arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

حماس: فرمول نهایی درخصوص معامله تبادل اسرا وجود ندارد

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد: «تا زمان دستیابی به توافق نهایی تبادل اسرا، نمی‌توانیم بگوییم که ما به این توافق نزدیک یا از آن دور هستیم. در حال حاضر فرمول نهایی درخصوص معامله تبادل اسرا وجود ندارد و رژیم صهیونیستی در راستای آزادی آنها مانع‌تراشی می‌کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، هیچ نسخه نهایی برای تبادل اسرا که اهداف مورد نظر را محقق کند، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد: «تا زمان دستیابی به توافق نهایی تبادل اسرا، نمی‌توانیم بگوییم که ما به این توافق نزدیک یا از آن دور هستیم. در حال حاضر فرمول نهایی درخصوص معامله تبادل اسرا وجود ندارد و رژیم صهیونیستی در راستای آزادی آنها مانع‌تراشی می‌کند.»

رسانه رسمی صهیونیستی: شرط‌های حماس برای آزادی ۳۵ زن نظامی اسرائیل

رسانه رسمی اسرائیل (کان) خبر داد که حماس شرط کرده که در ازای آزادی ۳۵ زن اسیر فلسطینی در اسرائیل و ورود ۷ هزار کامیون حامل کمک به غزه، ۳۵ زن نظامی اسرائیلی را آزاد خواهد کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» حماس همچنین خواستار تمدید آتش بس برای چندین روز شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، حماس ابراز آمادگی کرده که در ازای آزاد کردن ۱۴۰ فلسطینی که به اتهام «فعالیت مسلحانه» در بازداشت اسرائیل هستند، اسیران غیر نظامی و خارجی را آزاد کند.

این گزارش افزوده که پیشرفت چشمگیری در ارتباطات میان طرفین در این رخ داده و نسبت به موفقیت این تواقق خوشبینی وجود دارد.

مقامات اسرائیلی نیز ضمن ابراز خوشبینی محتاطانه خود نسبت به احتمال دستیابی به این توافق اظهار داشتند که این توافق به جنگ غزه آسیبی نمی‌رساند حتی اگر آتش بسی برای چند روز برقرار شود.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه «ان.بی.سی» مدعی شده بود که معامله آزادی اسرا به لطف اعمال فشارهای نظامی از سوی رژیم صهیونیستی امکان‌پذیر شده است.

نظرات بینندگان