arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱

افزایش نگران کننده بیکاری در اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار اصفهان با اشاره به قرار گرفتن کشور در یک دوره گذار و جنگ روانی اقتصادی، گفت: در این شرایط، بیکاری مشکلاتی به همراه دارد و نگرانی‌هایی را برای ما به وجود آورده است.
 
به گزارش ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی در نشست مشترک اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، تاکید کرد: اگر وجود جنگ اقتصادی را پذیرفته‌ایم باید با آن برخورد شایسته داشته باشیم و مردم نیز باید در حل مشکلات اقتصادی با دولت همکاری کنند.
 
وی افزود: هم اکنون یک دوره گذار اقتصادی پیش آمده که با سختی‌هایی همراه است و کشورمان در شرایط جنگ روانی اقتصادی قرار دارد و نباید به آن دامن زد.
 
استاندار اصفهان با اشاره به همزمانی اجرای هدفمندی یارانه‌ها که جراحی بزرگ اقتصاد کشور بود، با تحریم‌های اقتصادی، افزود: بحران و جنگ اقتصادی را باید با تدابیر راهبردی پشت سر بگذاریم و این مشارکت مردمی را می‌طلبد.
 
وی تعامل و درک متقابل بین دولت و مردم را بهترین واکنش در برابر شرایط کنونی دانست و گفت: احساسمان این است که اگر واحد تولیدی دچار فروپاشی شود، یک واحد دولتی مشکل پیدا کرده است.
 
ذاکر اصفهانی خاطرنشان کرد: در بطن هر تهدیدی فرصت‌هایی هم هست برای مثال اگر ارز به نرخ واقعی برسد برای صادرات مزایایی دارد.
 
وی با اشاره به وجود دو نوع تهدید داخلی و خارجی، ادامه داد: در مورد مشکلات داخلی باید بر اجرای صحیح بخشی از قوانین که مربوط به استان اصفهان است، تمرکز کنیم و از عدم اجرای قوانین و یا اقدامات افراطی آن‌ها خودداری نماییم.
 
استاندار اصفهان همچنین کاهش میزان فروش نفت را دلیل اصلی کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: تمام این عوامل دست به دست هم داده‌اند و شرایط موجود را رقم زده‌اند.
 
وی ظرفیت‌های اصفهان را با داشتن بیش از ۸ هزار واحد تولیدی، حتی بیشتر از کشورهایی مانند مغولستان اعلام کرد و اظهار داشت: وجود منابع طبیعی نشان دهنده قدرت یک سرزمین نیست، بلکه استفاده از دانش فنی و نیروی انسانی ماهر و تجهیز شده می‌تواند در موفقیت سرزمین موثر باشد.
 
استاندار اصفهان خواستار حضور صنعتگران در شورای برنامه‌ریزی استان شد و افزود: اگر چه حق رای ندارید، اما نظرات مفیدی که بر رای‌ها تاثیر دارند ارایه کنید.
 
وی وظیفه صنعتگران و تولیدکنندگان در زمان حاضر را اجرای بهترین برنامه‌های اقتصادی برای حذف فضای جنگ روانی دشمنان بیان کرد و گفت: نشست با صنعتگران و واحدهای تولیدی باید هر هفته تکرار شود و مصوباتی برای حل مشکلات صنعتگران در زمینه‌های بانک‌ها و دارایی و... داشته باشد.
 
در پایان این جلسه مقرر شد دو کارگروه برای حل مشکلات بانکی و مالیاتی صنعتگران اصفهانی تشکیل شود.
 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بانک‌های استان برای کمک به صنعتگران، آماده اجرای ماده ۲۹ قانون بودجه ۹۱ هستند.
 
مجتبی دهاقین با تاکید بر اینکه صنعتگران سرمایه بانک‌ها هستند و بانک به سرمایه لطمه نخواهد زد، افزود: مطالبات بانک‌ها در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده که عواقب آن به دولت و صنعت باز می‌گردد.
 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های اصفهان تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات صنعت و بانک در استان راضروری دانست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
6
خواهش میکنم فکری به حال مجموعه صنایع گیتی پسند اصفهان بکنید که با 5000 نیروی مستقیم در حال فروپاشیه.الان 4 ماهه که حقوق نگرفتیم.باعث این مشکلات سیاستهای غلط هستش.اما حالا باید التماس کنیم که کمک کنید.
نظرات بینندگان