arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
روزنامه آمریکایی:

امارات در آستانه انفجار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه "هافینگتون پست" با اشاره به شکنجه شدید بازداشت شدگان در زندانهای امنیتی امارات، خواستار پایان یافتن سکوت رسانه ای و سیاسی بین المللی و منطقه ای در خصوص اوضاع این کشور شد.

به گزارش انتخاب به نقل از العالم، هافینگتون پست که از بزرگترین روزنامه های اینترنتی آمریکا به شمار می آید، در گزارشی نوشت: شکنجه شدید فعالان اماراتی در زندانهای امنیتی درنتیجه فعال نبودن رسانه در این کشور است.

در این گزارش آمده است: ششم سپتامبر بازداشت شدگان اماراتی پس از چند هفته شکنجه و تهدید، توانستند برای نخستین بار موکلانشان را ببینند؛ البته قاضی با تشریح دلیل بازداشت این افراد به وکلایشان مخالفت کرد.

این روزنامه افزود: "راشد الشامسی" نویسنده اماراتی گفته که به دلیل استفاده از قرص های خواب آور به شدت ضعیف شده و "سالم الشحی" وکیل اماراتی نیز تأکید کرد که به دلیل از دست دادن مقدار بسیار زیادی از وزن خود، نمی تواند دادگاهش را پیگیری کند.

هافینگتون پست با اشاره به حمله گسترده علیه فعالان و حقوقدانان اماراتی، و بازداشت آنان بدون اتهام و دلایل کافی، خاطرنشان کرد، شکنجه "احمد غیث السویدی" و انتقال او به زندان "الشهامه" در "ابوظبی" و پس از آن به مکانی نامعلوم، موجب تشدید نگرانی ها در خصوص سلامتی وی شده است؛ دیده بان حقوق بشر بازداشت او را جنایت توصیف کرده است.

این نشریه آمریکایی خاطرنشان کرد، اقشار مختلف مردم امارات پس از اطلاع از شکنجه بازداشت شدگان، شوکه شده اند و دستگاه امنیت این کشور، در حال از دست دادن اطمینان مردم است.

هافینگتون پست با اشاره به افزایش نارضایتی ها در امارات، تأکید کرد که اوضاع در این کشور بی ثبات شده و ساکت کردن مردم با پرداخت تسهیلات و هدیه ها طی یک سال گذشته بی فایده بوده است؛ حملات امنیتی برای سرکوب شهروندان موجب تشدید نارضایتی و خشم اماراتی ها شده است البته با وجود تأخیر ایجاد شده در اصلاح این کشور به دلیل سرکوبها، این تغییر بدون تردید به وقوع خواهد پیوست.

"کریستین کاتس" کارشناس مسائل منطقه خلیج فارس در همین زمینه هشدار داد، ادامه برخورد سلطه جویانه مسئولان اماراتی با شهروندان در نهایت موجب انفجار این کشور خواهد شد.

در گزارش این نشریه با اشاره به موثق بودن اظهارات در خصوص شکنجه بازداشت شدگان تأکید شده است: سکوت دنیا موجب بدترشدن اوضاع انسانی در امارات می شود.

هافینگتون پست تأکید کرد: سکوت رسانه ای و سیاسی بین المللی و منطقه ای (درخصوص وضعیت امارات) باید متوقف شود، و سازمان های بین المللی باید فورا در این زمینه وارد عمل شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
3
1
این دفعه می خواهند امارات سرکیسه کنند
جمشيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
1
6
اين خبر مخصوص صدا و سيماي آقاي ضرغامي تو قوطي شما چيكار مي كنه انتخاب جان؟
نظرات بینندگان