arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

اولین نظرات درباره کلاه پهلوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیما در دفاعی قاطع و صریح از سریال "کلاه پهلوی" سیدضیاء الدین دری را برای روشنگری تلاش سازمان یافته بیگانگان با محوریت انگلیس در زمینه ترویج فرهنگ برهنگی، ‌قابل تقدیر دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، مراسم تقدیر از برنامه‌های رمضانی سیما با حضور معاون سیما، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول قوه قضائیه، مدیران شبکه‌های سیما، برنامه سازان و تنی چند از اصحاب رسانه در تالار مولانا مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در بخشی از این مراسم علی دارابی؛ معاون سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی در مناسبت‌های مختلف چون ماه مبارک رمضان، دهه فجر، نوروز و تابستان از برنامه‌های ویژه تقدیر می‌کند، اظهار کرد: می‌خواهیم برنامه سازان بدانند همواره چشم‌هایی هست که آنها را می‌بیند و باید به سمت استانداردسازی و الگوسازی حرکت کنیم و در طی سال نیز برنامه‌های مشابهی داریم و به صورت موردی از آثار تجلیل می‌کنیم.

وی افزود: البته این تقدیر به این معنا نیست که برنامه‌ای از هرگونه اشکال و نقد دور است بلکه به این واسطه در صددیم به برطرف کردن اشکالات آثار کمک کرده و آثار بهتر و مناسب‌تر را معرفی کنیم.

دارابی با اشاره به اینکه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که طبق فرموده رهبر مزیت نسبی دیگران در مقایسه با ما امپراطوری رسانه‌ای‌شان است، تصریح کرد: آنها تلاش می‌کنند بر چهره باطل لباس حق بپوشانند و در این راستا رسالت و وظیفه‌ای که رسانه ملی دارد سخت تر از همیشه است. چرا که شبکه‌های استکباری در تلاشند برنامه‌هایی با رویکرد و گفتمان دین مطابق میل خودشان را با تأثیرگذاری بالا برای مردم عزیزمان تولید کنند.

به زودی تأسیس بیستمین شبکه را جشن می‌گیریم

معاون سیما از تأسیس بیش از 14 شبکه تلویزیونی تاکنون خبر داد و افزود: از امروز شبکه سلامت پخش آزمایشی خود را با روزانه دو ساعت برنامه آغاز خواهد کرد و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی شاهد برگزاری جشن تأسیس بیستمین شبکه باشیم.

وی تصریح کرد: شبکه‌های نسل جدید تخصصی هستند. بنابراین مخاطبان خاص خود را مدنظر قرار می‌دهند و می‌خواهند خلأها را پر کنند.

دارابی رویکرد گفتمان محور برنامه‌های سیما را بر اساس منظومه فکری قرآن، امامت و ولایت معرفی کرد و ادامه داد: گفتمان فطرت، مبنا و پایه تولید آثار در همه حوزه‌ها است و در صددیم آنها را به عصمت و ولایت نزدیک تر کنیم. همانطور که رهبری حقیقی‌ترین اقتدار را اقتدار فرهنگی معرفی کرده‌ و گفته‌اند اگر انقلاب اسلامی فرهنگ و معنویت را دنبال کند به نتیجه خواهد رسید.

وی یادآور شد: ما در بخش‌های مختلف نمایشی و کارهای معارفی و سایر ساختارهای برنامه سازی تلاش می‌کنیم و عزم جدی داریم که کارهای نمایشی را با توجه به اهمیت فوق العاده‌شان بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

معاون سیما با اشاره به هفته دفاع مقدس اعلام کرد: از سال 83 تاکنون بیش از 50 فیلم و 16 سریال در حوزه دفاع مقدس تولید شده. همچنین تبیین و روشنگری نسبت به دوران پهلوی اول و دوم که بخش زیادی از عقب ماندگی جامعه مربوط به این دوران است نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکنون بیش از 45 سریال و 50 فیلم در این باره تولید شده است.

دارابی از "کلاه پهلوی" که به تازگی پخش آن از شبکه اول آغاز شده، به عنوان یکی از بهترین سریال‌ها در راستای روشنگری تلاش سازمان یافته بیگانگان با محوریت انگلیس نام برد و افزود: آنها می‌خواستند فرهنگ برهنگی را در جامعه ایران نهادینه کرده و با اسلام مبارزه کنند.

وی یادآور شد: جا دارد از سید ضیاء الدین دری برای ساخت چنین اثری که یک سال مهمان خانه‌های مردم خواهد بود تقدیر کنیم. آثار دیگری نیز در این زمینه تولید کرده‌ای و این روند ادامه پیدا می‌کند و سال آینده نیز چند سریال آماده پخش خواهیم داشت.

بالا بردن سقف تحمل جامعه برای ساخت برنامه‌های چالشی

معاون سیما با بیان اینکه رسانه ملی تلاش می‌کند با یاری گرفتن از قوای سه گانه، روحانیت و رسانه‌ها، شرح صدر و سقف تحمل و مدارای جامعه را بالاتر ببرد، خاطرنشان کرد: ما به برنامه‌های چالشی و انتقادی تر نیاز داریم. همچنین رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تدارک ویژه دیده است و تولید طنز و کمدی نیز به عنوان راهبرد جدی سیما دنبال خواهد شد و تا نوروز 93 تولیداتی در این زمینه جانمایی شده است.

دارابی همچنین از تدارک سه برنامه در شبکه‌های مختلف در موضوع مطالبات مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: "پایش" در شبکه اول با توجه به سال تولید ملی و "راه سوم" در شبکه دو با توجه به مطالبات فرهنگی و هنری مقام معظم رهبری روی آنتن می‌رود و شبکه قرآن نیز به زودی برنامه‌ای با موضوع مطالبات دینی حوزه عملیه تدارک دیده که روانه آنتن خواهد شد.

وی همچنین قرآن و عترت را از اصلی‌ترین محورهای آثار معارفی و دینی در ماه مبارک رمضان معرفی کرد و با درخواست یاری از رسانه‌ها به سخنان خود پایان داد.
نظرات بینندگان