arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

ترامپ در آستانه محاکمه برای ۸۸ اتهام کیفری

دادگاه رسیدگی به اتهام «پرداخت حق‌السکوت» علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، دوشنبه ۲۷ فروردین در نیویورک برگزار می‌شود. ترامپ متهم است پس از پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، تلاش کرد رابطه‌اش با این بازیگر پیشین فیلم‌های بزرگسالان را پنهان نگه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: دادگاه رسیدگی به اتهام «پرداخت حق‌السکوت» علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، دوشنبه ۲۷ فروردین در نیویورک برگزار می‌شود. ترامپ متهم است پس از پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، تلاش کرد رابطه‌اش با این بازیگر پیشین فیلم‌های بزرگسالان را پنهان نگه دارد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا با ۸۸ اتهام از جمله اقدام غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و «توطئه علیه نهاد‌های آمریکایی» در ایالت‌های جورجیا و واشینگتن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس‌جمهوری پیشین این کشور برای رسیدگی به چهار پرونده کیفری در دادگاه حاضر خواهد داشت.

ترامپ که اصلی‌ترین رقیب جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی این کشور است، تلاش می‌کند برگزاری این دادگاه‌ها را دست‌کم تا انتخابات ۲۰۲۴ به تاخیر بیندازد. در صورت انتخاب مجدد ترامپ، او می‌تواند اقدامات حقوقی علیه خود را لغو کند.

اگر دادگاه رسیدگی به اتهام «سوء‌استفاده از خشونت» علیه ترامپ تا ژوئن یا جولای حکم خود را صادر کند، ترامپ ممکن است به تحمل دهه‌ها حبس در زندان مواجه شود.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین در پرونده نگه‌داری غیرقانونی از اسناد محرمانه، در محل سکونتش در فلوریدا، تحت پیگرد دادستان‌ها قرار دارد. اتهام از بین بردن شواهد این پرونده به‌دست ترامپ می‌تواند مجازات ۱۰ سال زندان را برای او به همراه داشته باشد.

نظرات بینندگان