arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

بازداشت تعدادی از اخلال گران بازار و دو تبعه یکی از کشورهای اروپایی / اتفاقات بازار تهران به روایت ایسنا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا نوشت:

برخي از افراد سودجو از صبح امروز در خيابان فردوسي و مجاور آن و همچنين ميدان امام خميني با برگزاري تجمعاتي قصد ايجاد اخلال و اغتشاش در بازار را داشتند كه با دخالت نيروي انتظامي پراكنده شدند.

در همین ارتباط دبير كل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اتفاقاتي كه امروز در بازار تهران رخ داد برخي از بازاريان تهران ناچار به بستن مغازه‌هاي خود شدند، ولي از فردا بازاريان سركار خود حاضر مي‌‌شوند.

كريمي اصفهاني اظهار كرد:بازاريان تمايلي به بستن بازار نداشتند، اما طرح‌ريزي‌هاي كه از بيرون شده بود باعث شد كه بخشي از بازار امروز تعطيل شود.

وي با تاكيد بر اينكه «بازاري داد و فرياد نمي‌كشد و امنيت را برهم نمي‌زند» گفت: يك تعداد هستند كه اخلال امروز در بازار و ميدان فردوسي را ترتيب دادند و اين اتفاقات مربوط به آنهاست.

وي اظهار كرد: فردا(پنجشنبه) بازار تهران باز خواهد بود.

كريمي اصفهاني صبح امروز نيز به خبرنگار ايسنا گفته بود:‌ برخي به دنبال اخلال‌گري در بازار(تهران) هستند و ما انتظار داريم كه نيروي انتظامي اين مساله را پيگيري كرده و با اخلال‌گران برخورد كند.

دبيركل انجمن اصناف و بازار افزود:ما با اكثر اتحاديه‌ها صحبت كرديم و آنها نيز اعلام كردند كه شرايط عادي است و هيچ تمايلي براي بسته شدن بازار وجود ندارد.

كريمي اصفهاني همچنين گفت: برخي به دنبال اخلال‌گري هستند كه اين اخلال‌گري‌ها از خارج از بازار به آن تزريق شده است و ما انتظار داريم كه نيروي انتظامي اين مساله را پيگيري كرده و با اخلال‌گران برخورد كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه دليل اين اخلال‌گري‌ها را چه چيزي و از چه كساني مي‌دانيد؟ گفت: دليل اين كار را نمي‌دانيم، اما گويا تعدادي ماموريت پيدا كردند كه اين كار را انجام دهند. به هر حال ما با اتحاديه‌‌ها صحبت كرديم و آنها اعلام كردند كه شرايط عادي است.

رييس شوراي اصناف نيز در همين زمينه از بروز برخي مشكلات در بازار تهران خبر داد و به خبرنگار ايسنا گفت:در چند راسته بازار عده‌اي مغازه‌داران را تهديد كرده‌اند كه بايد مغازه‌هاي خود را تعطيل كنند.

رييس شوراي اصناف با تاكيد بر اين‌كه اين مغازه‌داران نيز مجبور شدند چراغ‌هاي خود را خاموش كنند، گفت: ولي كركره مغازه خود را پايين نكشيدند و تنها چراغ‌ها را خاموش كردند.

تکمیلی:

خبرگزاری مهر نوشت:

امروز صبح تعدادی از اخلال گران بازار و دو تبعه یکی از کشورهای اروپایی که با ظاهر توریست در ناارامی های تهران مشغول جمع آوری اخبار بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در همین رابطه سرهنگ خلیل هلالی ظهر امروز در خصوص تعطیلی بخشی از بازار تهران گفت: همیشه جمعیت شناوری در بازار حضور دارند . حضور چند نفر و تماشای اوضاع دلیل بر تجمع و تعطیلی نیست و خبری تاکنون در خصوص تعطیلی بازار نداشته ایم.

وی در خصوص برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی گفت: بر اساس قانون هر واحد صنفی بر اساس نظر اتحادیه می تواند تا 15 روز بسته باشد اما اگر فردی به منظور اخلال در نظام اقتصادی یک روز نیز مغازه خود را تعطیل کند مرتکب جرم شده و مرجع قضایی در صورت تشخیص اخلالگری با این افراد برخورد می کند.
هم اکنون اوضاع در این مناطق آرام گزارش می شود.
نظرات بینندگان