arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ گردی با «انتخاب»

عکس/۴۳ سال پیش؛ تصویری کمتر دیده شده از بهزاد نبوی در شورای امنیت سازمان ملل

شهید رجایی در کنار بهزاد نبوی(وزیر مشاور در امور اجرایی و دوست نزدیک شهید رجایی)، به تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۵۹، در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک دیده می‌شوند. بهزاد نبوی، از موسسین اولیه سازمان مجاهدین انقلاب، وزیر مشاور در امور اجرایی در دولت رجایی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس «تاریخ» انتخاب: شهید رجایی در کنار بهزاد نبوی(وزیر مشاور در امور اجرایی و دوست نزدیک شهید رجایی)، به تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۵۹، در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک دیده می‌شوند. شهید رجایی در این جلسه با سخنرانی متفاوتی که نسبت به دیگر کشور‌ها داشت به شرح مواقع انقلابی حکومت جدید در ایران پرداخت. شهید رجایی در این جلسه گفت:
«من به مدت دو سال در زندان‌های رژیم شاه معدوم و زندانی کارتر و آمریکا بودم. آثار شکنجه و سختی‌هایی که در زندان بر من روا شد، بعد از چهار سال هنوز بر بدنم نمایان است. من دو سال تمام ضربات شلاق‌های کارتر را بر پای خود احساس کردم و این در حالی است که ما با گروگان‌ها در جاسوس‌خانه، رفتاری کاملاً انسانی داریم.»
پس از این جلسه تعدادی از نمایندگان آمریکا خواهان ملاقات با شهید رجایی بودند که پذیرفته نشد.
بهزاد نبوی، از موسسین اولیه سازمان مجاهدین انقلاب، وزیر مشاور در امور اجرایی، وزیرصنایع سنگین، نماینده مجلس ششم و رئیس سابق جبهه اصلاحات است که از زمان زندان‌های پیش از انقلاب با شهید رجایی آشنا بود و همین آشنایی در کنار شهرت سیاسی نبوی موجب حضور او در دولت رجایی شد.

نظرات بینندگان