arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱

تحریم تازه ایران در دستورکار کنگره آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از برنامه تعدادی از اعضای کنگره آمریکا برای افزایش تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه ایران خبر داد.

به گزارش مهر و به نقل از هاآرتض، گزارش ها حاکی است که شماری از اعضای کنگره آمریکا به دنبال راههای تشدید تحریم ها علیه ایران هستند و طرح پیشنهادی برای تشدید تحریم ها علیه بانک مرکزی ایران در مراحل اولیه قرار دارد و هدف این تحریم ها، فشار بیشتر بر ایران برای حل موضوع هسته ای این کشور است.

در همین رابطه رابرت منندز، ‌سناتور دموکرات، روز جمعه گفته است: ما به طور جدی به دنبال سیاست ها و گزینه های بیشتر برای تحت فشار قرار دادن معاملات با بانک مرکزی ایران  و دیگر اقداماتی که می تواند ذخایر ارزی ایران را  تحت تاثیر قرار می دهد، هستیم.
 
دستیار یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در این زمینه گفته است: برخی از قانونگذاران آمریکایی بر این باورند که اگر چنین طرحی تمام معاملات بانکی را، به جز برای غذا و دارو در بر بگیرد اقتصاد ایران "خیلی سریع" سقوط خواهد کرد.
 
تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران احتمالا  بخشی از لایحه  بودجه سالانه  سیاست دفاعی خواهد بود که سنا و مجلس نمایندگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۶ نوامبر بررسی خواهند کرد.
 
به گفته مقامات آمریکایی، برخی از قانونگذاران خواهان آن هستند که  تحریم های بانکی کلیه معاملات بانکی ایران را، به جز معاملات مرتبط با غذا و دارو را هدف قرار دهند و حرکت به سمت سناریوی تحریم کامل خواهد بود.
 
در صورت تصویب این تحریم ها اقتصاد ایران خیلی سریع سقوط خواهد کرد.
 
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در خصوص تحریم های کشورش علیه ایران و تاثیر آن بر مردم این کشور، حاکمیت ایران را  مقصر اصلی وضعیت نابسامان اقتصادی در این کشور دانست.
 
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، در ادامه گفت: هدف ما ترغیب ایران به مذاکره جدی و با حسن نیت با جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای ‌اش بوده و هست.

ایران بهتر است بسیار فوری اقدام کند و افزود که رویکرد دو مسیره (تنبیه و تشویق) به منظور وادار کردن ایران به مذاکره بوده است.
 
وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: به باور من، دولت ایران مسئول آن چیزی است که در ایران جریان دارد و این دولت است که باید پاسخگو باشد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
10
3
خیلی احمقیم اگه فکر کنیم شما جنایتکارهای خونخوار خیرخواه مردم و مملکت ما باشین. ما اگه از گرسنگی هم بمیریم حاضر نیستیم اجازه بدیم شما خون آشام های بدطینت واسه مون مصلحت اندیشی کنید.
نظرات بینندگان