arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۲ اسفند ۱۳۷۹: از بازداشت جمعی از سران ملی - مذهبی تا مصاحبه مفصل با زیباکلام

خاطرات هاشمی رفسنجانی: رسانه‌های داخلی و خارجی، در مورد صحبت‌های دیروز آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، تحلیل زیادی دارند؛ معمولاً می‌گویند، حرف تازه‌ای نداشته و تکرار حرف‌های گذشته است و جناح راست آن را اقدام تبلیغاتی انتخاباتی می‌داند و بعضی از رسانه‌های خارجی هم که انتظار داشتند، حرف تُند و تفرقه‌انگیزی بشنوند، با سردی برخورد می‌کنند و می‌پذیرند که دولت آقای خاتمی، توفیقی در انجام وعده‌ها نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 ۲۲ اسفند ۱۳۷۹: [آقاى استوارت هیوم]، سفیر استرالیا برای خداحافظی آمد. صحبت‌ها، تشریفاتی و دوستانه بود و می‌خواست بفهمد که سیاست نظام در انتخابات ریاست‌جمهوری چیست.گفتم، تابع رأی مردم هستیم. گفت، دنیا به‌تدریج پی به اهمیت مجمع تشخیص مصلحت برده و پس از انتشار بخشی از سیاست‌های‌کلی و ملاحظه تصمیمات درست و منطقی و نیز نقش مجمع در حل مشکل بودجه، تحلیل‌ها عوض‌شده است. 

دکتر[عیسی] کلانتری، [وزیر سابق‌کشاورزی] آمد، برای پذیرفتن‌مدیریت «خانه‌کشاورز» که اخیراً تشکیل شده، مشورت‌کرد و توضیحاتی در مورد اهمیت آن داد وگفت، با وضع مناسب کشاورزان، اهمیت آن از خانه کارگر بیشتر است، چون با امکانات زیاد در سراسر کشور و به خصوص در روستاها حضور دارند.گفت، دکتر [مهدی] اکبرزاده، خواهش‌دارد که برنامه تحقیقی او را در مجموعه مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بپذیرید.گفتم، با دکتر [حسن] روحانی، [رییس مرکز تحقیقات استراتژیک] صحبت کنند.

عصر، عقد ازدواج صبیه [آقاى زرین‌کار]، یکی از محافظان را بستم. با آقای صادق زیباکلام، [استاد دانشگاه تهران]، مصاحبه مفصلی نمودم که ادامه خواهد داشت.  اعلان شد که دیشب، جمعی از سران ملی مذهبی را در منزل آقای [محمد] بسته نگار ، بازداشت‌کرده‌اند و تهاجم به قوه قضاییه از سوی جریان‌چپ‌آغاز شده؛ به بهانه اینکه بلافاصله بعد از سخنرانی رییس‌جمهور  در مجلس و در آستانه سفر ایشان به روسیه انجام یافته و دادگاه انقلاب، هنوز توضیح نداده است. 

رسانه‌های داخلی و خارجی، در مورد صحبت‌های دیروز آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، تحلیل زیادی دارند؛ معمولاً می‌گویند، حرف تازه‌ای نداشته و تکرار حرف‌های گذشته است و جناح راست آن را اقدام تبلیغاتی انتخاباتی می‌داند و بعضی از رسانه‌های خارجی هم که انتظار داشتند، حرف تُند و تفرقه‌انگیزی بشنوند، با سردی برخورد می‌کنند و می‌پذیرند که دولت آقای خاتمی، توفیقی در انجام وعده‌ها نداشته است.

نظرات بینندگان