arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

معرفی سریال اکتور

داستان این سریال، درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌ شان درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شود...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : اکتور 

محصول کشور: ایران

سال انتشار: 1402-1402

ژانر: درام

کارگردان: نیما جاویدی

آهنگساز: رامین کوشا

شمار قسمت ها : 20 

 

 

بازیگران:  نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی‌فر، هانیه توسلی، گلاره عباسی، هومن برق‌نورد و مهراوه شریفی‌نیا

 

خلاصه سریال 

داستان این سریال، درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌ شان درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شود.

 

 درباره اکتور

دروغ و واقعیت در سریال آکتور، نه رو به روی هم بلکه کنار یکدیگر قرار دارند و تشخیص آنها از یکدیگر سخت است. غیر قابل پیش بینی بودن همین عناصر در قصه است که به اتمسفر پلیسی سریال کمک می‌کند تا بتواند در مسیری پیش برود که برای مخاطب جذاب باشد. تبدیل شخصیت‌ها به کاراکترهای مختلف و ورود آنها به سناریو‌های گوناگون برای پیشبرد قصه‌های کوتاه سریال، تنوع خاصی به آکتور بخشیده و کاری کرده که تماشاگر بتواند روحیه این بازیگران را بهتر بشناسد. آکتور کلاس بازیگری است و سه بازیگر ماهر و اصلی خود یعنی نوید محمدزاده و هستی مهدوی‌فر و احمد مهرانفر در دل یک سریال، در نقش هنرپیشه‌هایی فرو می‌روند که گاهی بد بازی می‌کنند و گاهی اغراق آمیز. تسلط آنها روی درجه قدرت بازیگری‌شان مانند یک شعله پخش کن است که می‌داند با پیچاندن یک پیچ، می‌تواند کم و زیاد شود. آنها هم به راحتی آب خوردن و با پیچاندن یک پیچ، قدرت بازیگری خود را کم و زیاد می‌کنند و نشان می‌دهند که چقدر روی این موضوع تسلط دارند.

آکتور در ژانرهای مختلفی پیش می‌رود اما در تمام لایه‌های داستانی خود، یک حس و حال پلیسی را جاری کرده تا بتواند هیجان را در بی‌بخارترین لحظه‌های خود نیز حفظ کند. حضرو شرکتی محافظتی که توسط پلیس‌های سابق (لااقل به ادعای خودشان) درست شده، وظیفه این کار را برعهده دارد و شک و تردید در جای جای قصه دیده می‌شود به‌طوری که بعید نیست بسیاری از باورهایی که تاکنون توسط قصه برای مخاطب ساخته شده، در یک آن فرو بریزد. این قبیل پیچش‌های صد و هشتاد درجه‌ای در شخصیت‌ها و داستان، در آکتور کم پیش نمی‌آید و نشان از زبردستی فیلمنامه نویس دارد.

نیما جاویدی عجله‌ای برای روایت قصه خود ندارد و این عجله نداشتن گاهی باعث دردسر می‌شود به طوری که ضرباهنگ سریال به‌کلی متوقف می‌شود. اپیزودهایی در آکتور وجود دارد که در راستای پیش بردن داستان کار خاصی نمی‌کنند و مخاطب منتظر یک بزنگاه مهم است. این بزنگاه‌ها گاهی دیر تحویل تماشاگر داده می‌شود و همین مساله می‌تواند این خطر را به وجود بیاورد که تماشاگر، سریال را رها کند. صبر داشتن در هنگام تماشای آکتور، عنصر مهمی است که با درآمیخته شدن ژانر پلیسی-جنایی به سریال، سعی شده یک سرپوش برای آن گذاشته شود.

 

سخن آخر

سریال آکتور توانسته اثری باشد که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. این سریال به دور از حواشی و خیلی آهسته، تبدیل به گوهری شده که نباید تماشای آن را از دست داد. فیلمنامه به شکل یک کیک هزار لایه است که در هر لایه آن قرار است یک سورپرایز باشد...

 

نظرات بینندگان