arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

سجادی: کار غیرقانونی انجام نداده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: انتخابات فدراسیون‌ها بر اساس چارچوب قوانین داخلی ما است و هیچ کار غیرقانونی انجام نداده‌ایم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حمید سجادی در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران گفت: جلسه انتخاباتی فدراسیون با حضور دو کاندیدا بختیاری و شجاعی برگزار شد که در نهایت شجاعی برای 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. طبق مکاتباتی که داشتیم همه چیز رعایت شد.

وی در خصوص نامه فدراسیون جهانی برای تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان و غیرقانونی بودن انتخابات گفت: اصلاح اساسنامه معمولا برای آینده است مثلا اگر 6 ماه یا یک سال دیگر اساسنامه اصلاح شود انتخابات بر اساس آن برگزار می‌شود در حال حاضر طبق اساسنامه داخلی که در چارچوب قوانین ماست انتخابات برگزار شده است. همه انتخابات فدراسیونها در موعد مقرر برگزار می‌شود و ما هیچ کار غیرقانونی انجام نداده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نگران مجمع کمیته ملی المپیک نیستید و هیچ ناظری از کمیته در انتخابات حضور نداشته تصریح کرد: چرا باید نگران باشیم؟ مجمع ما با حداکثر نفرات برگزار شد.

سجادی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه وزارت ورزش اعلام کرده است برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا دارد و آیا این امر مقبول است اظهار داشت: فکر نمی‌کنم وزارت ورزش رسما بگوید کاندیدا داریم اما خانواده ورزش و اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در پست‌های مختلف می‌توانند کاندید شوند.

معاون امور قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص این سؤال که چه تدابیری برای تعلیق فدراسیونها اندیشیده اید عنوان کرد: شفاف سازی بهترین تدبیر است برخی از تغییرات به دلایل مدیریتی در جهت اصلاح مدیریت صورت گرفت لازم نیست دلایل را اطلاع رسانی جهانی کنیم. نمایندگان ما هرجا که برای مکاتبه لازم باشد حضور یافته‌اند.

سجادی درباره اینکه هر روز نامه‌ای برای تعلیق فدراسیونها می‌آید و این اتفاق از کجا آب می‌خورد گفت: من هم مانند شما نمی‌دانم این مسائل از کجا آب می خورد! مطلب نادرست جودو هم برای ما جای تعجب داشت زیرا تعلیق به راحتی صورت نمی‌گیرد و آسیا نمی‌تواند فدراسیون زیر نظر خود را تعلیق کند در این خصوص باید فدراسیون جهانی وارد کار شده و مکاتبه کند ، اتهام شخص مورد نظر ثابت شود و شخص متهم باید از خودش دفاع کند اگر نتوانست در نهایت از سوی فدراسیون جهانی ابلاغ می‌شود. بنابراین پروسه طولانی وجود دارد و به این گونه نیست که یک شبه فدراسیونی تعلیق شود.

سجادی درباره اینکه دوچرخه سواری رسما تعلیق است و ورزشکاران نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند گفت: اینگونه نیست مسئولان فدراسیون برای حضور در کنگره نتوانستند ویزا بگیرند. فدراسیون جهانی به ما گفته می‌توانید به مسابقات بیایید و همه فعالیت‌ها را انجام دهید.

معاون امور قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که اینجا دوم مهر است و آیا فدراسیونی به طور رسمی تعلیق است یا نه گفت: به طوری که رسما اعلام کنند نه. مکاتباتی شده که در حال بررسی است.

وی در پایان در خصوص وضعیت مشمول بودن ورزشکاران گفت: در تعامل با مجلس نشست‌های خوبی برگزار شده که به زودی کار نهایی می‌شود.

نظرات بینندگان