arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس دانشگاه قطر:

اظهارات دائم اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست / تهران از اینکه تل‌آویو را در آماده باش مداوم نگه دارد، سود می‌برد

دکتر محجوب الزویری، مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس دانشگاه قطر در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: اظهارات روزافزون اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران  با هدف مانور روی این روایت است که رژیم اشغالگر در معرض تهدید قرار گرفته است.  این امر باعث جلب همدلی امریکا و اروپا با آن‌ها می‌شود که دقیقا همان چیزی است که دولت اسرائیل می‌خواهد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس دانشگاه قطر معتقد است که اظهارات دائم اسرائیلی ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست.
 
به گزارش «انتخاب»؛ دکتر محجوب الزویری، مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس دانشگاه قطر در صفحه ی توییتر خود نوشت:
 
اظهارات روزافزون اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران  با هدف مانور روی این روایت است که رژیم اشغالگر در معرض تهدید قرار گرفته است. 
 
این امر باعث جلب همدلی امریکا و اروپا با آنها می شود که دقیقا همان چیزی است که دولت اسرائیل می خواهد. 
 
مهم‌ترین چیز برای آنها منحرف کردن توجهات از تهاجم وحشیانه به غزه است. با این اوصاف، به نظر نمی‌رسد که ایران بخواهد[با حمله به اسرائيل]، آنها را به این هدفشان برساند. 
 
علاوه بر این، ایران از اینکه نیروهای اسرائیلی را در حالت آماده باش مداوم در انتظار یک حمله احتمالی نگه دارد، سود می برد زیرا چنین وضعیتی با توجه به درگیری اسرائیلی ها در غزه، موجب فرسایش مضاعف نیروهایشان می شوند.
نظرات بینندگان