arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۰۹
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
یک فعال بازار ارز و طلا با ارائه چند راهکار برای "آرامش بازار" می گوید:

وقتی بهمنی و حسینی از "کنترل بازار" حرف می زنند ، بچه ها می گویند آقایان سیگنال دادند، باید بخریم!

زمانی که این دو این سخنان را اعلام کردند دلار 2350 تومان بود و اکنون 2700 و 2730 تومان است. آیا افراد این جامعه حق ندارند بی اعتماد شوند و آیا عکس العمل معامله گران بورس آتی طلا نباید خلاف سخنان مسولین ما باشد بطوری که اقدام به تعیین پوزیشن معاملاتی معکوس نمایند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



یکی از فعالان بازار طلا و نیز یکی از تریدرهای بورس آتی طلا در ایران با ارسال یادداشتی به «انتخاب» ، راهکارهایی را برای آرامش بازار ارائه داده است.

سرویس اقتصادی «انتخاب» Entekhab.ir ؛ این یادداشت را در پی می آورد:

از سال گذشته در پی شروع تحریمهای بین المللی علیه ایران، بازار طلا و دلار و متعاقبا بورس آتی طلا دچار تحولاتی ناشی از ایجاد جو بی اعتمادی و ترس سرمایه داران نسبت به حفظ سرمایه های خود در قبال شروع و شیوع تورم در ایران گردید به طوری که دلار را در مدت زمان اندکی از 1100 تومان به 1300 تومان و نیز تا به اعداد 1500 و 1700 و 2100 تومان در مدت زمان کوتاهی صعود داد. در ادامه این روند دلاری که با حمایت و کنترل بانک مرکزی از عدد 2100 خودش را به 1700 و 1600 تنزل داده بود در سال جاری مجددا به سمت صعود حرکت کرد چنانچه این قیمت خودش را به اعداد 1900 و 2000 و 2300 و 2700 تومان رسانده است.

آیا از خود پرسیده ایم که چرا و به چه علت دلار و به دنبالش طلا و سکه تا این حد رشد داشته است. در سال گذشته سکه امامی 550 هزار تومان معامله می شده و در موقعیت کنونی این نرخ را برای سکه نیم معامله می کنیم. از سال گذشته تا بکنون ارزش پول ملی خودش را به نصف و بیشتر از نصف رسانده است. اگر روال بر این منوال باشد ارزش پول ملی تا شب عید امسال به ربع ارزش خود در سال گذشته خواهد رسید.

بنده بعنوان فعال بازار آتی و فیزیکال چند علت را عامل اصلی این بی ارزش شدن پول ملی و متعاقبا تمرکز سرمایه ها بر روی دلار وطلا می دانم. تریدرهای بورس اتی طلا در ایران از جمله افرادی هستند که لحظه به لحظه علت افزایش و کاهش نرخ طلا را بررسی می کند و چنانچه شما با هر تریدری در بورس طلا مصاحبه کنید سخنانی را خواهید شنید از نوع و جنس سخنان من. عواملی که سبب چنین بحران اقتصادی در کشور شده است که امان بریده و سایه تورم را بر روی تمامی کالا ها انداخته است مسائلی است که ریشه در موارد ذیل دارد.

موارد ذیل از جمله اهمی است که در پی آن نوسان شدید قیمت بوجود می آید و مسولان خود را به آن بی توجه نشان می دهند:

1 - در سال گذشته در پی صعود وحشتناک دلار از مرز 1300 تومان به 1900 تومان و 2100 تومان در طی چند روز ، بانک مرکزی وارد عمل شد و با خبر بمب ارزی و تزریق دلار توانست قیمت دلار را در یک شب به حدود 1600 تومان برساند که این اقدامی بجا و لازم بود و در پی آن اقدام بانک مرکزی مبنی بر پیش فروش سکه با قیمتی کاملا متفاوت و پایین تر از نرخ بازار سبب شد که التهاب از بازار رنگ بزداید. با این اقدام دولت برای مدتی بازار طلا و دلار در ایران دچار ترس و وحشت ریزش قیمت شده بود و لذا بازار بورس آتی که در انجا معاملات سلف طلا انجام می شود با نوسانی نسبتا معقولانه در حد تکنیکال خودش را اصلاح می کرد. اما چه شده است که در سال جاری اوضاع دلار و طلا به این وضع غیر قابل کنترل درآمده است.

خیلی راحت می توانم در این باره سخن بگویم چرا که در بورس طلا هم وزن نرخ انس جهانی و بالا و پایین رفتن های آن ، مبنای دیگری وجود دارد که بسی مهمتر از مبنی نرخ انس جهانی است یعنی اخبار داخلی و خارجی.

در سال گذشته در چند مرحله مسولان درباره کنترل بازار ارز و طلا سخن گفتند و در پی پوشش خبری سخنان آنها در خبرگزاری ها و صدا و سیما و نیز عمل به وعده های خود توانستند بازار صوری و پر از حباب دلار و سکه را کنترل کنند اما بعد از آن این ذهنیت در مسئولین ذیربط بوجود آمد که هر گاه سخنرانی کنند و وعده بدهند بازار متاثر از وعده های اجرایی همچون گذشته آنها شده و قیمت ها خودشان را اصلاح خواهند کرد. تمام مکافات هایی که امروز می کشیم ناشی از همین رویداد هست.

در پی هر وعده رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد مبنی بر کنترل قیمت و خبر خوش ارزی و بمب ارزی و امثالهم بازار در ظرف چند ثانیه رفلکس نشان می داد و بورس طلا از حالت مثبت به منفی تبدیل می شد به طوری که برای مدت یک یا دو روز صف فروش بوجود می آمد و متعاقبا بازار نقدی یا فیزیکال دچار ریزش قیمت می شد و حباب قیمتی از بین می رفت اما این ریزش و اصلاح قیمتی دوام چندانی پیدا نمی کرد چنانچه به روز و موعد زمانی وعده مسولین که می رسیدیم بازار متوجه می شد که اجرا و عمل در کار نیست و تمام مسیری را که در طول دو یا سه روز برای اصلاح قیمتی به منظور کاهش قیمت طی کرده بود را بازار به یک روز و کمتر از چند ساعت طی می کرد و دوباره قیمت ها به جایی می رسید که قبل از وعده مسئولان قرار داشت و از روز بعد آن بازار قالب انتقامی و مقاومتی در برابر ریزش می یافت و اعداد بالاتری را برای کالای خود ثبت می کرد.

در طول امسال شاهد بیشماری وعده از طرف دولت بوده ایم که شاید شنیدن این سخن برای رئیس بانک مرکزی بسیار جالب باشد: دوستان ما و همکاران ما در بورس آتی طلا وقتی رئیس بانک مرکزی وعده کاهش قیمت ارز و کنترل بازار و سخنانی از این جنس با عنوان طرح اتاق ارزی و غیره را می دهند به همدیگر [به شوخی] اعلام می کنند که آقای بهمنی سیگنال خرید داده است و باید بخریم. چرا واقعا باید وعده های بانک مرکزی بدین گونه باشد؟ چرا باید در پی سخنانی که ایراد می شود تعهد اجرایی نباشد؟ در طی هفته های گذشته مکررا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد اعلام کردند که در چند روز آینده بازار ارز کنترل و آرام می شود ، حالا چند هفته از وعده مسئولان ما گذشته است؟

زمانی که این دو بزرگوار این سخنان را اعلام کردند دلار 2350 تومان بود و اکنون 2700 و 2730 تومان است. آیا افراد این جامعه حق ندارند بی اعتماد شوند و آیا عکس العمل معامله گران بورس آتی طلا نباید خلاف سخنان مسولین ما باشد بطوری که اقدام به تعیین پوزیشن معاملاتی معکوس نمایند؟ باور بفرمایید تا مسئولان اعلام می کنند که قیمت ها را کنترل خواهیم کرد همان لحظه و همان روز بازار چند درصد مثبت می شود.

2- دولت طرح اتاق ارزی را مطرح کرد که منجر به کنترل شدید بازار خواهد شد. اتاق ارزی فعلی جای دلار در آن خالی است و واردکنندگان کالا با ارزهایی چون روپیه و ین و یوان و یورو روبرو هستند. اصولا مبنی معاملات در این اتاق ارزی برای کسی روشن نیست.

3- از همه مهمتر و از همه بدتر اینکه دولت اعلام می کند که نرخ فعلی دلار را قبول ندارد اما بعد از چند ماه که اکنون باشد نرخ 2400 را به رسمیت می شناسد. لذا بی جهت نبود که تریدرهای آتی و معامله گران دلار و طلا نرخ طلا را برای آینده بالای 3000 تومان تصور می کردند.

سخن را کوتاه می کنم و با توصیه به چند مورد ذیل در صورت رعایت "بند بند" آن و به ترتیب مذکور مطمئن هستم بازار ارز و در پی آن طلا به آرامش باز خواهد گشت و خطاب سخنم به رئیس سازمان بورس و رئیس بانک مرکزی است:

1- بانک مرکزی پیش فروش سکه امامی را همانند دفعه قبل شروع کند.

2- مهلت تخلیه ضرب الاجل 10 روزه به تمامی افرادی که سرمایه ریالی خود را به دلار و طلا به عنوان سبد سرمایه گذاری مطمئن تبدیل کرده اند. بطوری که دولت بعد از این زمان مقرر اقدام به تزریق ارز به بازار نموده تا بازار را به حالت آرام خود بازگردادند. که البته این بند زمانی موفق است که دولت واقعا به این وعده عمل کند و بعد از زمان 10 روزه ، روزانه دلار در حجم 15 تا 30 میلیون دلار تزریق کند.

به قطع قبل از رسیدن به زمان مذکور دلار از عدد 2700 تومان به 2300 تومان (این عدد به عنوان کف روانی در ذهن صرافها و تریدرهای بورس آتی است) تنزل می یابد و با اولین اقدام دولت مبنی بر تزریق ارز در طی کمتر از چند روز دلار خودش را به کف حساس و بسیار روانی 2000 تومان خواهد رساند. این نقطه می تواند سقف روانی شود در صورتی که تزریق دلار ادامه یابد که منجر به شناسایی تارگتهای پایین تری از دلار خواهیم بود. در پاسخ به این سوال که تکلیف دلار های فروخته شده توسط دولت چه خواهد شد؟ به راحتی با کاهش روزانه نرخ توزیع دلار توسط دولت می توان دلار پس انداز شده توسط مردم توسط بانکها خریداری گردد تا دوباره جایگزین قبلی خود گردد. این اقدامی موثر خواهد بود تا ارز دپو شده در صندوق خانه ها به صندوق ارزی دولت باز گردد و نقش دلال و واسطه حذف گردد و بانکها جایگزین نظام فعلی شوند و یا صرافی ها با نظارت شدید و دقیق بانک مرکزی.

در پی این اقدام بانک مرکزی افرادی که دلار را در خانه های خود به جای ریال در بانکها پس انداز کرده اند احساس خطر می کنند و با ضرر وارده بر آنها اقدام به سرمایه گذاری ارزی در ذهن عموم تا حدودی منتفی خواهد شد.

3- برای مدت زمان کارشناسی شده ای ، کف و سقف نوسان بورس آتی از +5 و -5 برداشته شود و حد نوسان بورس آزاد باشد و یا به اعدادی در حد 10 درصد ارتقاء یابد. این توصیه بدین جهت است که بازار آتی بتواند همپای بازار نقدی حرکت کند. وقفه در مسیر اصلاح قیمتی می تواند معادلات کنترل بازار را بر هم زند.

4- برقراری مجدد ارز مسافرتی و ارز دانشجویی. این امر شفاف سازی میسری خواهد کرد در ذهن عموم مردم با این مضمون که الزامی ندارد مثلا 5 هزار دلار را از قبل برای سفرهای خارجی از بازار آزاد تهیه نماییم. چرا که در همان موقع سفر بانک ها ارز مسافرتی را تامین خواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
67
469
آقا دلار شد 3000 تومان بالاخره! سایتتونو آپ کنید. الان اکثر سایتهای قیمت ارز که اینو زده. ساعت 13:20
پاسخ ها
نادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
بالاخره تخریب آیت الله هاشمی تمام شد و حالا آقای احمدی نژاد حتما با مردم سخن خواهند گفت و می گویند دلار 3000 تومان شد و عده ای نمی گذارند ما کارمان را بکنیم . خداوکیلی دولت پاک پاک است. عزت و کرامت انسانی چبز خوبی است. ما که دولت خدمت هستیم.
بهادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
از کرامات دولت خدمتگذار ارتقای سطح دلار از 900 تومان به 3000 تومان است. این همان هدیه ای است که احمدی نژاد به رییس جمهور بعدی خواهد داد.
کریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
درود بر دولت خدمتگذار . درود بر عزت و کرامت انسان. درود بر دروغ.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
70
152
منم اماتورم ولی با سیگنالهی آقای بهمنی به سود خوبی رسیده ام دیگه اون تاجراش ببین چه می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
عزیز سود نکرده ای مطمئنا فقط کمتر ضرر کردی!
يكي از 80 ميليون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
101
429
در زمان آقاي خاتمي يادمه كه دلار به مرز 1000 رسيد . يا لثارات اونزمان نوشت زنده باد آزادي دلار 1000 تومان؟!!!!!!!!!!!!!! بگذريم........
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
یادمونه که یا الثارات کارش فقط اخلال در افکار عمومی و تشویش بود..

الان روزنانمه شرق یکی از اون حرفها رو میزد درش تخته بود. بهونه کاریکاتوری گرفتند
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
تو ببند در زمان اقای خاتمی.....
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
54
244
عاقلترین مردان اقتصادی معاصر!
وطن خواه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
59
758
به نظر من براي اين دو نفر بايد به جرم خيانت به ميهن در دادگاه انقلاب تشكيل پرونده داد.
نبايد گذاشت با استعفا از زير بار خيانتشون فرار كنن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
اونایی که منفی دادن یعنی معتقدند آقایون خدمت به میهن کردند؟
وای بر این منطق طرفداران دولت!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
اینا بازیچه هستن
اصل کاری یکی دیگه هستش که از عالم و آدم ناراضیه...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
ساده ای عزیزم استعفا دیگه چیه؟؟ با افتخار و ادعا به کارشون ادامه می دند
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
مطمئن باش به زودی پاداش هم میگیرند
ناشناس
| INDIA |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
az in mavared ziad darim ,chantashoono mikhai mohakeme koni
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
578
147
كساني كه آمريكا و غرب رو به بحران اقتصادي انداختند نميتوانند بازار ايران را اينگونه كنند؟
مشكل ما اينكه دشمن شناسي نكرديم و هنوز نميدونيم صهيونيست يعني چه؟!
90 در صد سرمايه دنيا دست ده درصد مردم دنياست!!!!!! انحصاريه كه صهيونيست براي خودش درست كرده و ما به قول صهيونيستها بردگان هميشه بدهكار هستيم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
حرفات مال دهه 50 میلادیه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
برو عمو تو هم توهم زدی !!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
هه هه هه.....
ایزا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
عمو جون قرص های ضد توهمت رو خوردی؟! بابا گرون شدن تمامی ارزاقی که خیلی هاش ربطی به بازار جهانی هم نداره توطئه صهیونیستیه؟ بی لیاقتی و عدم مدیریت هم حتما کار آمریکائی ها است! پول یارانه رو هم حتما اوباما از اختلاف قیمت واقعی و کاذب دلار در میاره میریزه تو حسابمون!
سعید
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
33
330
چرا شورای عالی امنیت ملی وارد قضیه نمیشه؟در طول سی وسه سال گذشته هیچ موضوعی با این شدت زندگی وسفره وامنیت اجتماعی واقتصادی مردم رو هدف نگرفته بوده؟موضوع باید در عالی ترین سطح کشور بررسی بشه وعاملان آن در هر رده وپستی اگر هستند باید مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
دلت خوشه برادر جان
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
شما خودتو ناراحت نكن همشون با هم هماهنگ هستند و .... قبلا دلارهاشون را خريده اند.......
سلطان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
268
39
كارشناس محترم حرفهاي شما همه متين !
اما لازمه يكم فكر كنيم كه شايد واقعا دولت مشكل تامين ارز داره ! در اينصورت صحبتهاي شما به هيچ وجه عملي نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| INDIA |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
mage nemigoft tahrimha hamash kaghaz parast
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
53
287
ببینید فراموش نکنید دلار هزار تومان بود نه 3 هزار توان! لطفا در بحث های خود به جای به کار بردن اینکه "دلار 2 هزار تومن بوده حالا شده 3 تومن چیزی نیست که !" خودداری بفرمایید و بگوید " دلار هزار تومان بوده و حالا شده 3 هزار تومن" عدالت و صداقتو کارگذاری دولت یعنی این!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
35
231
بابا بخدا کمرمون زیر این فشار شکست یعنییی چییی؟؟ در عرض 1 ماه دلار تقریبا 1200 تومن افزایش قیمت داشته
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
56
هنوز هم باید او بماند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
27
176
آقاي رئيس جمهور تا كي بايد اين آقايان را با اين سياستهاي پوچ (يا شايد مغرضانه) بايد تحمل كنيم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
خود رئیس جمهور را تا کی باید تحمل کنیم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
43
250
هنوز هم باید او بماند؟
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
45
253
واقعا تاسف برانگیزه من به عنوان یک مطلع دارم میگم این قضیه دلار و سکه خیلی روی اعتقادات مذهبی مردم تاثیر گذاشته و بعد یک عده بی عرضه بر اقتصاد مملکت چنبره زدند مجلس هم که قربونش برم خوابه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
اقا مرتضی شکم خالی اعتقاد کیلو چند .
دین فعلا شده دروغگوئی . به جای مردم تصمیم گرفتن و حرف زدن . مدیریت جهانی . و قدیس ساختن از روسیاهان تاریخ
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نه!!!!!!!!!
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
من نميدانم چرا آيات اعظام نظري نميدهند ....؟؟؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
19
46
عکس گزارشتون اشتباه و راجع به انتخابات هیات کشتی است!
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
69
118
آقا ایول خیلی تیتر باحالی زدی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
باحال نیست آقا سامان حقیقت محضه
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
23
آقا ایول خیلی تیتر باحالی زدی
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
43
پدرجان این مسایل شایددرسوییس ونروژبه دربخوره ولی به دردبازار ایران نمیخوره!چون دولت داره توبازارارزسفته بازی میکنه وبرای جبران کسری بودجه خوددلاروطلاهای بانک مرکزی روبه فروش میرسونه.حرف شمامتینه ولی توکشورماساختارفاسداقتصادی اجازه این کارهارونمیده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
37
حرفهایی می زنید ..یعنی مثلا دولت و کارشناسان دولتی این راه حلها را نمی دانند...برادر عزیز دولت بزرگترین کاسب بازار ارز و طلاست .... نیمه اول هر ماه که دولت میخواهد اجاره یا یارانه ماهیانه خود را به ملت پرداخت نماید این بلا ها را سر بازار در می آورد..بیچاره ملتی که ندونسته خرید کنند و ندونسته بفروشند.....
امین
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
26
بسیار منطقی و درست
الان چیزی که این وسط ذهنمو مشغول کرده اینه که چرا این آقا نباید رئیس بانک مرکزی باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
45
نفت بیاد سر سفره همین میشیه .بازم بگم نمودارشو نشون بدم؟ بعضی ها عین همین سبزیهاند ولی علف هرزند یادتون رفته ؟تحویل بگیرید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
8
29
تحریم نفتی یعنی همین.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
41
دلم ميخواد يه نظر غير قابل انتشار بدم
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
5
35
این دو نفر بزرگترین خیانت رو دارند در حق مردم و نظام میکنند خدا ازشون نمیگذره.دارن اعتماد مردم به نظام رو خدشه دار میکنند ایا نباید مجازات بشن؟؟
حسین علی اکبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
28
دقیقا تیتر خبر درست هست و هر موقع که بگویند تزریق ما می خریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
4
35
طرفداران دولت خدمتگزار!! بجای چرخیدن تو سایت و منفی دادن به هر انتقادی از دولت , برن آذوقه بخرند انبار کنند تا قحطی بزرگ!!!
سید صادق سرباز حزب الله
|
GERMANY
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
11
132
آخه یعنی چی ! سکه 1161000 تومن !
دلار 2920 تومن !
فقط خود خدا باید پاشه بیا این وضعیت و درست کنه !
دیروز تو سایتها خوندم که ملت تو شمال شهر خونه هاشون رو به دلار کرایه میدن !
لعنت به باعث و بانیش ! لعنت به احمدی نژاد که گند زد به این مملکت !
حمید
|
NETHERLANDS
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
44
حالا شما مطمینید که دولت از اوضاع فعلی ناراضیه؟
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
99
وقتی افرادی بی تجربه ولی مطیع مشوند رئیس و معاون ارزی بانک مرکزی اونوقت شما انتظار داری مثلاً ارزش ریال روز به روز بره بالاتر؟ فقط یک سئوال: آیا دوستان و آشنایان این آقا و اون خانم (معاون ارزی آقای رئیس) هم مثل بسیاری از سپرده گزاران ریالی در عرض 45 روز 65 درصد متضرر شده اند یا اینکه بموقع بهشون خبر رسیده که تبدیل کنند؟
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
85
اقای نادران امروز در مصاحبه با مهر نیوز فرمودند" وضعیت نابسامان بازار ارز را ناشی از ناتوانی نمی دانم بلکه بازار مدیریت نمی شود و رئیس جمهور تعمدا بازار را آشفته نگه داشته است نادران گفت، واقعا نمی دانم آقای احمدی نژاد چه فکری در سر دارد؟ چه برنامه ای دارد و توقعش از نظام چیست و چطور قرار است این نابسامانی را مدیریت کند.
ایشان تصریح کرد: ، با توجه به گزارشاتی که مسئولان اجرایی به مجلس ارائه کردند ما از لحاظ ذخایر ارزی و فروش نفت مشکل آنچنانی نداریم که این وضعیت در پی آن به وجود آید.نماینده تهران تاکید کرد: بخش اعظم مشکل امروز بازار ما به اراده دولت برمی گردد که بازار را آشفته نگه داشته است. واقعا نمی دانم چه پیش خواهد آمد؟ بهتر است آقای احمدی نژاد از برنامه های خود به مردم بگوید تا آنها قضاوت کنند.
نادران با اشاره به قیمت امروز دلار با تاسف گفت: آقایان گفته اند نمی گذارند قیمت دلار به سه هزار تومن برسد"
خوب این هم از نماینده مجلسمون
فرمایش دیگه ای بود؟
ناشناس
|
CANADA
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
38
26
جریان انحرافی و لیدرش یعنی مشایی پشت همه این گرانی ها و نابسامانی هسات
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
19
دوست عزيز فقط با تحليل تكنيكال نه ميتوان وضعيت فعلي را تحليل كرد و نه راه حل ارائه كرد .
مشكل اصلي سياست هاي انبساطي ، پرداخت نقدي يارانه ، حذف يارانه بخش توليد و مهمتر از همه چاپ و خلق پول بدون پشتوانه توسط بانك مركزي و بانكهاي تجاري ميباشد . اولا با تزريق دلار و سكه نميتوان اقتصاد را كنترل كرد . ثانيا اين روشها باعث دامن زدن به جو سفته بازي فعلي ميشود . راه حل استقلال بانك مركزي از دولت ، عدم پرداخت يارانه نقدي و سياستهاي انبساطي است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
98
نميدونم واسه چي ما نماينده فرستاديم مجلس؟
اصلا الان كجان؟؟؟؟؟؟
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
65
23
اقا جان

راههای فروش نفت بسته شده است و ربطی به دولتمردان ندارد گویی که خیلی هم بی کفایت هستند- اگر عراق و هند در فروش نفت تحریمی به ایران کمک نکنند شما تا پایان سال دلار 6000 تومانی را خواهید دید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
255
9
خدا نگذره از اونایی که خون این ملت فداکار رو تو شیشه میکنن.
رسما کنترل اوضاع از دستشون خارج شده.
بند خدا رهبر انقلاب چقدر از دست این مدیران نامدیر در عذابند
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
30
پس اي كاش هيچوقت دهان آقايان باز نشود
ناشناس
|
TURKEY
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
45
من اگر نتونم ترم بعد ارز دانشجویی بگیرم، نمی تونم از عهده مخارج تحصیلم بر بیام. مطمئن باشید در این حالت به هیچ وجه به ایران بر نمی گردم. نیازی نمی بینم برگردم به کشوری خدمت کنم که وسط راه تحصیل، تو مملکت غریب اینجوری زیر پامو خالی کرد. اینجا بدونید هیج دانشجویی رو واسه نداشتن خرج زندگی دیپورت نمیکنن. فقط استانداردهای زندگیش میاد پایین و باید با سر افکندگی زندگی کنه یا بره کار کنه و از کیفیت تحصیلش کم بشه.
علیرغم تمام اقدامات نسنجیده ای که این دولت تا الان داشته، امیدوارم حداقل در این مورد بیشتر تامل کنند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
80
مشکل اصلی رړیس جمهور نیستږږږبلکه این مجلس است که به جای استیضاح رړیس جمهور رفته دنبال وزیر ورزش و جوانان!!۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
4
17
واقعا جالبه آقای کارشناس هم همون طرز فکر سنتی زور و جبر رو تجویز میکنه آقا جان اینکارو پارسال کردن فایده نداشت ما کی میخوایم بفهمیم بازار به جبر واکنش منفی میده یعنی چی ضرب الاجل 10 روزه بخ مردم بدین!! واقعیت اینه که بعلت تحریم های بی سابقه نفتی دلار کافی در خزانه نیست و معدود کشورهایی مثل هند و چین هم روپیه و یوان میدن با بگیرو ببند میخواین کارو درست کنید زهی خیال باطل به قول بزرگی آنان که گذشته را فراموش میکنند محگوم به تکرارند
امیر
|
GERMANY
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
5
26
نترسید اینا همه حبابه!!!!1
ناشناس
|
CZECH REPUBLIC
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
31
اینها هر روز ارز را گران تر می کنند مردم رو بد بخت تر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
128
8
خدا لعنت کنه کسایی رو که بی دلیل ملت مظلوم ایران رو تحت فشار اقتصادی میگذارند چه آمریکا و اسرائیل چه هر کس دیگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
157
نابودیتون نزدیکه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
151
یعنی این اقایان حسینی و بهمنی به اندازه یک دلال و تریدر هم فهم و شعور ندارن؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
3
185
خاک تو سر این مردم که یه ذره غیرت ندارن نشستن تو خونه صداشون در نمیاد همین جور هم تو بازار و این ود اون ول هستن. آخه لامصب ها از کجا پول میارین اینقدر خرید می کنید
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
117
كجا است ان بنده خدايي كه حدود 10 روز قبل بود كفت كه اكه موسوي سر كار بود الان دلار 3000 تومان بود كه همين انتخاب نظر ايشان را منعكس كرده بود و ابن كاملا تبيين اين است كه در اين مملكت جفدر مديران كينه توز و فاقد كار شناسي لازم جهت مديريت اين مملكت داريم من بيانم به اون بنده خدا و ديكر مديران كشورم است اكه اين بيام و نظر منو ميخوانيد به اون خدا در قيامت به خدا واكذارتان ميكنم من از حق خود و خانواده ام نميكذرم كه در اين شرايط بحراني عده اي با سرمايه اين مردم كه امانت دستشان است زن و بجه برادر و يا عروس داماد به سفرهاي خارج ببرند
پیراسته فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
2
44
سرمایه دار کسی است که هرچه بهمنی بگویدبرخلافش عمل کند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
75
6
گفته های این اقا که اسمش هم معلوم نیست چیه تا در بانک مرکزی از نظرات کارشناسی ایشون استفاده کنن نشون میده که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده در واقعییت بلکه جو روانی جامعه مردم به سمت خرید طلا و ارز سوق داده و دست مردم بیشتر البته دولت باید بیشتر تلاش کنه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
12
14
نظر درستیه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
149
استعفا و محاکمه
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
170
5
کار همین بچه های هاشمییه واسه ضربه به دولت
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
233
1
کار مخالفای دولت که حالا از طریق اقتصادی می خوان رو انتخابات تاثیر بزارن تا رای جمع کنن هر چی رانت خوار و دزد و.... از دولت خاتمی هاشمی که به نون نوایی رسیدن حالا بساطشون جمع شده واسه مدتی می خواهند 1 سال مونده به انتخابات دولت تضعیف و مردم دلسرد کنن
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
29
93
تو را به خدا . مسئولين قدمي بردارند و چاره اي بيانديشند حق اين مردم اين نيست .................
نظرات بینندگان