arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱

نامه‌ای که تاریخ آمریکا را تغییر داد/ عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم بومی دست نوشته ای مشکوک به صورت پیچیده شده به دور یک نخ سیگار برگ را یافتند. سریع این دست نوشته در اختیار مورخین قرار گرفت و مشخص شد که این دست نوشته به ژنرال لی تعلق داشته است.

به گزارش انتخاب ه نقل از روزگارنو، جنگهای داخلی امریکا، نبردی بود که آمریکا را تا مرز نابودی کشانید.طی این جنگ یازده ایالت جنوبی آمریکا از اتحادیه شمال جدا شدند و ائتلاف یا کنفدراسیون ایالت های جنوبی را با هدف حفظ یک نظام اقتصادی که بر اساس کشاورزی و برده داری بنا شده بود، تشکیل دادند.

در روز ۱۲ آوریل ۱۸۶۱ نیروهای ائتلاف جنوب با آتش گشودن بر روی نیروهای اتحادیه شمال در شهر فورت سامتِر جنگ داخلی آمریکا را آغاز کردند. چهار سال بعد نیروهای ائتلاف جنوب تسلیم شدند. شمار قربانیان جنگ داخلی آمریکا حدود ۶۲۰ هزار نفر بود یعنی دو درصد از کل جمعیت کشور بود.

زنرال لی، یکی از ژنرال های برجسته ای بود که در طی جنگهای داخلی با وجود سیاست و قدرت بسیار در پیروزی در مقابل حریف، اما به طرز باورنکردنی شکست خورد و در نهایت خود و سربازانش را تسلیم اعلام کرد.

اکنون پس از گذشت 151 سال از آن روزها، خاطره تلخ از دست دادن عزیزانشان، چیزی نیست که به همین راحتی از ذهنها پاک شود. اما وقتی دست نوشته زنرال لی در پای تک درختی در منطقه جنگ در سال 1861 پیدا شد، داغی بود بر جگر آنهایی که پدر یا برادر و یا اجدادشان را در این جنگهای پی در پی از دست داده بودند،

جریان از این قرار بود که عده ای از مردم بومی و ساکن منطقه ای موسوم به آنتیتام دست نوشته ای مشکوک به صورت پیچیده شده به دور یک نخ سیگار برگ را یافتند. سریع این دست نوشته در اختیار مورخین و پلیس آمریکا قرار گرفت و پس از چندین روز کاوش و تشخیص دست خط، مشخص شد که این دست نوشته به ژنرال لی تعلق داشته است.

او در این نامه، اهدافش برای فتح کردن و مسیرهای فتوحات و برنامه های آینده اش برای جنگیدن را ذکر کرده بود. همچنین از تصمیماتش برای جنگ و پیش بینی او از جنگ کنونی نیز در این برگه ذکر شده بود.

به عقیده مورخین، این نسخه با ارزش احتمالا به دست ژنرال جرج مک کللان، افتاده بوده و او از تمامی تصمیمات ژنرال قدرتمند آگاه بوده است.

آنها همچنین معتقدند که در صورتی که برنامه های ژنرال لی  توسط دشمن لو نمی رفت، بدون هیچ تردیدی آنها برنده این جنگ نابرابر می شدند.

در طی این جنگها حدود 620 هزار نفر کشته شدند و هزاران هزار خانواده از هم پاشیده شد. اگر این پیروزی محقق می شد، شاید این افراد کشته نمی شدند. اگر دشمن از تصمیمات این ژنرال آگاه نمی شد، الان سرنوشت آمریکا جور دیگری رقم خورده بود.











نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
1
3
جوری تعریف کرده اید که طرفدار برده داری هستید نه عزیزم شمالی ها باید پیروز می شدند
ان باطل کان زهوقا
نظرات بینندگان