arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱

لاریجانی:محسن‌رضایی سرمایه‌ملی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس قوه مقننه ضمن تمجید از خدمات رفیقدوست و رضایی گفت که سپاه درون مردم گسترش پیدا کرد و این یک مسئله اساسی در سپاه است.

به گزارش  انتخاب به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه دراولین کنگره سرداران 4 هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه اظهار داشت: در سپاه  خدمت کردن نعمتی است و نهاد های بسیاری از ابتدای انقلاب تاکنون داشته ایم اما هیچ کدام خصوصیات سپاه را نداشته اند.

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از خصوصیات سپاه روحیه  مجاهدت است، افزود: این نهاد از بدو تولد با مقوله مجاهدت عجین بود و نیروهای سپاه درمیادین عمل این ویژگی را به منصه ظهور رساندند و همین عامل باعث سرافرازی این نهاد شده است.

وی تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی خیلی از مرزها را می شکند، خیلی از کشورها نیروهای مسلح دارند اما چون عقبه آنها دارای روحیه مجاهدت نیست دچار شکستگی می شوند.

لاریجانی با بیان اینکه اسرائیل از نظر امکانات و تمرین نیروهای قدرتمندی دارد، گفت:اما دیدیم که ارتش اسرائیل نتوانست درمقابل روحیه جهادی گروه حزب الله تاب بیاورد.

وی همچنین یکی دیگر از ویژگی های سپاه را مردمی بودن آن خواند و گفت:  سایر نهاد های مشابه سپاه به خاطر خصوصیات و مسائل امنیتی از مردم جدا می شوند اما سپاه در درون مردم زیست می کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه محسن رضایی از بدو تاسیس نیروهای سه  گانه سپاه مردمی بودن را در آنجا نهادینه کرده است،  گفت: همچنین ارادت نیروهای سپاهی به ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب ارادتی قلبی است نه صرفا به خاطر مسائل نظامی و به همین خاطر سپاه نهادی پر تحرک است.

وی با بیان اینکه سپاه یک سنگر محکم برای ملت ایران بوده است، گفت: درخاورمیانه چنین نیرویی نداریم.

وی اظهار داشت : درصحنه بین المللی دشمنان با کلفت گویی سخنانی را مطرح می کنند اما آنها می دانند با چه نیروی قدرتمندی طرف هستند سر و صدای زیاد می کنند اما به خاطر توانایی های بسیار نیروهای مسلح و سپاه قادر به انجام کاری نیستند.

لاریجانی با ا شاره به  نقش موثر محسن رضایی در ابتدای جنگ و روحیه فداکاری و مجاهدانه وی اظهار داشت: رضایی در شکل دادن به سپاه نقش بسیار داشت و خودش را وقف سپاه  کرده و باید از فکر و تجربه رضایی و رفیق دوست و امثال این افراد استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش محسن رفیق دوست دربحث پشتیبانی و تدارکات در سپاه در دوران جنگ گفت: ایشان توانست کمک های زیادی در دوران دفاع مقدس برای تامین تجهیزات نظامی انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به فرماندهان سپاه و مسئولان تدارکات و پشتیبانی گفت: شما درصحنه زرینی در انقلاب نقش موثری داشتید و تجربیات خوبی توانستید در دروان دفاع مقدس که کشور در تحریم بود با دور زدن تحریم ها به دست آورید. امروز نیز تحریم های دشمنان در بعد اقتصادی فراگیر تر شده است و آنقدر که آنها در رسانه ای خود این موضوع را بزرگ می کنند تا اضطراب در دل مردم ایجاد کنند. در این شرایط ما باید از افرادی که در دورن دفاع مقدس روحیات خوبی کسب کرده اند وتوانسته اند تحریم ها را دور بزنند استفاده کنیم.
نظرات بینندگان