arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که به‌باور واشینگتن، طرح‌های جنگی اسرائیل در غزه آن‌طور که باید توضیح داده نشده است

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که به‌باور واشینگتن، طرح‌های جنگی اسرائیل در غزه آن‌طور که باید توضیح داده نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که به‌باور واشینگتن، طرح‌های جنگی اسرائیل در غزه آن‌طور که باید توضیح داده نشده است.

بنی گانتز، از اعضای شورای جنگ اسرائیل که به واشینگتن سفر کرده است، پس از دیدار با کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

سازمان رادیو – تلویزیون اسرائیل، سه‌شنبه ۱۵ اسفند گزارش داد که سالیوان طی این دیدار خواستار پایان جنگ غزه طبق یک جدول زمانی مشخص شد و تاکید کرد که به‌باور واشینگتن، طرح‌های جنگی اسرائیل در غزه آن‌طور که باید توضیح داده نشده است.

مدیریت کمک‌ها

مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص امکان ایجاد مدیریت بین‌المللی ویژه موضوع کمک‌ها بدون حضور دولت خودگردان فلسطین، ابراز تردید کرد.

این در حالی است که به نظر مسئولان آمریکایی، عملکرد اسرائیل در ارتباط با موضوع کمک‌ها، مشکل‌آفرین است، زیرا تل‌آویو از اقدام لازم برای حل این موضوع که نیازمند راه حلی فوری از طریق سازمان‌های بین‌المللی است، اجتناب کرده است. 

گانتز آمادگی کشورش را برای بررسی چندین گزینه از جمله امکان رساندن کمک‌ها در آینده از طریق مدیریت بین‌المللی را مشروط به نرسیدن آن به‌دست حماس، ابراز کرد

فشار‌ها بر بایدن

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به دلیل حمایت مطلق خود از اسرائیل و شمار بالای کشته‌های غیرنظامی فلسطینی، در سال انتخاباتی با فشار‌های زیادی روبه‌رو است و آماج انتقاد‌های گسترده از سوی پایگاه انتخاباتی حزب دموکرات به‌دلیل ناکامی در متوقف‌کردن جنگ غزه قرارگرفته است.

از سویی حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به شهر رفح و تخلیه آوارگان نیز با توجه به نبود مناطق امن در سراسر غزه، نگرانی سازمان ملل، آمریکا و محافل بین‌المللی را برانگیخته است.

همزمان بروز قحطی به دلیل کمبود کمک‌ها بر فلسطینی‌ها انتقادات گسترده بین‌المللی را برانگیخته، آنهم در حالی که واشینگتن خواهان حل این معضل و کاستن از شدت اقدامات اسرائیل است و در این راستا چند روز پیش از طریق باریزی هوایی برفراز غزه، اقدام به کمک‌رسانی به مردم این شهر کرد.

نظرات بینندگان