arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
عاملی عضو مجلس خبرگان خبر داد:

ابراهیم رئیسی عضو «کمیسیون تحقیق» خبرگان است که افراد دارای قابلیت و صلاحیت رهبری را شناسایی می‌کنند / ورود به این کمیسیون خیلی سخت است / اخیرا جلسه‌ای در محضر رهبری داشتیم

عاملی بیان کرد: اینجانب در نشست اخیر کمیسیون تحقیق در محضر مقام معظم رهبری ۵ مسئله که در آینده می‌تواند کشور را با بحران مواجه بکند مطرح کردم مقام معظم رهبری وقتی فرمایشات خود را شروع کردند تقریباً از آغاز تا پایان جلسه همان مطالب را موضوع بحث خود قرار دادند و به صورت مفصل درباره آن‌ها صحبت کردند و دستوراتی را به ریاست محترم جمهور که عضو کمیسیون تحقیق هستند صادر فرمودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله عاملی عضو مجلس خبرگان جزئیاتی از دو کمیسیون مهم این نهاد خبر داد. 

به گزارش انتخاب، امام جمعه اردبیل در گفتگویی اظهار داشت: یک وظیفه بسیار خطیر مجلس خبرگان در طول مدت تشکیل خود شناسایی افراد قابل صلاحیت برای رهبری است الان هر کسی که احتمال قابلیت و لیاقت رهبری دارد توسط کمیسیون مربوط شناسایی می‌گردد و کمیسیون مربوط با دقت و حساسیت تمام روی این موضوع کار می‌کند. 

وی افزود: حقیر هم در این کمیسیون حضور دارم.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: تمام گزارشاتی که درباره رهبری می‌آید کمیسیون تحقیق، همه آن گزارشات را بررسی می‌کند و این کمیسیون یکی از حساس‌ترین کمیسیون‌های مجلس خبرگان است.

وی افزود: مجلس خبرگان کمیسیون‌های متعددی دارد، اما حساس‌ترین آن‌ها کمیسیون تعیین رهبری و کمیسیون تحقیق است راه یابی به این دو کمیسیون و توفیق حضور در آن خیلی سخت است؛ لطف خداوند شامل شده که استان ما برای اولین بار در این دو کمیسیون حضور پیدا کرده است.

 عاملی بیان کرد: اینجانب در نشست اخیر کمیسیون تحقیق در محضر مقام معظم رهبری ۵ مسئله که در آینده می‌تواند کشور را با بحران مواجه بکند مطرح کردم مقام معظم رهبری وقتی فرمایشات خود را شروع کردند تقریباً از آغاز تا پایان جلسه همان مطالب را موضوع بحث خود قرار دادند و به صورت مفصل درباره آن‌ها صحبت کردند و دستوراتی را به ریاست محترم جمهور که عضو کمیسیون تحقیق هستند صادر فرمودند قابل توجه است که مقام معظم رهبری از هرگونه نقد کاملاً استقبال می‌نمایند و توجه خاص به مطالب مطروحه دارند لب کلام این است که در این کمیسیون نظارت به معنای واقعی محقق می‌گردد.

 عاملی تصریح کرد: کمیسیون تعیین رهبری نیز بسیار حساس است در این کمیسیون یک هسته ۳ نفری وجود دارد که با رای اعضا انتخاب می‌شود و مطالب به طور محرمانه در وهله اول در اختیار آن سه نفر است و آن‌ها به هیات رئیسه گزارش می‌دهند در این کمیسیون نیز بنده توفیق پیدا کرده ام که در خدمت عزیزان باشم. 

لازم به ذکر است که محسن اراکی، عضو خبرگان در سال ۹۸ درمورد کمیسیون تحقیق گفته بود: کمیسیون ویژه‌ای است و وظیفه‌اش این است که تمام کسانی که در معرض واجدیّت شرایط رهبری باشند را شناسایی کند و لیستی از آن‌ها تهیه کند. این لیست به این کمیسیون داده می‌شود. حتی خود اعضای مجلس خبرگان می‌توانند پیشنهادات خود را بدهند. این لیست بررسی می‌شود و افرادی را که واجد شرایط رهبری برای آینده بدانند، این افراد به طور خیلی سرّی و محرمانه، اسم‌شان ثبت خواهد شد تا هر وقت مورد نیاز باشد به مجلس خبرگان عرضه شود تا مجلس خبرگان درباره آن‌ها اظهارنظر کند.

نظرات بینندگان