arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
سخنگوی سازمان مدیریت بحران:

سیل به استان سیستان و بلوچستان ۲ هزار میلیارد تومان خسارت زد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس برآورد ها‌ی اولیه حدود ۲ هزار میلیارد تومان خسارت براثر سیل وارد شده که خسارات بیشتر به محدوده جنوبی استان سیستان و بلوچستان از جمله چابهار، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری تحمیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس برآورد ها‌ی اولیه حدود ۲ هزار میلیارد تومان خسارت براثر سیل وارد شده که خسارات بیشتر به محدوده جنوبی استان سیستان و بلوچستان از جمله چابهار، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری تحمیل شده است. 

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سامانه‌های بارشی در اوایل و اواخر هفته گذشته به مناطق روستایی و مختلف استان خساراتی وارد کرده است. در این سیلاب و آبگرفتگی حدود ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که از این تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی احداثی و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد. 

وی ادامه داد: حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان تحت تاثیر این سیلاب قرار گرفته است، زیر ساخت، شریان‌های حیاتی ازجمله جاده ها، تیربرق، مخابرات از این سیلاب متاثر شده است. ۳۰ راه مواصلاتی در این چند روزگذشته قطع شده است که با همکاری راهداری و استانداری سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است. برق حدود ۴۱ روستا قطع بود که تاکنون برق ۳۱ روستا وصل شده است و ۱۰ روستا باقی مانده دارای نوسان برق هستند، زیرا آبگرفتگی در بخش‌هایی ادامه دارد. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس برآورد ها‌ی اولیه حدود ۲ هزار میلیارد تومان خسارت براثر سیل وارد شده که خسارات بیشتر به محدوده جنوبی استان سیستان و بلوچستان از جمله چابهار، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری تحمیل شده است. 

وی عنوان کرد: هشدار نارنجی رنگ از سوی سازمان هواشناسی برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه صادر شده و باتوجه به بارش‌های هفته گذشته این احتمال وجود دارد که معابر دچار آبگرفتگی و روخانه سیلابی شوند، به همین دلیل به ستاد‌های مدیریت بحران استان، سپاه، ارتش، بسیح، هلال احمر و استان‌های همجوار از جمله خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان هشدار و آماده باش دادیم.

ظفری گفت: بسته مواد غذایی و سهمیه آرد به مناطق تحت تاثیر ارسال شده است که بخشی از بسته‌ها از سوی هلال احمر و بخش دیگر ازسوی ارتش و سپاه به صورت هوایی منتقل شده است البته روستا‌های در محاصره سیل کم هستند. گروه‌های جهادی و مردمی حضور دارند و حضورشان باعث دلگرمی است.

وی با اشاره به انتشار شایعات در فضای مجازی بیان کرد: مردم به حرف دلسوزان و افراد در میدان توجه کنند و به شایعه سازان توجه نکنند ودر زمان وقوع بحران مهم‌ترین مسئله وحدت و همدلی برای عبور از بحران است و ممکن است این شایعات وحدت را سست و عبور از بحران را سخت کند.

نظرات بینندگان