arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

لاریجانی: اشکالات مدیریتی باعث شده نقدینگی به 400 هزار میلیاردتومان برسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه مجاهدانه باید در سیاستمداران، مدیران و مردم احیا شود، گفت: توجه به بخش تولید، همچون آب حیاتی برای وضعیت امروز ایران اسلامی است لذا کسانی که در این راه کاهلی می‌کنند، درک درستی از حکومت‌داری ندارند.
علی لاریجانی در مراسم افتتاح باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه دشمنان ما به دنبال افزایش فشار اقتصادی به ایران هستند، گفت: این موضوع همچون روز مشخص است که تمام فشارها به ایران به نام مساله هسته‌ای و دیگر مرض‌هایی است که می‌گویند ولی در واقع به دنبال زیاد کردن فشار اقتصادی به ایران هستند.

وی افزود: دشمنان ما گاهی برای افزایش فشار حرف‌های درشتی می‌زنند که نباید این حرف‌های گستاخانه را جدی گرفت.

رییس قوه مقننه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید احیاگری در تولید داشت، با توجه به شرایط بین‌المللی و وضع درونی کشور در این موضوع، هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: مطمئنا اگر کسی در این راه کاهلی کند، درک درستی از حکومت‌داری ندارد، چون توجه به تولید همچون آب حیاتی برای ایران امروز به شمار می‌آید، بر این اساس هر فردی در این راه گام بردارد نشان می‌دهد که اهل مجاهدت است.

لاریجانی ادامه داد: در چنین شرایطی باید به حال برخی مدیران که آدرس‌های غلط به غرب می‌دهند تاسف خورد چراکه با این آدرس‌ها، غربی‌ها تصور کرده‌اند که تهدیدهایشان علیه ایران کارساز بوده است، به همین دلیل فکر می‌کنند که باید فشارها را افزایش دهند، در این شرایط وظیفه اصلی تمامی سیاستمداران، مدیران و آحاد ملت احیای روحیه مجاهدانه در بین خود است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای زنده کردن تولید در کشور باید عمل مجاهدانه انجام داد، افزود: باید با مردمی کردن اقتصاد، مشکلات را از پیش روی تولید برداشت، نه اینکه با برخی تصمیمات شرایط درونی کشور را با مشکل مواجه کرد، تصوری که برخی مدیران با تصمیمات خود این رویکرد را در کشور به وجود آورده‌اند.

نماینده مردم قم با بیان اینکه از تولید ناخالص قوی در کشور برخوردار هستیم، ادامه داد: اگر تولید ناخالص کشور را با قدرت خرید برابر در نظر بگیریم، می‌توان گفت که تقریبا میزان تولید ناخالص کشور نزدیک به هزار میلیارد دلار است، میزانی که در صورت مدیریت درست توان ارزنده‌ای را برای کشور رقم خواهد زد.

لاریجانی ادامه داد: در این بین برخی اشکالات مدیریتی باعث شده که رشد نقدینگی بی‌حساب و کتاب در کشور افزایش یابد، به طوری که میزان نقدینگی از 65 هزار میلیارد تومان نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان رسیده است، مطمئنا اگر شرایط برای تولید به خوبی فراهم شود، می‌توان این نقدینگی را در درون تولید هزینه کرد.

وی افزود: با تقویت روحیه مجاهدانه و افزایش توان تولید نه تنها اقتصاد مردمی می‌شود بلکه جوانان فارغ‌التحصیل به سمت سرمایه‌گذاری و کار در بخش تولید سوق پیدا می‌کنند و آنگاه است که نقدینگی در بخش تولید هزینه می‌شود، این شرایطی است که تورم را نیز کاهش خواهد داد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه در اقتصاد کشور باید فکر جهادی احیا شود، گفت: امروز قدرت تمام مسلمانان برای دفاع از حقوقشان افزایش یافته است، شاید این همان دلیلی است که غربی‌ها فلش اقدامات خود را به دو سمت فشار اقتصادی به ایران و ماجراجویی در سوریه نشان دادند.

لاریجانی با اشاره به تحولات اخیر در سوریه گفت: کشورهای غربی به ظاهر می‌گویند که در سوریه به دنبال اصلاحات دموکراتیک هستند، موضوعی که ما به آن معتقدیم اما آنها باید بدانند که این کار با آرپیچی میسر نمی‌شود.

وی افزود: وقتی که صحبت‌های کشورهای کوچک منطقه از دموکراسی دم می‌زنند را می‌شنویم، بسیار چندش‌آور است، آن امیرنشینانی که خود مجلس را نصب کرده‌اند، به صورت فضاحت‌باری از دموکراسی صحبت می‌کنند، این مجموعه وقایع نشان می‌دهد که این کشورها در سوریه به دنبال دموکراسی نیستند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در سوریه به دنبال ضربه زدن به مقاومت در منطقه هستند، گفت: در شرایطی که اسرائیل دچار انزوا شده است، کشورهای غربی با فشار به کشور سوریه به دنبال دریچه‌ای برای حیاتشان هستند، آنها می‌خواهند به جریان مقاومت لطمه وارد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این شرایط باید به خوبی برای مردم به صورت شفاف بیان شود تا در صحنه بین‌المللی روحیه جهاد و مقاومت و در درون به موضوع اقتصاد مقاومتی بیشتر پرداخته شود، این امر احتیاج به برنامه‌ریزی قوی دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای غربی تنها به دنبال گیر دادن به مساله هسته‌ای ایران هستند و اینها تنها بهانه‌جویی است، تمام این موارد در مذاکراتی که با برخی از این کشورها داشتیم، عنوان می‌شد.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: این روزها روح امام رضا (ع) از توهین انجام شده به ساحت جد بزرگوارشان مکدر شده است، قطعا آمریکایی‌ها ادب می‌شوند، چون با بد کسی در افتاده‌اند، اینطور نمی‌شود که به ساحت بزرگی توهین و فرار کرد،آنها به دلیل این رفتار سبوعانه ادب خواهند شد.

لاریجانی ضمن قدردانی از شهردار تهران برای راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس گفت: این کار بسیار ارزشمند بعد از 20 سال به سرانجام رسید،خوشحالیم که نمردیم و این موزه را دیدیم، موزه‌ای که با تکنیک و سلیقه راه‌اندازی شده است، امیدواریم روزی راه‌اندازی مصلا را نیز ببینیم.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس کار بسیار ارزشمندی است که افزایش بصیرت را در جامعه رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اجرای سمفونی روایت حماسه و اقتدار توسط گروه ارکستر تهران به رهبری مجید انتظامی گفت: اجرای این دو قطعه موسیقی توسط آقای انتظامی متاثر از دفاع مقدس بود که انصافا سمفونی بسیار خوبی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هر ملتی در تاریخ خود رویدادها و وقایع مهمی برای انعکاس به دنیا دارد، گفت: در مورد ایران نیز وقایعی همچون مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و حوادث تلخی مثل کودتای 28 مرداد وجود دارد که می‌توان آن را به تصویر کشید و از آن عبرت گرفت.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس جنس دیگری از وقایع تاریخی کشور را نشان می‌دهد، گفت: این موزه بیانگر خصوصیت جهاد در کشور است، البته جهاد لشکرکشی نیست، هنری است که روح و حیات به انسان می‌دهد، به عبارت دیگر زنده بودن یک انسان به روحیه جهادی‌اش است.

وی با بیان اینکه امروز به روحیه جهادی احتیاج داریم، گفت: مجاهدت باعث زنده بودن حیات یک جامعه می‌شود، موضوعی که غربی‌ها آن را به خوبی درک کردند، به طوری که این موجودات سیاسی در عرصه بین‌المللی بعد از وقایع 11 سپتامبر برای حذف کردن مقوله جهان از فرهنگ کشورهای اسلامی به دنبال تغییر ساختار دینی حرکت کردند. این همان حرکتی است که امام از آن به عنوان اسلام آمریکایی نام می‌بردند.

لاریجانی با بیان اینکه امروز به برکت روحیه جهادی دنیا متحول شده است، گفت: دورانی آمریکایی‌ها خود را قدرت دنیا می‌دانستند و حتی در زمانی دنیا به صورت تک‌قطبی در آمده بود. اکنون این روزها گذشته است. می‌توان گفت جمهوری اسلامی عامل اصلی از بین بردن دنیای تک‌قطبی بود.

وی افزود: با این تلاش‌های ایران، آمریکایی‌ها اکنون به شرایطی رسیده‌اند که در ظاهر می‌گویند که می‌خواهند نیروهایشان را از عراق بیرون ببرند اما در باطن آنها را از این کشور بیرون کرده‌اند و چنین شرایطی نیز در کشور افغانستان حاکم است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه مقاومت باید به عنوان یکی از قطب‌های تاثیرگذار در دنیا باشد، کشورها و جریان‌های مقاومت به خصوص حزب‌الله و حماس به عنوان کشورهایی تاثیرگذار در مقاومت به شمار می‌آیند.

نظرات بینندگان