arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

روز تولد سازمان سیا !

این سازمان تا سال 1975 «مجوز قتل» داشته و در طول سال‌های 50 و 60 از این فرصت استفاده کرده است! ...جای تعجب است که سیا در طول موجودیت خود جنبش ها و گروه‌هایی را بوجود می‌آورد که در آینده، دشمن قسم خورده آمریکا می شدند،اسامه بن لادن ، یکی از آنهاست!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

از روز تاسیس سازمان مخفوی به نام «سیا» 65 سال گذشت. این نهاد در 1947 در اوایل جنگ سرد به دنیا آمده و حالا هم علایم ژنتیک آن دوران دشوار را حفظ می کند . متولیان سازمان اما، هر چقدر سعی کنند تا سابقه خود را پاک کند باز هم برای جهانیان و آمریکایی های معمولی، چیزی شایسته ی ستایش و علاقه نخواهد بود!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ محققان روسی می‌گویند که وضع سازمان کنونی سیا آمریکا بسیار عوض شده است .«یوری رگولف» کارشناس بنیاد مطالعه آمریکا بنام روزولت یادآوری کرد که الان سیا با سرویس های ویژه روسیه همکاری می‌کند که در دوره های گذشته غیر قابل تصور بود.

 لیست علنی خدمات سیا برای خواندن دلچسب نیست ، از قتل های سیاسی،کودتاها،تحویل سری اسلحه گرفته تا ثبات اندازی و چنگ داخلی در کشور ها و مناطق مختلف.

اداره سیا در 1947 کار خود را از تأمین دکترین ترومان با هدف باز داشتن شوروی و تحویل سلاح به یکی از طرف‌های جنگ داخلی خونین در یونان آغاز کرد.

این سازمان ، مواد مخدر فروخته، بازار اسلحه آمریکا را داغ کرده ، صدام حسین را به جنگ با ایران تحریک کرد، و حتی هزینه جنگ طالبان با شوروی را تامین کرده است!

 جای تعجب است که سیا در طول موجودیت خود جنبش ها و گروه‌هایی را بوجود می‌آورد که در آینده، دشمن قسم خورده آمریکا می شدند،اسامه بن لادن ، یکی از آنهاست!

 اعمال تروریستی سال 2001 در نیویورک و واشنگتن، به عنوان بزرگترین نارسایی‌های آن سازمانمعرفی شد  .

«دمیتری سوسلف» معاون رئیس تحقیقات شورای سیاست خارجی و دفاعی گفت: حوادث 11 سپتامبر 2001 ضربه شدید به مواضع و نفوذ آن نهاد وارد کرد.

وی افزوده است: سیا در این حادثه وحشتناک، غافلگیر شده و از عهده جلوگیری از آن بر نیامده است .

این سازمان تا سال 1975 «مجوز قتل» داشته و در طول سال‌های 50 و 60 از این فرصت استفاده کرده است!

پرزیدنت فورد آن مجوز را لغو کرد و اما جورج بوش که در 2001 رئیس جمهور بود دو ماه پس از حوادث سپتامبر آن پروانه را احیا کرده و بخشنامه ای امضا کرد که مجوز قتل را بار دیگر صادر کرده است!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
15
7
تولد شوم هم زمان بوده با بوجود اومدن اسراییل یعنی روز نکبت یا بهتر سال نکبت و البته سازمان اطلاعات ایران خوب حالشو گرفته هم به گزارشتون اضافه کنین
رنگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
2
17
همه ی کشوراچه لیبرال چه سوسیال چه امپریالیسم چه دیکتاتوری و چه ... بدون استثنا یه اینجور سازمانی دارن فقط دامنه ی اختیاراتشون یه خورده با هم فرق میکنه و
اصلا لازمه ی بقای حکومته.
نظرات بینندگان