arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

رييس قلابي دانشگاه كه سكه مي‌دزديد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس آگاهي استان مركزي از دستگيري رييس قلابي دانشگاه كه سكه مي‌دزديد، خبر داد.

سرهنگ احمدي در تشريح اين خبر با بيان اينكه در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر اينكه شخصي با جعل عنوان به صورت تلفني قصد اخاذي از يكي از طلافروشي‌ها را دارد، گفت: ماموران پليس آگاهي به محل اعزام شدند.

وي با بيان اينكه صاحب مغازه در اظهارات خود عنوان كرد كه فردي با جعل عنوان «سرگرد سوري» خود را رييس اماكن پليس اطلاعات ساوه معرفي كرد، گفت: اين سرگرد در تماس خود عنوان كرد كه 18 عدد سكه تمام بهار آزادي و هفت عدد نيم‌سكه آزادي را براي فردي به نام «دكتر اكبري» مي‌خرد.

رييس پليس آگاهي استان مركزي در ادامه با بيان اينكه شاكي در ادامه عنوان كرد كه پس از مدتي فردي به نام «اكبري»كه خود را رييس يكي از دانشگاه‌هاي ساوه معرفي كرد با او تماس گرفت، گفت: اين فرد در تماس تلفني ضمن خريد سكه‌ها عنوان كرده بود كه عصر همان روز پول سكه‌ها را به صورت چك مورد تاييد دانشگاهش براي طلافروش مي‌فرستد.

احمدي افزود: با وجود آنكه قرار ملاقات اين خريدار سكه‌ها با طلافروش ساعت 17 تعيين شده بود، بنابراين كارها و اقدامات عملياتي شديد و نامحسوس براي كنترل معبر منتهي به طلافروشي ايجاد شد كه در نهايت ساعت 21 در حالي كه ماموران به صورت نامحسوس كنترل اوضاع را در دست داشتند پسري جوان به نام «زانيار» وارد مغازه شد و اعلام كرد كه از طرف رييس دانشگاه براي تحويل سكه‌ها آمده است و يك فقره چك به مبلغ 14 ميليون و 637 هزار تومان با امضاي «دكتر اكبري» و امور مالي دانشگاه ارائه كرد كه وي دستگير شد.

وي با بيان اينكه همدست ديگر متهم به نام «فواد» نيز در ادامه دستگير شد، گفت: در حالي كه همدستان متهم توسط پليس دستگير شده بودند، «دكتر اكبري» در تماسي با آنان محل قرار ملاقات را فاش كرد.

رييس پليس آگاهي استان مركزي با بيان اينكه «اكبري» با يك دستگاه پژوپارس سفيد رنگ در محل ملاقات حضور داشت، گفت: ماموران دستور ايست براي سرنشينان اين خودرو اعلام كردند اما آنها بي‌توجه به سرعت خود افزودند كه اين مساله سبب تعقيب و گريز شد و در نهايت متهمان از عمد با خودرو به سوي ماموران هجوم آوردند كه ماموران با رعايت قانون به كارگيري سلاح به سمت متهمان شليك و آنان را زمينگير كردند.

وي با بيان اينكه ماموران در بازرسي از خودرو اسناد و ادوات جعل چك‌هاي بانكي و كلاه‌گيس و موبايل يافتند، گفت: در تحقيقات بعدي مشخص شد كه يكي از چك‌هاي مكشوفه در خودروي سارقان، به نام فردي به هويت«اكبري» بوده كه مدتي پيش در اسلام‌آباد از وي سرقت كرده بودند.

احمدي با بيان اينكه تحقيقات درباره اعضاي اين باند نشان داد كه آنان به همين شيوه چك‌هاي جعلي يك بانك را در شهرستان همدان به سه طلافروش داده‌اند، گفت: با توجه به اينكه احتمال افزايش سرقت به اين روش وجود دارد تحقيقات تكميلي در حال انجام است.
نظرات بینندگان