arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

وعده ارزی رحيمي: نوسانات فروكش مي‌كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به ادعاهاي رژيم صهيونيستي و شايعات موجود درباره حمله به ايران گفت: اسرائيل اگر مي‌توانست حمله كند هيچگاه به دور خود ديوار نمي‌كشيد. اين شايعات تنها براي ايجاد جنگ رواني و اخلال در فضاي سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، محمدرضا رحيمي عصر سه‌شنبه در ادامه سفر خود به ايلام، در مراسم افتتاح پروژه‌هاي عمراني و صنعتي اين استان تاكيد كرد: اگرچه جمهوري اسلامي ايران هيچگاه در طول تاريخ خود متجاوز و آغاز‌گر جنگي نبوده و نخواهد بود اما امروز ملتي مجهز و مقتدر و قادر است به نحوي مطلوب در مقابل تجاوز بيگانگان از خود دفاع كند.

وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود، به رشد قيمت ارز در كشور اشاره كرد و افزود: عده‌اي در داخل همسو با عوامل خارجي تلاش مي‌كنند تا در بازار اخلال كنند اما جاي هيچ‌گونه نگراني نيست چون اين نوسانات مقطعي و نتيجه دستكاري در مكانيسم طبيعي بازار است كه بتدريج اين نوسانات فروكش خواهد كرد.

رحيمي در اين جلسه همچنين به مشكلات استان ايلام اشاره كرد و با بيان اينكه "ايلام صدمات زيادي ديده و از محروميت‌هاي فراواني رنج مي‌برد"، تاكيد كرد: بايد به طور همه‌جانبه براي رفع محروميت‌هاي اين استان اقدام كنيم و همگي متعهد شويم ايلام را در مسير جهشي بزرگ قرار دهيم. با توجه به اينكه ايلام امروز گرفتار ركود است و شاخص‌ها بيانگر آنست كه در جايگاه پايين‌تري از متوسط پيشرفت‌‌هاي كشوري قرار دارد، تخصيص اعتبارات بيشتر از متوسط كشوري براي آباداني استان ضروريست.

وي فعال‌سازي ظرفيت‌هاي فراوان استان در بخش نفت و پتروشيمي را براي پيشرفت ايلام بسيار موثر دانست و با اشاره به تاكيدات رييس‌جمهور نسبت به وضعيت اين استان تصريح كرد: ايلام نيازمند تحركي اساسي جهت تحولات بنيادين و تكميل زيرساخت‌هاست.

معاون اول رييس‌جمهور همچنين گفت: وزارت نفت اعتبارات مناسبي براي افتتاح و سرمايه‌گذاري در ايلام در نظر گرفته كه با تخصيص آن گام‌هاي مؤثري در جهت پيشرفت استان برداشته خواهد شد.

رحيمي در ادامه با تاكيد بر اينكه ظرفيت‌هاي ترانزيتي موجود در سطح استان و برخورداري از مسير مطلوب ترانزيت درآمدهاي فراواني نصيب ايلام مي‌كند، يادآور شد: خط مرزي اين استان ظرفيت مناسبي براي توسعه تبادلات اين استان با كشور عراق ايجاد كرده و تفويض اختيارات بيشتر به استاندار زمينه گسترش تبادلات و فعاليت تجار و بازرگانان اين خطه را فراهم خواهد كرد.

وي با تأكيد بر اهتمام دولت در جهت رفع پيامدهاي خشكسالي ايلام نيز خاطر نشان كرد: دولت تلاش مي‌كند هر چه زودتر با احداث سدهاي مورد نياز، آب شرب، كشاورزي و صنعت استان را تأمين كند.

معاون اول رييس‌جمهور بر توجه دولت به راه‌اندازي و احداث راه‌آهن استان ايلام تاكيد كرد و گفت:‌ دولت موضوع راه‌آهن را در اولويت قرار داده و براي عملياتي شدن آن برنامه‌ريزي كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، معاون اول رييس‌جمهور همچنين عصر سه‌شنبه در جريان سفر به استان ايلام، در جلسه بررسي مشکلات شرکت پتروشيمي ايلام خواستار راه‌اندازي کامل واحدهاي مختلف فاز نخست اين شرکت در کوتاه‌ترين زمان ممکن شد.

رحيمي با بيان اينکه "استان ايلام ظرفيتهاي وسيعي در بخش نفت و پتروشيمي دارد"، بر لزوم فعال شدن همه اين ظرفيت‌ها در جهت شکوفايي استان تأکيد کرد و گفت: بايد تلاش کنيم تا محروميت‌ها و کاستي‌هاي استان ايلام را جبران كنيم.

در اين جلسه، رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت پتروشيمي ايلام مشکلات و موانع خود را در قالب گزارشي مطرح کردند و راههاي تأمين اعتبار براي راه‌اندازي واحدهاي مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در اين نشست همچنين مقرر شد واحد توليد پلي اتيلن سنگين و خط لوله اتيلن تا 22 بهمن ماه سال جاري و واحدهاي شيرين‌سازي و الفين نيز طي برنامه زمان‌بندي شده و در اسرع وقت راه‌اندازي شوند.

معاون اول رئيس‌جمهور پيش از اين جلسه نيز از بخش‌هاي مختلف شرکت پتروشيمي ايلام بازديد کرد و در جريان فعاليت‌ها، ظرفيت و توان توليدي اين شرکت قرار گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
0
جناب رحیمی چه خبر از اون بـــــــــمــــــــب ارزی ؟
نظرات بینندگان