arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

اعزام اولين گروه از زائران ايراني به حج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولين گروه از زائران ايراني بامداد امروز سه‌شنبه 4 مهرماه با بدرقه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به سرزمين وحي اعزام شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، در آيين بدرقه نخستين گروه از زائران ايراني كه در فرودگاه مهرآباد و با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، رييس سازمان حج و زيارت، سفير وسركنسول عربستان در ايران، رييس سازمان هواپيمايي كشور، مدير كل فرودگاه‌هاي كشور، مديرعامل فرودگاه مهرآباد، رييس پليس فرودگاه‌هاي كشور و ديگر مقامات و جمعي از زائران برگزار شد، سه كاروان از استان تهران و قزوين با يك پرواز به مدينه منوره اعزام شدند.

اعزام زائران ايراني از امروز 4 مهرماه آغاز شده است كه تا 25 روز ديگر از 16 فرودگاه كشور و با دو شركت هواپيمايي ايراني ادامه دارد.

برگشت زائران ايراني نيز از 10 آبان ماه آغاز مي‌شود.

شب گذشته برخلاف توصيه‌هاي هميشگي مسئولان تعداد بدرقه‌كنندگان زياد بود كه اندكي اجراي مراسم آييني بدرقه را مشكل كرده بود و مراسم با سروصداي زيادي بدرقه‌كنندگان برگزار شد.

همچنين در «پايانه حجاج» برخلاف سال‌هاي گذشته كه اپراتورهاي تلفن همراه غرفه‌هايي را براي فروش سيم‌كارت داشتند امسال هيچ غرفه‌اي در اين پايانه مستقر نبود. اين در حالي است كه وزير ارتباطات و فناوري چندي پيش درباره توزيع سيم‌كارت‌هاي عربي در ميان زائران ايراني هشدار داده بود و درخواست كرده بود زائران از سيم‌كارت ‌هاي ايراني استفاده كنند، همچنين سازمان حج و زيارت از اعلام آمادگي‌اش براي در اختيار قرار دادن فضايي در فرودگاه مهرآباد به غرفه‌هاي فروش سيم‌كارت اپراتورهاي ايراني سخن گفته بود.
نظرات بینندگان