arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱

افشاگری نیویورک تایمز درباره رشوه منافقین به مسئولان آمریکایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«نیویورک تایمز» نوشت: مجاهدین خلق (منافقین) در طول دو سال اخیر کارزار حقوقی و فعالیت های خود از طریق جلب حمایت سیاستمداران سرشناس را تشدید کرده بودند. در میان افرادی که از این گروه حمایت می کردند می توان نام تعداد زیادی از اعضای فعلی و سابق کنگره و حتی روسای سابق سیا و اف بی آی را دید.

بسیاری از این افراد در مقابل دریافت مبالغ کلانی در اجتماعات وابسته به این سازمان شرکت و سخنرانی کرده و یا طوماری گوناگون در حمایت از این گروه را امضا کرده اند.

سازمان مجاهدین خلق که پس از درگیر شدن در یک جنگ قدرت خشونت آمیز با رژیم جمهوری اسلامی ایران در سال های اول انقلاب مرکز اصلی خود را به عراق منتقل کرد در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق با حکومت صدام حسین همکاری نزدیکی داشت. این سیاست به علاوه روش های فرقه ای و اختناق آمیز حاکم بر سلسله مراتب و بدنه این سازمان وجهه آن را در میان افکار عمومی ایرانیان به شدت تنزل داد.

این روزنامه آمریکایی خاطر نشان می کند که حمایت تعدادی از سیاستمداران سرشناس آمریکا از مجاهدین خلق مسلما به کارزار تبلیغاتی و حقوقی این سازمان کمک کرده است. از میان این مقامات سابق می توان به «جیمز ولسی» و «پورتو گاس» از روسای سابق سیا، «لوئیس جی.فری» مدیرکل سابق اف بی آی، «تام ریچ» وزیر امنیت ملی در دولت جورج بوش، «مایکل بی. موکاسی» دادستان کل سابق و ژنرال «جیمز جونز» اولین مشاور امنیت ملی در دوره باراک اوباما اشاره کرد.

نه تمام این افراد ولی اکثر حامیان آمریکایی سازمان مجاهدین خلق در قبال سخنرانی در اجتماعات هواداران این گروه مبالغی قریب به پانزده هزار تا سی هزار دلار دریافت کرده اند. تمام هزینه های مسافرت آنها به شهرهای اروپایی و از جمله پاریس و مخارج اقامت این افراد برای شرکت در اجتماعات مجاهدین پرداخت شده است.

به عنوان مثال، «ادوارد جی. لندل» فرماندار سابق پنسیلوانیا چند ماه پیش گفت که تاکنون رقمی بین صد و پنجاه تا صد و شصت هزار دلار از این گروه دریافت کرده است.
نظرات بینندگان