arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

یادداشت‌های علم، جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۴۸: سفیر انگلیس پرسید فرمول ما برای بحرین و مراجعه به سازمان ملل چیست

یادداشت‌های اسدالله علم: پیش از ظهر سفیر انگلیس پیش من آمد. از او پرسیدم این همه که آمریکایی ها می گویند راجع به خاورمیانه می خواهیم با روس ها به صورت (يكجا) package deal توافق کنیم، شما چه خبری دارید؟ گفت خبری ندارم. خودش آمده بود بپرسد فورمول ما در مورد بحرین و مراجعه به سازمان ملل چیست. من هم گفتم خبری ندارم. خودش پیشنهاد می کرد، طرز آنکت را به نظر اوتانت، دبیر کل سازمان ملل بگذاریم. گفتم نمیتوانم نظری بدهم... سر شام و نهار بودم. مطالب خصوصی که اغلب آنها را حل کرده بودم، به شرف عرض رساندم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.

 جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۴۸: صبح خیلی زود سواری رفتم، با وصف این خیلی گرم بود. در گرما دو ساعتی سواری کردم. پیش از ظهر سفیر انگلیس پیش من آمد. از او پرسیدم این همه که آمریکایی ها می گویند راجع به خاورمیانه می خواهیم با روس ها به صورت (يكجا) package deal توافق کنیم، شما چه خبری دارید؟ گفت خبری ندارم. خودش آمده بود بپرسد فورمول ما در مورد بحرین و مراجعه به سازمان ملل چیست. من هم گفتم خبری ندارم. خودش پیشنهاد می کرد، طرز آنکت را به نظر اوتانت، دبیر کل سازمان ملل بگذاریم. گفتم نمیتوانم نظری بدهم... سر شام و نهار بودم. مطالب خصوصی که اغلب آنها را حل کرده بودم، به شرف عرض رساندم.

نظرات بینندگان