arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

منتجب ‌نيا: گويا شغل عده‌يي توهين و تخريب چهره‌هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسول منتجب‌نيا گفت: اگر بي‌حرمتي باب شود، حرمت تمام مقامات كشور شكسته مي‌شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با آريا با تاكيد بر اين مطلب كه متاسفانه در سال‌هاي اخير بارها به شخصيت‌هاي بزرگ و ملي كشور ما حمله و جسارت شده است، گفت: اين رفتارها نظير توهين و حملاتي كه به آقاي هاشمي، ناطق نوري، خاتمي و سيدحسن خميني كه نواده حضرت امام هستند و ساير بزرگان و عزيزان در سال‌هاي اخير به كرات اتفاق افتاده است، از اين رو نياز است. ما اين رفتارها را كالبدشكافي كنيم. ريشه‌هاي آن را به دست آوريم و پيامد‌هاي آن را بررسي كنيم.

وي با بيان اين مطلب كه اين مساله تازگي ندارد، افزود: در كشور ما 20سال است كه اين رفتارها صورت مي‌گيرد لذا اگر در جاي ديگري هم اين اتفاق رخ مي‌داد، امر قبيح، زشت و محكومي بود و مسوولان با آن برخورد مي‌كردند تا در نطفه خفه شود.

منتجب‌نيا خاطرنشان كرد: از حدود 20سال قبل حمله به شخصيت‌ها با بر هم زدن جلسات سخنراني مذهبي، سياسي با توهين و اهانت رواج پيدا كرد و رفته‌رفته اين پديده زشت و غيرانساني نهادينه شد و به صورت يك فرهنگ درآمد، به معناي اينكه گويا حرفه يك مجموعه‌يي در كشور برهم زدن جلسات است. شغل آنها توهين كردن، تخريب كردن چهره‌ها و شخصيت‌هاست.

وي اظهار داشت: بعد از نهادينه شدن اين رفتارها بنده به‌طور يقين ادعا مي‌كنم اين رفتارها به صورت خودسر نيست. گاهي مقامات قضايي و غيرقضايي اين افراد را افرادي خودسر مي‌خوانند كه بنده با اين نظريه مخالفم. از اين رو صراحتا مي‌گويم معتقدم ستادي براي اين افراد ترتيب داده شده است.

وي اظهار داشت: با يك نگاه اجمالي مي‌توان دريافت كه اين پديده مي‌تواند چه آثاري دربرداشته باشد. در واقع اين رفتارها ذاتا عملي زشت، قبيح، ضداخلاقي و ضدانساني است كه نشانه بي‌ادبي است.

وي افزود: به عبارت ديگر اين حركت‌ها موجب مي‌شود چهره‌هاي باارزش نظام و شخصيت‌هاي ملي ما كه سرمايه انساني و معنوي هستند، مخدوش شوند، شخصيت‌هايي كه ارزش آنها از ارزش چاه‌هاي نفت، معادن طلا و نقره و.. بالاتر است. معتقدم يك تار موي هاشمي‌رفسنجاني و شخصيت‌هاي ديگر را نمي‌توان با يك چاه نفت مقايسه كرد بنابراين وقتي چنين شخصيت‌هايي مخدوش مي‌شوند، يعني لطمه به ملت و سرمايه‌هاي مردم وارد مي‌شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملي اظهار داشت: اين رفتارها هتك حيثيت و آبروي نظام را موجب مي‌شود يعني اين حركت‌ها باعث مي‌شود نظام جمهوري اسلامي كه تنها حكومت ديني دنياست، يك نظام خشن معرفي شود در حالي كه مردم ايران با تمدن هزار ساله، مردمي بي‌تمدن تلقي مي‌شوند.

وي در ادامه گفت: از سوي ديگر توهين به عزيزان كشور بدآموزي در جامعه دارد و يك بي‌فرهنگي را به جامعه ما تحميل مي‌كند. از اين رو جوانان مي‌آموزند نسبت به بزرگان بي‌حرمتي كنند البته بنده 20سال قبل اين هشدار را داده بودم كه اگر اين بي‌حرمتي باب شود، حرمت تمام مقامات كشور شكسته مي‌شود.

وقتي چنين مساله‌يي رخ دهد، ناامني براي همه مردم و نخبگان مردم گسترش مي‌يابد و همه احساس ناامني مي‌كنند.

وي در پايان گفت: از مقامات عالي كشور مي‌خواهيم اين ستاد حرمت‌شكني افراد را متلاشي كنند.
نظرات بینندگان