arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

اردوغان: ضدیت با اسلام می‌باید به عنوان یک جرم ضد بشری محسوب گردد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه -  تی آر تی - رجب طیب اردوغان نخست ویر ترکیه در اجلاس مشورتی استان استانبول که در پی انحلال "حزب صدای مردم" و الحاق آن به "حزب عدالت و توسعه" برگزار گردید، بار دیگر به توطئه فیلمها و کاریکاتورهای ضد اسلامی واکنش نشان داد.

اردوغان با بیان اینکه اعتراضاتی که حساب شده نیست، غیر قابل قبول است، اظهار داشت: "طبعا در قبال حملات زشتی که علیه پیامبرمان و نیز دینمان صورت می گیرد نمی توانیم بی تفاوت باشیم."

وی با اشاره به توطئه انتشار فیلم ضد اسلامی در آمریکا و نیز پخش شدن کاریکاتورهای اهانت آمیز علیه پیغمبر اسلام در فرانسه، اظهار داشت: اعتراضات صورت گرفته در جغرافیای جهان اسلام، نباید مورد خلط مبحث قرار گیرد.

اردوغان با تاکید بر اینکه قتل یک انسان بیگناه به هر بهانه ای از سوی یک مسلمان، غیر قابل قبول است، اظهارداشت: با این اهانتها احساسات جهان اسلام جریحه دار شده و در پی حوادثی که به وقوع پیوسته دهها مسلمان جان خود را از دست داده اند.

اردوغان با بیان اینکه اهانت به پیغمبر اسلام را نمی توان در چارچوب آزادی بیان توضیح داد افزود: "آنهایی که در آمریکا و فرانسه انتشار این قبیل فیلمها و کاریکاتورهای اهانت آمیز را در راستای آزادی بیان می دانند، در واقع خود به آزادی بیان حمله می کنند."

اردوغان ضمن تاکید بر مساله اسلام هراسی افزود:"ضدیت با اسلام نیز می‌باید به عنوان یک جرم ضد بشری محسوب گردد. اسلام هراسی نیز به اندازه نژادپرستی خطرناک است."

نخست وزیر ترکیه همچنین اظهار داشت: " جهان مسحیت و یهودیت از سویی دم از صلح می زنند، اما از سوی دیگر ملتهای جهان را به انجام اقدامات ضد صلح آمیز هدایت می کنند."

نظرات بینندگان