arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

افشاگری تکان دهنده فردوسی پور:کفاشیان در انتخابات تقلب کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عادل فردوسی پور پرده از اتفاقی تلخ برداشت که نشان می دهد، هادی آیت اللهی نایب رئیس کفاشیان و یکی از عوامل انتخاب مجدد کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال با آرایی انتخاب شده که آرای واقعی نبوده اند و در این میان نقش کفاشیان کاملاً هویدا است.

به گزارش خبرآنلاین؛ برنامه دوشنبه شب 90، تصاویری را پخش کرد که نشان می داد، جعفر جعفری، مدیر باشگاه فجر شیراز، رای ها را در جیبش گذاشته است، همچنین 3 رای دیگر را به نمایش کشید که مثل نماینده آموزش و پرورش، مسئول تیم شهر خرامه و دبیر هیات فوتبال ممسنی که آرای شان، واقعی نبوده و مخدوش بوده اند.

کمانه، رئیس اداره کل تربیت بدنی استان فارس که خودش هم متهم بود همه نوع تلاشی کرده تا مجمع هیات فارس را از حد نصاب بیاندازد، در این برنامه گفت: «مجمع شکل قانونی نداشت. ما از ابتدا خواستیم تا این مجمع به دلایل مشکلاتی که داشت، برگزار نشود و هیچ سندی نیست که بیاورید و اثبات کنید، ما مانع از حضور کسی در مجمع شده باشیم. ما از آقای کفاشیان خواستیم که این مجمع را برگزار نکند اما این کار را نکردند. الان هم ما مدارک تخلفات را به وزارت گزارش دادیم.»

بعد از او ، جعفر جعفری، مدیر باشگاه فجر که زیر بار فشار بود ، گفت:« من نمی دانم چه اتفاقی برای رای های مخدوش افتاده ولی شاید همان طور که نماینده آموزش و پرورش گفت ، در مجمع حضور نداشت.» او بعد از این خداحافظی کرد تا از زیر فشار اتهام تخلف در انتخابات خارج شود. این درحالی بود که اصلا معلوم نشد ، رایی را که جعفری در جیبش گذاشته ، چه بوده است.

ترابی نماینده آموزش و پرورش در مجمع هیات شیراز روی خط برنامه 90 رفت و تاکید کرد :«من در مجمع رای ندادم و نمی دانم این رایی که در سالن افتاده چه بوده است؟» دقایقی بعد زکی پور، دبیر هیات فوتبال شیراز درباره این اتفاقات گفت:«ما به رغم فشاری که برای تعلیق شده بود ، 39 نفر را در مجمع داشتیم. ما جای آقای ترابی رای سفید در صندوق انداختیم. این رای ممسنی هم توسط دبیر هیات به صندوق انداخته شده است.»

لحظاتی بعد خسروی، رئیس هیات فوتبال ممسنی هم روی خط آمد و گفت:«من به هیچ وجه به دبیرم اجازه ندادم که جای من برود رای بدهد . به او نامه ای هم ندادم . من از هیچ کس ترسی ندارم هیچ کس به من نگفت بیا یا نیا. من خودم احساس کردم که اتفاقات خوشایندی نمی افتد. برای همین شرکت نکردم ، هیچ کس حق نداشت از طرف من برود رای بدهد.»

زکی پور ، در ادامه هم همچنان تاکید داشت رای ممسنی قانونی بوده و دبیر ممسنی، نامه ای به همراه داشته که در مجمع رای بدهد.

بعد از این آب پیما ، مدیر باشگاه آبفای خرامه روی خط آمد و گفت:« من رایی در مجمع ندادم و کسی هم از طرفم به مجمع نرفت اما کسی که از شهر خرامه رای داد ، رئیس هیات فوتبال شهر بوده که برای خودش هم حق رای داشته است.»

 

درحالی که عادل فکر می کرد یکی از آرای مخدوش آن حل شده است، ناگهان، زکی پور به اصرار گفت که آنها نماینده باشگاه آبفا را هم در انتخابات داشته اند و از آنها رای گرفته اند. لحظاتی بعد با این گفته ناگهانی دبیر هیات فارس باری دیگر قصه به جریان افتاد. براتی کارشناس حقوقی فوتبال، روی خط برنامه آمد و تاکید کرد با این تصاویر و هر یک از این آرای مخدوش می توان انتخابات را باطل کرد.

 

 

 

دموکراسی به این فوتبال نمی آید / انتخابات را تعطیل کنید، شیر یا خط را جایگزین!
در همین زمینه گل نوشت: آنچه در برنامه 90 نشان داده شد گوشه هایی از مبارزه ورزش ما با دموکراسی است. جنگ برسر آنچه باید باشد اما نمی دانیم برای رسیدن به این«باید» چه راهی را لازم است بپیماییم. باب شدن انتخابات به جای انتصابات می توانست ورزش ما- در اینجا بخوانید فوتبال ما- را به سمت یک بستر مناسب جهت پرورش شایسته ها ببرد اما آیا برد؟

به همین دو دوره اخیر انتخابات فدراسیون فوتبال نگاه کنید. جنگ های فرسایشی را از نظر بگذرانید. تقابل بین کمیته انتقالی و سازمان تربیت بدنی. به این که حق با کدام دسته و گروه بود کاری نداریم اما آنچه برجای ماند چه بود؟ سپردن کار به دست رییسی که خودش هم اعتراف می کند لیوان را در دست ندارد! این نزاع یک بار در قالب جنگی برای سپرسازی راه علی آبادی در مدخل ورودی فوتبال شکل می گیرد و فردا روزی همان بازی را با نقش آفرینی «قریب» روی پرده می بریم.به اینکه چه کسی رییس می شود کاری نداریم و به اویی چسبیده ایم که «نباید» رییس شود! هیچ فرقی ندارد و همه آدم های کره خاکی را می توانید جای این دونفر قرار دهید.مهم صورت مسئله است که نباید پاک شود. یک گروه داعیه استقلال طلبی فوتبال را دارد ودیگری می خواهد بگوید چون دولت همه هزینه های فوتبال را می دهد باید در آن نقش مستقیم داشته باشد. محصول آمیزش این دو نظریه همان است که بارها دیده ایم. کوه موش می زاید!

ما و عادل و همه بیننده های تلویزیونی می توانیم خود را در لباس هر دو گروهی که دوشنبه شب فیلمشان اکران شد قرار دهیم. مدیری که داعیه دفاع از ارزش ها را دارد و تیمش را مهد پرورش جوانمردهای فوتبال ایران و دنیا می داند به خود اجازه می دهد دو رای در صندوق بیاندازد!

نایب رییس فدراسیون، با آرایی که وجاهت قانونی ندارد بر کرسی می نشیند.دبیر هیئت نمی خواهد اشتباهاتش را بپذیرد و همه این اتفاقاتی که دیدیم و صد البته لابد خیلی از موارد پنهان آن را هم ندیدیم را از یاد نبرید،اما این فقط یک زاویه برای دیدن مسائل است.از آنها که دلیل این همه تخلف را جویا شوی می گویند« نمی خواهیم فوتبال دست غیر فوتبالی ها بیافتد» حق هم دارند کما اینکه گروه مقابل هم محق است!

در کنار همین «بد من» های قصه هم که بنشینی روایات تازه ای از مواردی دارند که شنیدنی است.اداره ورزش فارس مدتهاست تلاش دارد کاندیدای خودش را در هیئت فوتبال بگمارد و به همین دلیل به خود اجازه می دهد به روسای هیئت های شهرستان ها و اعضای مجمع زنگ بزند و از آنها بخواهد این مجمع را تحریم کنند!نماینده ای را مقابل درب سالن رای می گمارد تا مانع از ورود اعضای مجمع شوند. به حضور کانیدایی که ساکن فارس نیست و براساس قانون نمی تواند نامزد شود اصرار می ورزد.حراست آن اداره، کاندیدایی را رد صلاحیت می کند اما گناهش را گردن هیئت فوتبال می اندازند. این فضایی است که گروه مقابل را وا می دارد تا برای رسیدن به هدف ، وسیله را توجیه کنند.ما یاد نگرفته ایم در فضای انتخابات باید چگونه عمل نماییم و به همین دلیل است که از روز پیدایش انتخابات در فوتبال، همیشه از این اتفاقات دیده و خواهیم دید.اتفاقات قبل از برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران را فراموش کرده ایم؟ همه جا پر است از این مشکلات چون نمی توانیم معنای واقعی انتخابات را دریابیم و در فضای پر تنش و پر از هیاهو وتقابل و جنگ های پیدا و پنهان، قرار نیست فرشته ای متولد شود که عاری از دروغ و ریا و دو رنگی باشد.

قانون انتخابات فوتبال هم مثل همه مسائل دیگرمان ، خاک حاصلخیزی را فراهم آورده تا در آن بذر دورویی و دروغ بکاریم. تخم تسویه حساب های شخصی، بی آنکه یکی از دو گروه «رل» مادر واقعی را بازی کند و از دو تکه شدن بچه بهراسد! این هم مثل قانون سقف قرارداد که ریشه دروغ گویی شد ، یا قاعده منشور اخلاقی که بر پایه آن به خود حق دادیم زندگی شخصی افراد را شخم بزنیم.درد ما این قوانین نیست، مشکل را باید در درون خودمان جستجو کنیم.

برای انتخابات این فوتبال می توان دیسی از خرما سفارش داد و فاتحه ای که روحش را شاد کند. انتخابات اگر تعطیل شود بهتر نیست؟ رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان در فضایی دوستانه روی یک گزینه به توافق برسند. هرجا توافقی صورت نگرفت دست به « سکه» ببرند. شیر یا خط را برای همین موقع ها گذاشته اند تا دیگر کسی خود را «شیر» فرض نکند و برای طرف مقابل« خط» و نشان نکشد!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
51
11
عادل افشاگر...
نظرات بینندگان