arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

معاون وزیر صنعت: نرخ دلار كاهش مي‌يابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدصادق مفتح گفت: مثلا اگر نرخ ارز در بازار آزاد 100 تومان باشد، قيمت ارز در مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز دو درصد كمتر از آن خواهد بود و به مرور در پيش گرفتن اين سياست باعث كاهش قيمت ارز در بازار آزاد نيز خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، محمدصادق مفتح درباره اين كه گفته مي‌شود بانك مركزي بعد از راه اندازي مركز مبادله ارزي خود را تابع نرخ ارز در بازار آزاد كرده است، توضيح داد:‌ تحليل ما اين است كه بعد از راه‌اندازي مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز، با توجه به اين‌كه ارز در اين مركز با قيمت دو درصد زير نرخ بازار به متقاضيان داده مي‌شود، نرخ ارز آزاد به مرور و به صورت پلكاني كاهش يابد.

وي افزود: مثلا اگر نرخ ارز در بازار آزاد 100 تومان باشد، قيمت ارز در مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز دو درصد كمتر از آن خواهد بود و به مرور در پيش گرفتن اين سياست باعث كاهش قيمت ارز در بازار آزاد نيز خواهد شد.

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه هدف از راه‌اندازي مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز، تامين به موقع،‌ آسان و به اندازه كافي ارز متقاضيان بوده است، گفت: البته تامين ارز متقاضيان از مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز اجباري نيست و متقاضيان مي‌توانند مانند گذشته ارز مورد نياز خود را از ديگر راه‌ها مانند صرافي‌ها تامين كنند.

مفتح تصريح كرد: اين موضوع را كه مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز در زمينه تعيين نرخ روزانه ارز تابع بازار آزاد شده است، قبول ندارم؛ بلكه معتقديم به مرور مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز سوار بر كار شده و به جاي بازار آزاد تعيين كننده نرخ واقعي ارز خواهد شد.

روز دوشنبه طي مراسمي در ساختمان شهيد اسدالله‌زاده وزارت صنعت، معدن و تجارت مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز راه اندازي شد. براين اساس قرار است در اين مركز ارز با قيمت دو درصد زير نرخ بازار به متقاضيان داده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
2
0
ظاهرا این آقای معاون بدجوری خواب تشریف دارند از وقتی که اتاق تبادل ارزی افتتاح شده دلار 300 تومان گران شده
ظاهرا میخواهند دلار تا 3600 تومان بالا برود بعد که 100 تومان پایین آمد تیتر بزنند سقوط دلار
نظرات بینندگان