arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

افتتاح بازار فروش خودرو تا دو ماه دیگر

تا ۲ تا ۳ ماه آینده و در فصل زمستان اولین زباله سوز کشور در منطقه ۴ راه اندازی خواهد شد/ ما در شهرداری با مشکلات کمرشکنی روبرو هستیم که پول یک بخشی از آن است. در شهرداری درآمدمان تضمین شده نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران گفت: تا ۲ ماه آینده بازار فروش خودرو از منطقه حکیمیه به مرکزی جدید واقع در بزرگراه شهید بابایی منتقل خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم بهره برداری همزمان بزرگراه‌های شهید خرازی و شهید زین الدین با بیان این مطلب اظهار کرد: طی یک سال گذشته درخواست‌های متعددی از ساکنان این منطقه به شهرداری برای جمع آوری بازار خودرو داده شد که مکان جدیدی خارج از محدوده شهر برای آن در نظر گرفته شده است. این یک نیاز شهری است و باید تامین می‌شد که تا ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود.

شهردار تهران افزود: تا ۲ تا ۳ ماه آینده و در فصل زمستان اولین زباله سوز کشور در منطقه ۴ راه اندازی خواهد شد.

وی با مهم خواندن این اقدام خاطرنشان کرد: بنا داریم ۴ تا ۵ زباله سوز دیگر در کل تهران راه اندازی کنیم تا در کنار کاهش دادن هزینه‌های حمل و نقل زباله‌ها انرژی پاک نیز تولید کنیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: ما زندگی خود را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم و نباید به این بسنده کنیم که نام سردار شهیدی را بر یک بزرگراه بگذاریم هرچند که این کار پسندیده‌ای است و افتخار بزرگی برای ما در شهرداری است که نام این سرداران شهید را در شهرمان زنده نگاه داریم.

وی افزود: در زندگیمان باید کار‌ها را با روش و مشی شهدا انجام دهیم و اهداف امام (ره) و شهدا را پیش ببریم، بدون شک از مهم‌ترین اهداف آن‌ها این بود که در سایه اسلام زندگی مادی و معنوی مردم را فراهم کنیم و خدمت صادقانه به مردم متدین داشته باشیم که این به حق پاسداری از خون شهدا است.

شهردار تهران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از فعالان این حوزه اظهار کرد: توفیق این را داشتم که چند سالی در رکاب این عزیزان خدمت کنم، امیدوارم قدر زحماتشان را بدانیم. به همسنگران گذشته خود در نیروی انتظامی نیز می‌گوییم مهم‌ترین افتخار آنان این است که اعتماد مردم را به خود جلب کنند که این بزرگ‌ترین سرمایه و وظیفه تمامی مجموعه‌ها است.

وی با اشاره به احداث بزرگراه‌های شهید زین الدین و شهید خرازی و قدردانی از شهروندان ساکن در محدوده این پروژه‌ها گفت: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک معارضان این پروژه‌ها صرف شد که در مقایسه با پول ساخت آن‌ها محلی از اعراب ندارد.

شهردار تهران تاکید کرد: زحمتی که بر دوش مردم ساکن در اطراف این پروژه‌های بود مساله دیگری است چرا که محل زندگی یا کسب روزیشان در این محدوده قرار گرفته بود و همچنان با احداث این پروژه زحمتی بردوش همایسگان بزرگراه‌ها قرار دارد.

قالیباف با بیان اینکه همچنان با روحیه جهادی کار کردن مانند دفاع مقدس باقی است گفت: ما در شهرداری با مشکلات کمرشکنی روبرو هستیم که پول یک بخشی از آن است. در شهرداری درآمدمان تضمین شده نیست. هم باید درآمد ایجاد کرده و هم هزینه کنیم، مشکلات اداری و مالی هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: مشکل از کار نیست، کار نشاط آور است اما حاشیه کار، فشار‌ها را سخت کرده و کار را با مشکلات مختلفی روبرو می‌کند.

شهردار تهران ضمن سپاسگزاری از همراهی شهروندان و دعای خیر آن‌ها اظهار کرد: بااطمینان می‌گویم که همه مشکلات و فراز و نشیب‌ها در روند کار و تعهدات ما به مردم اثر نگذاشته و نخواهد گذاشت. ما مدیران مسولیتمان این است که نگذاریم فشاری به مردم در حوزه کار شهرداری وارد آید.

قالیباف افزود: با وجود مشکلات موجود، مدیران جرات کرده و روز شمار پروژه‌های بزرگ همچون بزرگراه صدر و نیایش و همچنین بزرگراه امام علی (ع) را با ۲۵ کیلومتر طول مسیر و ۷ هزار خانه معارض، اعلام می‌کنند. وقتی می‌خواهیم یک خانه بسازیم حتی اگر پول آن تامین باشد کار اداری و جمع کردن آن کمر شکن است. اما درشهرداری در کناراین پروژه‌ها با حجم عظیم دیگر خدمات نیز روبرو هستیم.

وی به سلایق متعدد شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: درشهرداری موضوعات متعددی وجود دارد که با سلایق و نظرات متعدد و مختلف شهروندان نیز روبروست. رای من هم همه مردم هستند و شهروند درجه یک، دو و سه وجود ندارد. با این سلایق و مشکلات اداره مجموعه کار سختی است که می‌طلبد هرگز نهراسیده و فرهنگ دفاع مقدس نیزحاکم باشد.

شهردار تهران باتاکید بر اینکه اگر اخلاص و روحیه جهادی وجود داشته باشد خداوند تضمین کرده که همه کار‌ها انجام شده و گره‌ها باز می‌شود افزود: اگرمشکل بر سرراه است، به خودمان برمی گردد نه اینکه کار سخت است. وقتی از آنچه که شهدا یاد داده‌اند فاصله می‌گیریم مشکل ایجادمی شود، هرکجا که به آموزه‌های آنان نزدیکترشویم کاری به زمین نمی‌ماند و باقوت پیش می‌رویم.
نظرات بینندگان