arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

معاون وزیر راه طلبکار شد: رفتار برخی مسافران، مانند پیاده‌نشدن از هواپیما برای اعتراض به تأخیر پرواز یک جرم مسلم است

رضا نخجوانی گفت: بدون‌شک خدمت به مسافران را وظیفه خود می‌دانیم؛ اما رفتار برخی مسافران در مواقعی، چون پیاده‌نشدن از هواپیما برای اعتراض به تأخیر پرواز یک جرم مسلم است که مانع خدمت‌رسانی به سایر مردم می‌شود. در همین راستا با تعامل با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها می‌توان ضمن جرم‌انگاری و فرهنگ‌سازی موارد این چنینی از ناهنجاری‌های مشابه در سایر فرودگاه‌ها جلوگیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در عملیات نوروز ۱۴۰۳ باید خود را به‌جای مردم بگذاریم، گفت: مدیران فرودگاه‌ها با تدبیر مناسب و استفاده از تجربیات خود از بروز هرگونه چالش بین مسافران و شرکت‌های هواپیمایی جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان رضا نخجوانی در جلسه هم‌اندیشی سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و فرودگاهی روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: فروش بلیت، نرخ قیمت بلیت و تأخیر پرواز‌ها از عمده دلایلی هستند که به‌خاطر آن‌ها با اعتراض مردم در فرودگاه‌ها مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به حقوق مردم در فرودگاه‌ها، گفت: مدیریت و راهبری منصفانه اتفاقات در فرودگاه‌ها بر عهده مدیران فرودگاهی است که باید مردم را به‌درستی در مسیر آرامش و احقاق حقوقشان هدایت کنند.

 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به لزوم تعامل مدیران با رسانه‌ها گفت: از هم‌اکنون جلسات هم‌اندیشی با اصحاب رسانه برای تبیین هرچه بهتر وقایع برگزار شود.

 نخجوانی در خصوص تعامل با دستگاه‌های قضایی گفت: بدون‌شک خدمت به مسافران را وظیفه خود می‌دانیم؛ اما رفتار برخی مسافران در مواقعی، چون پیاده‌نشدن از هواپیما برای اعتراض به تأخیر پرواز یک جرم مسلم است که مانع خدمت‌رسانی به سایر مردم می‌شود. در همین راستا با تعامل با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها می‌توان ضمن جرم‌انگاری و فرهنگ‌سازی موارد این چنینی از ناهنجاری‌های مشابه در سایر فرودگاه‌ها جلوگیری کرد.

 در ادامه این نشست هم‌اندیشی، محمدحسین آجیلیان مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اهم برنامه‌های نوروزی گفت: به‌روزرسانی سیستم‌های ASQ، رعایت ملاحظات ماه مبارک رمضان، آمادگی حوزه‌های فنی، عملیاتی و ایمنی زمینی برای انجام عملیات زمستانی برای بارش‌های فصلی، بازدید‌های دوره‌ای از فرودگاه‌ها توسط نمایندگان منتخب شرکت، لغو مرخصی مدیران و معاونان فرودگاه‌ها، استفاده از نمازخانه‌ها و سایر محوطه‌های فرودگاهی برای اسکان موقت در حوادث غیرمترقبه، آماده‌سازی و زیباسازی محیط فرودگاهی متناسب با ایام نوروز و ماه رمضان، نظارت بر عملکرد غرفه‌های تجاری و توقف عملیات عمرانی غیرضروری از ۲۵ اسفند تا پایان عملیات نوروز ۱۴۰۳ بخشی از برنامه‌ها و اهداف شرکت فرودگاه‌ها در عملیات نوروزی خواهد بود.

 وی افزود: شرکت فرودگاه‌ها با تمام توان پای سفر‌های ایمن و بانشاط مردم در نوروز ۱۴۰۳ ایستاده و با درنظرگرفتن ملاحظات ماه مبارک رمضان و بارش‌های فصلی تدابیر لازم را برای نیل به اهداف در نظر خواهیم گرفت.

 در پایان این نشست مدیران فرودگاه‌ها تجربیات، چالش‌ها و پیشنهاد خود را کاپیتان نخجوانی و مسئول عملیات نوروزی در میان گذاشتند تا بهار سال جدید حسن مطلعی برای ارائه خدمات باکیفیت به مردم باشد.

 گفتنی است؛ مدیران فرودگاه‌های مهرآباد، تبریز، مشهد، شیراز، کرمان، بندرعباس، اصفهان و یزد از حاضران در جلسه بودند و سایر فرودگاه‌ها نیز به‌صورت ویدیو اجلاسی حضور داشتند

نظرات بینندگان