arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

خروج عربستان از کمیته چهارجانبه

عربستان به مقامات قاهره اعلام کرده با توجه به اینکه به نتایج اقدامات کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه امیدی ندارد از آن خارج می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع آگاه دیپلماتیک در گفتگو با روزنامه الرای کویت اظهار داشت: عربستان به مقامات مصر خبر داد با توجه به اینکه به تلاشهای کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه که با پیشنهاد محمد مرسی رئیس جمهور مصر تشکیل شده، امیدی ندارد از آن عقب نشینی می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، مقامات سعودی تاکید کرده اند که کمیته چهارجانبه تاکنون دستاوردی نداشته و به نظر هم نمی رسد در آینده به نتایج ملموسی در حل بحران دست پیدا کند.

این منبع دیپلماتیک تاکید کرد: قاهره و ریاض در مسئله بحران سوریه اختلافاتی با هم دارند؛ از جمله اینکه عربستان ایران را جزئی از بحران سوریه می داند در حالی که قاهره معتقد است تهران باید در حل این بحران نقش آفرین باشد.

وی افزود: عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی به قاهره گفته اند که با حضورایران، کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه راه به جایی نمی برد.

این منبع بلندپایه دیپلماتیک افزود: روابط سوریه و ترکیه در پی تنشهای اخیر مرزی نیز بحرانی شده و به نظر می رسد ترکیه نیز از جمع اعضای کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه آغاز شود.

خاطرنشان می شود کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه دو ماه پیش با پیشنهاد رئیس جمهور مصر و با حضور ایران، مصر، ترکیه و عربستان شکل گرفت. عربستان سعودی از ابتدا نیز در تعداد معدود نشستهای این کمیته شرکت نمی کرد و به نظر می رسید از آن خارج شود.


نظرات بینندگان