arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

رهبرانقلاب: شتاب علمی امروز کشور 12 برابر دنیا است/ غرب مانند زالو خون ملتهای دیگر را مکیده و خود را فربه کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش ملی نخبگان تاکید کردند: این که تصور کنیم جمهوری اسلامی با فلان تصمیم یا تدبیر و اقدام، موجب شده که دشمنی‌ها به طرفش جلب شود، این غلط است

فرازهایی از سخنرانی امروز (چهارشنبه) رهبری در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش نخبگان جوان، بدین شرح است:

* جوانان نخبه و مسئولین به وضعیت موجود قناعت نکنند بلکه بذر به ثمر نشسته را به شجره طیبه‌ای برای ملت ایران و بشریت تبدیل کنند.

* امام بزرگوار ما پس از پیروزی در عملیات طریق القدس، از تربیت جوانان فتح آفرین به عنوان فتح الفتوح انقلاب یاد کردند/ امروز نیز پیشرفت واقعی انقلاب در همین زمینه است.

* سرمایه‌ نخبگی خود را با حرکت در جهت اهداف و احساس مسئولیت نسبت به آینده به یک سرمایه ملی تبدیل کنید.

* غفلت زمام داران کشور در طول 3 قرن و غرق شدن آنان در عیش و نوش و تکبر ورزیدن نسبت به مردم، ضررهای هنگفت و عقب ماندگی‌های عمیق علمی برای کشور ایجاد کرد

* به فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی جوان و مستعد خود و ایستادگی مقابل فشارها از همه گردنه‌های خطرناک عبور خواهد کرد.

* رهبر انقلاب با اظهار خرسندی از تثبیت فضای گفتمانی کشور در راستای پیشرفت‌های علمی از احساس رضایت به این وضعیت و در نتیجه افت انگیزه‌ها و همت‌ها به عنوان یک آسیب و نگرانی یاد کردند.

* درست است که شتاب علمی امروز کشور 12 برابر دنیا است اما به دلیل فاصله عمیق ایجاد شده، شاید چنانچه کشور حدود 20 سال با همین شتاب حرکت کند، بتوان به جایگاه متناسب با شان ملت ایران دست یافت.

* ابدا نباید در مسیر پیشرفتهای علمی مرعوب پیشرفتهای غرب شد/ آنها مانند زالو خون ملتهای دیگر را مکیدند و خود را فربه کردند ولی ما با این روشهای استعماری مخالفیم و با استمرار روشهای درون‌زا به پیش خواهیم رفت

* کلید اصلی پیشرفت بنیادی و نهایی و نیاز بسیار اساسی امروز کشور ، دستیابی به برجستگی و نوآوری در زمینه علوم انسانی است/ باید تعریف متفاوتی از معیارهای نخبگی در علوم انسانی ارائه شود

* ایجاد فضای تنفس علمی و میدان دادن به نخبگان برای کار و حرکت، معنای اصلی حمایت از نخبگان است/ البته حمایت مالی و مادی نیز لازمست اما اولویت اول باید فراهم شدن فرصت پژوهش و پیشرفت باشد.

نظرات بینندگان