arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

5 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی می‌پیوندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با اشاره به زیان 20 میلیارد تومانی این شرکت از قطع ارز دولتی، گفت: علاوه بر دو فروند هواپیمای جدید که در هفته گذشته به ناوگان اضافه شده است، به زودذی پنج فروند هواپیمای دیگر به ناوگان این شرکت افزوده می‌شود.

به گزارش انتخاب ، سیروس باهری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص زیان این شرکت از زمان قطع ارز دولتی ایرلاین‌ها، اعلام کرد: ما جزو شرکت‌هایی بودیم که از ابتدای سال تاکنون به دلایلی از ارز دولتی استفاده نکردیم، بنابراین تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان زیان برای مابه التفاوت قیمت ارز مرجع و بازار داشتیم و تنها محل ضرر و زیان ما از محل ارز مرجع است.

وی با اشاره به خرید دو فروند هواپیمای ایرباس از سوی ایران ایرتور، اظهار داشت: در حال حاضر ما 10 فروند هوپیمای بوئینگ MD داریم که هر هواپیما 145 صندلی دارد و دو ایرباس 320 که هر کدام 174 صندلی دارد.

مدیرعامل ایران ایر تور با بیان اینکه یک هواپیمایی MD و یک ایرباس در سه روز گذشته به کشور وارد شده است، گفت: برنامه توسعه ای خوبی برای افزایش تعداد هواپیما داریم، ضمن اینکه ما در شرکت یک سند استراتژیک تعریف کردیم و افق توسعه 5 ساله ایران ایر تور برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: براساس این سند، ما 30 فروند در 5 سال آینده از انواع ایرباس کوتاه برد میان برد و بلند برد پیش بینی کردیم تا شهر مشهد را به تمام کشورهای مسلمان شیعه نشین متصل کنیم.

باهری با اشاره به اینکه هم اکنون 12 فروند هواپیما داریم، بیان کرد: به زودی قرارداد 5 فروند هواپیمای پهن پیکر را نهایی می کنیم که با ورود هر کدام از آنها، 240 صندلی به ظرفیت ما اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از این هواپیماها اجاره ای نیست، گفت: برای این دو فروند هواپیمایی هم که به تازگی وارد شده، مذاکراتی انجام گرفته تا در مدت مشخص از آنها خریداری کنیم.

مدیرعامل ایران ایر تور با بیان اینکه اگر داخل کشور با مشکلاتی مواجه نباشیم مشکلی در ورود هواپیما نداریم، اظهار داشت: از 5 فروند هواپیمایی که در حال مذاکرده است، یک فروند ایرباس امروز و فروند دوم هم یک ماهه دیگر وارد می شود.

وی در خصوص قطع ارز دولتی ایرلاین‌ها بیان کرد: این بزرگترین مشکل ایرلاین‌ها است و از دولت انتظار داریم که وقتی به ما ارز مرجع نمی دهد و جلوی افزایش قیمت دلار را نمی گیرد، راهکار دیگری برای ما ایجاد کند، زیرا بدون شک تمام ایرلاین‌ها با مشکل جدی مواجه می شوند.

باهری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی هم در حال پیگیری این موضوع است، گفت: حداقل کاری که می توان کرد این است که دولت قیمت بلیت را آزاد کند تا رقابت بین ایرلاین‌ها به وجود بیاید تا علاوه بر افزایش کیفیت، هزینه های های ما هم جبران شود.

مدیرعامل ایران ایر تور با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت ارز سفرهای تفریحی خارجی را کنسل کردیم، اظهار داشت: در حال حاضر در سفرهای خارجی فقط پروازهای زیارتی را ادامه می‌دهیم و برای کشور بحرین، کویت و عربستان سعودی در حال دریافت مجوز هستیم.

باهری با اشاره به اینکه پرواز به عتبات بصورت روزانه داریم، گفت: ربته بندی ایرلاین‌ها اگر عادلانه باشد، کار خوبی است اما برخی از شرایط را باید بازنگری کنند، ضمن آنکه قیمت بلیت‌ها باید مبتنی بر آن باشد.

مدیرعامل ایران ایرتور در پاسخ به پرسش مهر که رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرده که هنوز قطع ارز مرجع به ما ابلاغ نشده است، افزود: بانکها اعلام کرده اند که به ما ارز مرجع نمی دهند و  کاپیتان پهلوانی امیدوار است که به زودی این شرایط تغییر کند ؛ به همین جهت شاید اعلام کرده که ابلاغ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با قیمت فعلی ارز در بازار، باید افزایش 100 درصدی قیمت بلیت را داشته باشیم، گفت: اگر دولت برای آزادسازی نرخ بلیت تا سال آینده صبر کنند، شرایط بسیار وخیم می شود؛ مگر اینکه به جای آن کمک دیگری به ایرلاین ها داشته باشند.

باهری تصریح کرد: برای سفرهای ارزی از ذخیره ارزی شرکت استفاده می کنیم، ضمن آنکه سازمان حج و زیارت هم مبلغی اضافی را برای هر پرواز به شرکت می دهد.

مدیرعامل شرکت ایران ایر تور با بیان اینکه ایرلاین‌ها با دو مشکل نوسان ارز و قیمت سوخت مواجه هستند، اظهار داشت: ما از دولت تقاضا داریم که نرخ سوخت به قیمت قبلی بازگردد، زیرا در تمام دنیا هم به ایرلاین‌ها برای سوخت یارانه می دهند تا زمانی که اینها تحت کنترل نباشند و یا با تمهیداتی مانند افزایش قیمت بلیت همراه نباشد خسارات ایرلاین ها بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: البته ما به افزایش قیمت بلیت راضی نیستیم، زیرا ملت زیان می بیند و دوست داریم که دولت به ما کمک کند. باهری با بیان اینکه ما به شرکت فرودگاه های کشور بدهی نداریم، بیان کرد: در این مدت قیمت مواد غذایی سرسام آور افزایش پیدا کرده و این بر کترینگ ایرلاین‌ها تاثیر گذار است، از طرفی هم تنها منبع درآمدی ما قیمت بلیت است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
0
در این مدت قیمت مواد غذایی سرسام آور افزایش پیدا کرده و این بر کترینگ ایرلاین‌ها تاثیر گذار است،....
حالا یه بیسکوویت که میدادین اونهم ندین.
نظرات بینندگان