arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

احمدي‌نژاد: بودجه دولت تحت فشار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود ‌احمدي نژاد امروز در ششمين همايش ملي نخبگان جوان در سالن اجلاس سران گفت: رشته مديريت دانشگاه‌ها خروجي‌شان به مديريت نمي‌رسد؛ زيرا دانشگاه‌ها خودشان را در اين حوزه باور نكرده‌اند و اگر اين باور در دانشگاه‌ها وجود داشت متون درسي و ارزيابي‌ها نيز به شكل ديگري در دانشگاه‌ها ارائه مي‌شد.

وي اضافه كرد: اينكه چرا مديريت به سمت مديريت‌هاي عالمانه و نخبگي در كشور نمي‌رود، به دليل اين است كه مراكز علمي موقعيت خود را در جايگاه مديريتي باور نكرده‌اند كه اگر اينگونه بود، خروجي اين مراكز مديران برجسته بود.

رئيس جمهور با بيان اينكه در تمام علوم انساني ما بحث مديريت وجود ندارد، تصريح كرد: نه دانشگاه و نه حوزه علميه در كشور خودشان را در سطح مديريت جامعه باور نكردند، بر اين اساس بايد توليدات علمي و خروجي مبتني بر مديريت در كشور داشته باشيم.

احمدي نژاد بيان داشت: امروز در جوانان متخصص اين باور وجود دارد كه هيچ كاري نيست كه آنان نتوانند انجام دهند.
 
وي تصريح كرد: پرورش نخبگي، بحث بسيار مهمي است و نخبگان موتور حركت يك ملت به سمت قله‌هاي بلند هستند، اما اين امر زماني اتفاق مي‌افتد كه نخبگي ارزش خود را در جامعه پيدا كند.

رئيس جمهور اضافه كرد: بنياد ملي نخبگان يك كار اضطراري است و بايد در سطح اجتماعي به باور استقبال از نخبگان برسيم و اين باور عمومي در جامعه ايجاد شود تا راه براي نخبگان باز شود.

احمدي نژاد اضافه كرد: افرادي در جامعه وجود دارند كه در سطح كوتاهي از جامعه ايستادند و مي‌گويند سطح جامعه در اين حد است.

حمايت از نخبگان يك شعار تبليغاتي نيست
 
وي با بيان اينكه همه بايد از نخبگان حمايت‌كنند، گفت: حمايت از نخبگان يك شعار تبليغاتي نيست؛ زيرا ايران گستره بسياري از نخبگان را در خود دارد و ميزان نخبگان كشور از متوسط دنيا بسيار بالاتر است.

رئيس جمهور اضافه كرد: امسال به دليل دشمني‌هاي كه عليه كشور وجود دارد، بودجه دولت تحت فشار است، اما دولت نمي‌گذارد هيچ نوع فشاري به بودجه بنياد ملي نخبگان و بودجه پژوهشي كشور وارد شود.

احمدي نژاد با بيان اينكه بايد براي مديريت نخبگان و مديريت در نخبگي كشور برنامه‌هايي ايجاد شود، گفت: مديريت بايد در كشور مختص نخبگان باشد وگرنه فرصت‌ها در كشور سوخت مي‌شود.

وي تصريح كرد: بنياد ملي نخبگان بايد فصل جديدي را براي حضور نخبگان در مديريت باز كند و بر اين اساس دانشگاه‌ها نيز بايد متون جديدي را در اين راستا تدوين كند.
نظرات بینندگان