میبرند. گاهی اوقات برای آنها بهتر از شوهرانشان، افراد مهم و دوستان پسرشان به نظر می رسد. سپس ورزشکارانی را می‌بینید که لباس‌های کوچک، رنگی، پر زرق و برق و گران‌قیمت به تن دارند و حالا مشکلی نیست.

آیا سلبریتی ها درک ساعت ها را تغییر می دهند؟

مثل هری استایلز مانند تایلر، خالق. فرانک اوشن آنها این راه را برای براندازی جنسیت خود دارند و آن را در ساعت‌ها نیز بیان می‌کنند. سپس شما زنانی دارید که همین کار را انجام می دهند.

رید: قطعاً فکر می کنم که بستری برای محبوبیت چیزهای مختلف فراهم می کند. مانند بد بانی که یک اودمار پیگۀ قدیمی پوشیده است، که 20 سال پیش، حتی 10 سال پیش، یک ساعت رسمی زنانه بود.

لی: حتی یک سال پیش.

رید: دقیقا. این چیزهایی هستند که یک تغییر فرهنگی ایجاد می‌کنند و آن را کمی بیشتر به یک انجمن باز مرتبط با جمع‌آوری تبدیل می‌کنند، و فقط بینشی در مورد اینکه مردم چه می‌پوشند و چگونه آن را می‌پوشند.

در مورد ساعت هایی که ممکن است به عنوان ساعت های جواهرات در نظر گرفته شوند، مانند بولگاری سرپنتی یا ساعت ورساچه دخترانه ، چه احساسی دارید؟

لی: من یکی را دوست دارم. در روزهایی که کمی بیشتر احساس خوشبختی می کنم، این اتفاق خوبی خواهد بود.

برای من احساس می کنم، در روزهای مختلف برای مناسبت های مختلف متفاوت است. این واقعاً به همین موضوع مربوط می شود. در بعضی روزها ممکن است با لباسی که می پوشم کمی ماجراجوتر و عصبانی تر باشم. بعضی روزها، اگر چیزی کمی رسمی‌تر داشته باشم، شاید به آن ساعت زنانه نیاز داشته باشم.

ریذ: من فکر می کنم بولگاری این کار را برای زنان درست انجام می دهد.

لی: بله.

رید: طراحان آنها افسانه هستند. من فکر می کنم آنها تعادل جواهرات و ساعت را با هم برقرار می کنند که دیدن آن واقعاً هیجان انگیز است. من فکر می کنم بازاریابی آنها نیز پیشرو است.

پرویا: وقتی پیکولیسیمو، موتور مکانیکی کوچک را منتشر کردند، فکر کردم بالاخره این کار را کردند.

از نظر خرده فروشی، ساعت های زنانه در حراج ها کجا قرار می گیرند؟

پرویا: سخت است، صادقانه، زیرا آنچه برندها در 50 سال گذشته برای زنان ساخته اند، برای حراج تجاری نیستند، آنها قابل کلکسیون نیستند. فروش هر چیزی با موتور کوارتز (باتری خور) در حراج بسیار سخت است، در حراج هایی که حداقل فیلیپس انجام می دهد. هر نوع ست کوچک و جواهری معمولاً اخیراً مرسوم نبوده است. بنابراین ما در واقع بسیاری از ساعت‌های زنانه را به حراج نمی‌گذاریم.

همانطور که گفته شد، تعداد زیادی ساعت وجود دارد که ما می فروشیم زیرا اندازه های ساعت های قدیمی 33 تا 37 میلی متر است که بسیار عالی است. حتی یک رولکس مردانه دیتونا یا یک کرونوگراف اولیه پتک فیلیپ، همه آنها برای خانم ها عالی به نظر می رسند. بنابراین، در این مورد، من در واقع سعی می کنم به زنان یا مردان فکر نکنم. من فقط به کلکسیونرها و آنچه مردم واقعاً می خواهند بپوشند فکر می کنم. ما ساعت‌های معمولی زنانه زیادی را ارائه نمی‌دهیم؛ با روکش الماسی، مرواریدی. اما آنچه را که کلکسیونی است و ارزش بلندمدتی دارد، ارائه می‌کنیم. این چیزی است که زنان نیز می خواهند.

بانوان روی مچ دست خود چه می خواهند؟

آیا دسترسی زنان از فروشگاه های ساعت تغییر کرده است؟

رید: هر کسی در تیم من به شما خواهد گفت که روزهای برگزاری رویدادهای چای زنانه گذشته است، که دوست داشتنی هستند و هنوز مورد توجه تعداد انگشت شماری از برندها است، اما ما به شدت عقب نشینی می کنیم. ما فراگیر هستیم ما خود را یک گروه بسیار دموکراتیک می نامیم: بیایید، افراد مهم خود، حیوانات خانگی، بچه هایتان را بیاورید، وارد شوید و خرید کنید و به چیزها نگاه کنید. ما بچه پسند هستیم

سپس، از دیدگاه بازاریابی، مکالمه جنسیتی را به طور کامل حذف کردیم. بنابراین ما به اندازه میلی‌متری رفته‌ایم و فروش را بر اساس اندازه میلی‌متری دنبال می‌کنیم، نه بر اساس مرد/زن. ما به دنبال تبدیل سایت تجارت الکترونیک خود هستیم.

در «زمان بگویید»، آیا متوجه می‌شوید که چه تعداد از مخاطبانتان مرد هستند یا زن؟

لی: بله، دارم. مطمئناً کمی بیشتر آقا است چون من ساعت‌های کاور را انجام می‌دهم. اما می توانم بگویم که در حال حاضر حدود 60 درصد مرد و 40 درصد زن هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، آیا احساس می کنید هنوز این تصور وجود دارد که دنیای ساعت تحت سلطه مردان است؟

لی: بله، بدون شک؛ به ویژه از افرادی که از بیرون به داخل نگاه می کنند. من دوستانم را دارم که بدیهی است با شروع بیشتر این کار، آنها به ساعت علاقه مند شده اند. اما آن‌ها، نمی‌دانم در اینجا «ترعید» کلمه درستی است یا نه، اما مطمئناً کمی محتاط‌تر هستند، زیرا می‌گویند، «خوب، خوب، تمام چیزی که من می‌بینم همان ساعت‌های مردانه است. من آن را اغلب در زنان نمی بینم. حتی نمی‌دانم در مورد ورود به فضا چگونه فکر می‌کنم.»

می توانم بگویم که جامعه ساعت، به ویژه در نیویورک، وقتی واقعاً در آن حضور داشته باشید، بسیار بسیار از بانوان حمایت کننده است. اما باز هم، از بیرون که به داخل نگاه می‌کنید، به نوعی می‌گویید: «نمی‌دانم، من چطور می‌توانم وارد اینجا شوم؟» باز هم، گاهی اوقات این افراد قدیمی در یک اتاق هستند و هنوز، واقعاً واقعاً، شما می‌توانید باشید.

پرویا: شما قبلا یکی بودید و اکنون یکی از سه نفر هستید.

چون: قطعاً در حال تغییر است. زنان به مراتب راحت‌تر هستند، و شما فقط باید یخ را بشکنید، فقط بپرید. همانطور که دانا گفت، در واقع وقتی وارد شوید، مردم چیزهای زیادی برای گفتن دارند. آنها در مورد هر چیزی با شما صحبت خواهند کرد..

چون: کمی هست، و آنها به شما نگاه می کنند. من نمی‌توانم بگویم که این دیگر برای فروشندگان مجاز صادق است، اما مطمئناً در ابتدا برای من صادق بود: آنها همیشه تصور می‌کردند که من یک پلاس یک هستم، یک پلاس یک ناشناخته. یادم می‌آید چند بار مجبور شدم بگویم: "نه، او به علاوه یک من است."

بانوان روی مچ دست خود چه می خواهند؟

آیا احساس می کنید بهتر می شود؟

چون: قطعا. با تشکر از گروه های خاص و افراد خاص، مجموعه داران زن که اکنون در رسانه های اجتماعی حضور دارند و مورد توجه قرار گرفته اند. اما همچنین، مارک ها شروع به درک زنان کرده اند که قدرت خرید دارند، درست است؟ این فقط یک فرد عجیب و غریب نیست که می رود و پول خود را خرج می کند و نظر دارد، کمی سلیقه دارد و می خواهد برای خودش چیزی بخرد.

برندها تجارت هستند، درست است؟ آنها متوجه این موضوع هستند. شما بی احترامی کرده اید، بخش خوبی را که پولی برای خرج کردن دارد نادیده گرفته اید، بنابراین فکر می کنم این فقط یک چیز خوب است. حداقل از آنچه در سه یا چهار سال گذشته دیده‌ام، زنان اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن دارند، نه فقط زنان صاحب نظری مثل من.

این مقاله بخش کوتاهی از مصاحبه بود در مورد دنیای ساعت مچی برای بانوان. در کشور عزیزمان ما میتوانیم فروشگاهی به شما معرفی کنیم که دارای تیمی آگاه از هرگونه سؤال شما در مورد ساعت مچی است. اگر به دنیای ساعت علاقه دارید یا قصد خرید ساعت مچی زنانه را دارید، میراکو بهترین فروشگاه ساعت مچی است که مشاوره ای بسیار حرفه ای در مورد ساعت به شما خواهد داد.

نظرات بینندگان