arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۵ اسفند ۱۳۷۹: از گلایه‌های هادی غفاری تا تشنج در مجلس

خاطرات هاشمی رفسنجانی: به مناسبت سالگرد [تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام]، مصاحبه‌ای با رادیو تلویزیون درباره عملکرد مجمع تشخیص داشتم.  دکتر [عبدالله] جاسبی، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. به نوعی خود را برای نامزدی انتخابات، آماده می‌کند، ولی صریحاً اعلان نمی‌کند. عکس‌العمل‌محکومیت آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزیرکشور] در رسانه‌های داخلی و خارجی، وسیع و فشار بر قوه‌قضاییه زیاد است. مرتباً از سوی انجمن‌های‌اسلامی دانشگاه‌ها، بیانیه علیه قوه‌قضاییه صادر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

۱۵ اسفند ۱۳۷۹: آقای هادی غفاری، [عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام] آمد. مقداری از جناح چپ و دوم‌خردادی‌ها انتقادکرد وگفت، اخیراً کتاب خاطرات [= عبور از بحران] شما را خوانده‌ام وکلی برای وضع موجود تأسف می‌خورم. برای مراسم ازدواج پسرش، دعوت‌کرد. 

آقایان [حمیدرضا] شهبازی و [میرطاهر] موسوی، فرماندار و نماینده کرج آمدند. برای سفر به کرج دعوت کردند و تشکرکردند، از کمک‌هایی که برای اصلاح محله اسلام‌آباد نموده‌ام که مدت‌ها کار متوقف بوده و می‌خواهند از نو شروع کنند و مقدار زیادی زمین و پول، برای طرح داده بودم.گفتند، بخشی از زمین‌ها را س.پ.ا.ه گرفته است. آقای موسوی‌گفت، امروز جلسه مجلس، بیش از یک ساعت، به خاطر اعتراضات‌آیین‌نامه‌ای به آقای [مهدی] کروبی، [رییس‌مجلس] و جواب توهین‌آمیز او به [محسن] آرمین و [سازمان] مجاهدین انقلاب، متشنج بود. گفت، نماینده‌ها این وضع را با زمان مدیریت شما، مقایسه می‌کنند و تأسف می‌خورند.گفتند، این وضع در تمام کشور هم صادق است؛ به خاطر هماهنگی و انسجام زمان ریاست‌جمهوری شما و درگیری قوا و نهادها و احزاب و ... .

آقای حمیدآخوندی، [تهیه‌کننده تلویزیون] و همکارانش، برای مصاحبه درباره سیاست‌های سریال «انقلاب تنها» آمدند. عصر اعضاى شورای [کلان‌شهرها و] مراکز استان‌ها آمدند. از عدم همکاری وزارت کشور شکایت دارند که باعث تضعیف شوراها شده است. آقایان [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای اسلامی شهر تهران] و [شکور] اکبرنژاد، [عضو شورای اسلامی شهر تبریز] و جمعی دیگر صحبت کردند. من‌گفتم، از پیش هم این‌گونه تضادها و اختلاف‌ها، پیش‌بینی می‌شد و به تدریج باید حل شود. خواهان تشکیل شوراهای شهرستان و استان و شورای عالی بودند.

به مناسبت سالگرد [تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام]، مصاحبه‌ای با رادیو تلویزیون درباره عملکرد مجمع تشخیص داشتم.  دکتر [عبدالله] جاسبی، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. به نوعی خود را برای نامزدی انتخابات، آماده می‌کند، ولی صریحاً اعلان نمی‌کند. عکس‌العمل‌محکومیت آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزیرکشور] در رسانه‌های داخلی و خارجی، وسیع و فشار بر قوه‌قضاییه زیاد است. مرتباً از سوی انجمن‌های‌اسلامی دانشگاه‌ها، بیانیه علیه قوه‌قضاییه صادر می‌شود. فشار بر طالبان بر سر انهدام مجسمه‌ها و مخصوصاً دو مجسمه بودا که بر سینه کوه‌های بامیان کنده شده، زیاد است.  در هند، هندوها قرآن را آتش زده‌اند. عصر، دعای عرفه خواندم.

نظرات بینندگان