arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

روزنامه شرق در آستانه توقیف/ وزیر: نظر ما هم همین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارشاد گفت:توقیف روزنامه شرق به دلیل انتشار کاریکاتور زشتی در هفته دفاع مقدس، در اولین جلسه فوق‌العاده هیئت نظارت بر مطبوعات در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار کاریکاتوری در شماره روز گذشته روزنامه شرق گفت: متأسفانه ما در هفته دفاع مقدس شاهد انتشار این کاریکاتور زشت بودیم که به نوعی توهین به آنها محسوب می‌شد.

وی افزود:انتشار گسترده این کاریکاتور در رسانه‌های بیگانه نشان از یک هماهنگی در این مسأله داشت و ما متأسفیم که این کار توسط یک نشریه داخلی انجام شده است.

حسینی در ادامه تصریح کرد: بلافاصله پس از مشخص شدن این موضوع ما اخطار کتبی به این روزنامه دادیم و قرار شد تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت نظارت بر مطبوعات این مسئله بررسی شود و نظر ما توقیف این نشریه است.

وی افزود:ما موضوع را به دادستانی اعلام کرده‌ایم و مدعی‌العموم نیز به طور مستقل می‌تواند وارد عمل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تحریم جایزه اسکار از سوی سینماگران ایرانی گفت:‌این مسأله‌ای بود که در جشنواره فیلم مقاومت اعلام شد اما انعکاس چندانی در رسانه‌های داخلی نداشت.

واکنش نماینده مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از امضای بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس در اعتراض به این کاریکاتور موهن به رزمندگان دفاع مقدس که در روزنامه شرق به چاپ رسیده است، خبر داد.

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از امضای بیش از 100 نماینده مجلس در اعتراض به این کاریکاتور موهن به رزمندگان دفاع مقدس خبر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تعداد امضاها همچنان ادامه داشته و به 200 تا هم خواهد رسید، تصریح کرد: وزارت ارشاد باید با این روزنامه که در زمین دشمن بازی می‌کند برخورد و آنها را به محاکم قضایی بکشاند.

ماجرای کاریکاتور چه بود؟

مشرق در این مورد نوشت: روزنامه اصلاح طلب شرق همزمان با هفته دفاع مقدس طی کاریکاتوری ، افراد جبهه رفته را متهم کرد که کورکورانه عازم جبهه شده اند. این کاریکاتور موهن، با طعنه به رزمندگانی که در صفوف اعزام به جبهه های حق علیه باطل، برای یکدیگر سربندهای یازهرا و یاحسین می بستند،‌ صفی از مردانی را استهزا کرده که سربندها را نه بر پیشانی، که بر چشمان یکدیگر می بندند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
4
16
قای حیدری، یک سوال:درسته که لباس رزم تنشون نیست اما میشه بگین چه اصراری داشتین که اونایی که چشم بند دارند رو با " ته ریش " نشون بدین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
2
75
اون کاریکاتور هیچ ربطی به جنگ و رزمنده ها نداره.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
2
57
اونیکه که کاریکاتور رو کشیده میگه منظورم این نبوده اینا گیر دادن نه الا و بالله منظورت این بود
نظرات بینندگان