arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بایدن با وجود نگرانی‌های امنیتی به تیک‌تاک پیوست

کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه اجتماعی تیک تاک پیوسته است. این اقدام در حالی صورت گرفته است که کاربرد این اپلیکیشن در اکثر ادارات دولتی ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع شده است. کمپین جو بایدن حساب کاربری خود را با شناسه کاربری «@bidenhq» در روز یکشنبه هم‌زمان با برگزاری مسابقه نهایی لیگ ملی فوتبال آمریکایی، سوپر‌باول، راه اندازی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه اجتماعی تیک تاک پیوسته است. این اقدام در حالی صورت گرفته است که کاربرد این اپلیکیشن در اکثر ادارات دولتی ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع شده است.
 
کمپین جو بایدن حساب کاربری خود را با شناسه کاربری «@bidenhq» در روز یکشنبه هم‌زمان با برگزاری مسابقه نهایی لیگ ملی فوتبال آمریکایی، سوپر‌باول، راه اندازی کرد.
 
سوپر باول که یکی از بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی جهان است و محبوبیت فوق‌العاده‌ای در آمریکا دارد، همواره با حضور شمار بسیار زیادی از چهره‌های مشهور برگزار می‌شود.
 
در ویدیوی اولیه پیوستن کمپین انتخاباتی جو بایدن به تیک‌تاک که با زیر نویس "lol hey guys" دیده می‌شود، از آقای بایدن مصرانه در مورد تیم مورد علاقه‌اش در بازی بزرگ سوپر باول سؤال شد.
 
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۲ قانونی را امضا کرد که اکثر دستگاه‌های دولت فدرال را از استفاده از تیک‌تاک منع می‌کند.
 
چندین ایالت آمریکا نیز ممنوعیت اپلیکیشن اشتراک ویدیوی تیک‌تاک را پذیرفته‌اند.
 
قانونگذاران از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در ایالات متحده به دلیل نگرانی از اینکه دولت چین ممکن است به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند، خواستار ممنوعیت این اپلیکیشن که متعلق به شرکت چینی «بایت‌دانس» است، شده‌اند.
 
با این حال، این سایت همچنان محبوب جوانان در آمریکا است، ترکیب جمعیتی که به پیروزی آقای بایدن در انتخابات گذشته کمک کرد.
 
دستیاران جو بایدن، به رسانه‌های آمریکایی گفتند که حساب تیک‌تاک آقای بایدن، توسط شخص رئیس جمهوری اداره نمی‌شود، بلکه توسط تیم مبارزات انتخاباتی او اداره می‌شود.
 
آقای بایدن در ویدئوی افتتاح حساب تیک‌تاک‌اش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در مسابقه نهایی سوپر باول طرفدار کدام یک از دو تیم کانزاس سیتی چیفز یا سانفرانسیسکو فورتی ناینرز است، گفت طرفدار تیم فیلادلفیا ایگلز است.
 
او در ادامه گفت: «در غیر این صورت من تنها می‌خوابم چون همسرم طرفدار فیلادلفیا ایگلز است».
 
از او همچنین در مورد تئوری توطئه سوپر باول مرتبط با تیلورسوئیفت پرسیده شد که برخی ادعا کرده‌اند رابطه این خواننده با تراویس کیلیس، ستاره کانزاس سیتی چیفز، بخشی از توطئه تقلب در بازی نهایی لیگ ملی فوتبال آمریکایی و کمک به انتخاب مجدد آقای بایدن در نوامبر امسال است.
 
آقای بایدن به شوخی گفت: «اگر در مورد این توطئه به شما بگویم» دچار مشکل می‌شوم.
 
مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکایی «ان‌اف‌ال» که از تابستان هر سال آغاز می‌شود، در فوریه سال بعد با بازی سوپرباول به پایان می‌رسد.
 
تلاش بایدن برای کسب رای جوانان
 
کمپین انتخاباتی جو بایدن در سال ۲۰۲۴ امیدوار است تا رکورد بالای مشارکت جوانان را که به پیروزی آقای بایدن در انتخابات گذشته کمک کرد، دوباره احیا کند.
 
به گفته مرکز اطلاعات و تحقیقات دانشگاه تافتس در زمینه یادگیری مدنی و مشارکت، حدود ۵۰ درصد از جمعیت جوان واجد شرایط رای آمریکا در سال ۲۰۲۰ در انتخابات شرکت کردند و حدود ۶۵ درصد از رای دهندگان بین ۱۸ تا ۲۴ سال به جو بایدن، از حزب دموکرات رأی دادند.
 
اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ائتلاف انتخاباتی ممکن است تغییر کرده باشد.
 
برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که برخی از رای‌دهندگان جوان‌، آقای بایدن را خیلی طرفدار اسرائیل می‌دانند و از نحوه مدیریت او در جنگ غزه ناراضی شده‌اند.
 
مساله نگران‌کننده‌تر برای استراتژیست‌های دموکرات، این است که برخی نظرسنجی‌ها حتی نشان می‌دهند که آقای بایدن در میان رای‌دهندگان جوان‌تر از رقیبش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ۷۷ ساله سابق عقب‌تر است.
 
بر اساس این نظرسنجی‌ها سن جو بایدن ۸۱ ساله یکی از نگرانی‌های اصلی رای دهندگان در هر رده سنی است.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد از رای‌دهندگان معتقدند آقای بایدن برای این کار خیلی پیر است.
 
هفته گذشته پس از اینکه یک واحد تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا، در مورد مدیریت اسناد محرمانه، جو بایدن را «مردی خوش‌نیت و سالمند با حافظه ضعیف» خواند، کاخ سفید دستپاچه شد و رئیس جمهوری آمریکا در واکنش گفت حافظه‌اش هیچ مشکلی ندارد.
 
رابرت هور، بازپرس ویژه توصیه‌ای برای وارد کردن اتهامات علیه آقای بایدن در این باره نکرد.
نظرات بینندگان