arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

محسن رضایی: سیاستهای رهبری موجب تحریم نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: محسن رضایی پنجشنبه شب در همایش بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی خطه زاگرس که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد در ارتباط با حضور روحانیون در جبهه حق علیه باطل اذعان کرد: روحانیت در دفاع مقدس نقش بی‌نظیری داشته است و‌ نمی‌توان از دفاع و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس صحبت کرد اما نقش روحانیت را در نظر نگرفت.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی‌ از رأس انقلاب و جنگ یعنی حضرت امام خمینی(ره) تا روحانیونی که در قرارگاه‌های جنگ حضور داشتند و روحانیون گمنامی که در خط مقدم می‌جنگیدند، همه و همه نقش‌آفرینان بزرگی در پیروزی ایران در این جنگ نابرابر بودند.

دفاع مقدس بدون روحانیت معنا نداشت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دفاع مقدس بدون روحانیت معنا نداشت و اگر روحانیت نبود، قطعاً ایران تکه‌هایی از سرزمینش را از دست داده بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس جنگ بی‌نظیری در تاریخ 300 سال اخیر ایران بوده است و در این جنگ دشمنان برای نابودی ایران نقشه‌های زیادی کشیده بودند، اما با جهاد و ایثار مردم و روحانیون‌ این نقشه‌ها بی‌اثر ماند.

رضایی با اشاره به شهادت صدها هزار ایرانی در این دوران ابراز داشت: این فتح بزرگ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به بهای کمی به دست نیامد و ما برای ثابت کردن قدرت خود به جهانیان ‌بهای زیادی پرداختیم.

وی ضمن بیان مطالبی در ارتباط با جنگ‌های ایران در 300 سال اخیر ‌عنوان کرد: در این 300 سال اخیر 25 جنگ میان ایران و کشورهای دیگر اتفاق افتاده است که در هر یک از این جنگ‌ها به جز هشت سال دفاع مقدس تکه‌هایی از این کشور جدا شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بی‌کفایتی شاهان ایران در این سه قرن گفت: در برخی از جنگ‌ها هم فقط با یک تهدید تکه‌هایی از ایران به دشمن داده می‌شد از جمله این موارد می‌توان به جدا شدن بحرین از ایران در زمان پهلوی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران با پیروزی در این جنگ به جهان قدرت خود را ثابت کرد و ‌دیگر کسی قادر نیست ملت ایران را شکست دهد.

رضایی نقش روحانیت را در شرایط حساس مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیت شیعه در ایران با شکستن استخوان‌های استبداد ‌در جنگ نیز چنان حاضر شد که افتخار بزرگی برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

ایران قبل از دفاع مقدس 300 سال در جنگ‌ها شکست خورده بود

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به ناراحتی ایرانیان از شکست‌هایی که در جنگ‌های مختلف تجربه کرده بودند بیان کرد: ملت ایران بعد از آزادی خرمشهر از عمق وجودش خوشحال بود، این خوشحالی به خاطر پایان سرافکندگی‌هایی بود که در طول این 300 سال به کشور تحمیل شده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از شکستی که غرب در این جنگ از ایران خورد،‌ به روش‌های گوناگون اقدام به مبارزه با ایران کرد و یکی از این روش‌ها تحریم‌های شدید اقتصادی است.

رضایی در ارتباط با خواسته غرب از تحریم ایران گفت: با تحریم ایران مواد اولیه تولیدات به داخل ایران ورود پیدا نخواهد کرد در نتیجه کارخانه‌ها تعطیل شده و کارگران بیکار می‌شوند، آنها فکر می‌کنند این اقدامات موجب افزایش اعتراض مردم و ایستادگی آنها در مقابل نظام خواهد شد.

اقتصاد را باید تحریم‌ناپذیر کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت جهاد در راه تقویت اقتصاد گفت: ما باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و اقتصاد ایران را چنان قوی کنیم که نه تنها تحریم‌ها را بشکند،‌ بلکه اقتصاد ایران به یک اقتصاد تحریم‌ناپذیر تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاه به اوضاع کشور سوریه تصریح کرد: غرب در ارتباط با سوریه چنین فکر می‌کند که اگر سوریه را بگیریم، جریان بیداری اسلامی را به دست گرفته و در واقع همان اسلام آمریکایی در منطقه ایجاد خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غرب به ادعای ایجاد مردم‌سالاری در سوریه اقدام به حمله به این کشور کرده است‌ افزود: در سوریه بحث اصلی مردم‌سالاری نیست، اگر واقعاً دغدغه غرب مردم‌سالاری بود،‌ مشکلی نبود؛ دولت آنجا می‌گوید انتخابات انجام شود و این سخن یعنی دولت سوریه با مردم‌سالاری مشکلی ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه غرب به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است گفت: غرب در واقع می‌خواهد با گرفتن سوریه حس مقاومت مسلمانان را از بین ببرد.

وی افزود: یک هدف دیگر غرب از تصرف سوریه نقشه آنها برای مبارزه با ایران است و ‌آنها می‌خواهند کشورهای تحت نفوذ ایران را زیر سلطه خود درآورند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: آمریکا می‌خواهد کشورهای دوست ایران که می‌توانند به ایران کمک کنند را از ایران دور کرده و به نوعی ما را در منطقه تنها کند.

غرب می‌خواهد ایران را از لحاظ اقتصادی از پا در بیاورد

رضایی گفت: به همین دلیل است که آنها به کشورهایی از جمله عراق، لبنان، افغانستان، سوریه و بحرین حمله می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: توطئه‌های بسیار جدی علیه ما طرح‌ریزی شده است و‌ غرب این بار می‌خواهد ایران را به وسیله اقتصاد از پای درآورد.

وی اضافه کرد: ما باید در علم، فرهنگ، هنر، تمدن، خانه، خانواده و معماری و...‌ به گونه‌ای عمل کنیم که به دشمن نشان دهیم ما هر روز در تمام زمینه‌ها قوی‌تر خواهیم شد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در میان مسلمانان و اهتمام ویژه اسلام به جهاد گفت: جهاد در عرصه اقتصاد باید در تمام خانه‌های ما جاری باشد، این جهاد باید در تمام مزارع، در تمام صنایع و در میان تمام مردم ایران جریان داشته باشد.

رضایی یکی از فعالیت‌های دشمن در تضعیف قدرت ایران را تضعیف روحانیت دانست و گفت: دشمن در کشور فعالیت‌هایی را برای تضعیف روحانیت انجام می‌دهد و ما باید مراقب باشیم.

برخی‌ها به دنبال تضعیف روحانیت هستند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: کسانی که به دنبال تضعیف روحانیت در ایران هستند‌ به نوعی مکمل فعالیت‌های آمریکا به شمار می‌روند.

وی اذعان کرد: کسانی که می‌گویند سیاست‌های رهبری و سیاست گروهی خاص در ایران موجب پدید آمدن تحریم‌ها شده است، سخت در اشتباه هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دشمن از مدت‌ها قبل این برنامه را در مقابله با ایران پیاده کرده است و روشنگری‌های رهبر انقلاب راهبردی اساسی در موفقیت در برابر تحریم‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دشمن در هشت سال دفاع مقدس گفت: دشمنان سعی داشتند در این جنگ ایران را کوچک کنند، اما ایرانیان از این تهدید استفاده کردند و بزرگی خود را به جهان نشان دادند.

رضایی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس عنوان کرد: در شرایط کنونی هم روحانیت باید نقش مهم خود را در جامعه نشان داده و در مقابل دشمن قدرت ایران را نشان دهد.
نظرات بینندگان