arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
مدیر مسئول روزنامه خورشید مدعی شد:

احمدی نژاد با بخشنامه اخیر به داد مجلس رسید

تقوی فرد، مدیر مسئول روزنامه خورشید ‌گفت: بخشنامه اخیر رئیس جمهور خطاب به دستگاه های اجرایی برای خودداری از توجه به درخواست نمایندگان در عزل ونصب مدیران،‌ در حقیقت دولت های آینده را از دخالت های مجلس نجات داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد رضا تقوی فرد در گفت وگو با شبکه ایران در خصوص بخشنامه اخیر رئیس جمهور خطاب به دستگاه های اجرایی برای خودداری از توجه به درخواست نمایندگان در عزل ونصب مدیران،‌ خاطر نشان کرد: قبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد، در دولت های گذشته، ‌قطب هایی از مجلس در بسیاری از موارد در انتخاب وزراء،‌ معاونان و مدیران کل وزارتخانه ها دخالت می کردند و این امر منجر به بروز ناهمگونی هایی در حرکت های همسو و پیش رونده در قوه مجریه می شد.

وی اضافه کرد: در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد همچنان این انتظارات و توقعات در بین مجلسیان وجود داشت، اما احمدی نژاد تلاش کرد تا مانع چنین اقداماتی شود.

مدیر مسئول روزنامه خورشید با اشاره به شعار احمدی نژاد مبنی دولت 70 میلیونی،‌افزود: برخی سیاسیون از این سخنان رئیس جمهور برداشت اشتباهی داشتند،‌ مبنی بر اینکه از همه جریانات و گروه های سیاسی، افرادی باید در کابینه شر کت کنند و از این میان مجلس سهم و جایگاه ویژه ای را برای خود در نظر گرفت.

وی بیان داشت: ادامه روال دولت های گذشته، ‌منجر به آن می شد که افرادی که طی دو دهه گذشت در مسندهای مدیریتی حضور داشتند، ‌همچنان جایگاه خود را حفظ کنند.

این  مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: احمدی نژاد حلقه های دائمی قدرت و ثروت را شکسته و برای حل معضلات و مشکلات کشور نیروهای نخبه را وارد کابینه ی خود کرد.

تقوی فرد اضافه کرد: احمدی نژاد بر خلاف دولت های گذشته تئوری بسط و گسترش عدالت را از هسته مرکزی در هیأت دولت آغاز کرد،‌ تا عدالت به همه مردم بسط یابد.

وی تصریح کرد: با آنکه احمدی نژاد نگاه های بسته جریانات و گروه های سیاسی را در هیأت دولت کنار گذاشت،‌اما در برخی وزارتخانه ها و ادارات این امر اتفاق نیفتاد و به عبارتی انتخاب معاونان و مدیران کل در برخی مجموعه ها تحت تأثیر درخواست های نمایندگان قرار گرفته است.

این فعال سیاسی ادامه داد: نفوذ مجلس را در برخی مدیریت های استانی و‌شرکت ها، به ویژه در انتصابات شرکت شستا می توان مشاهده کرد،‌ که هیچ کدام نیزبر اساس نخبه گرایی و شایسته سالاری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نماینده مجلس ، قانونگذاری و نظارت است، ‌بیان داشت: متأسفانه مجلس از ابزار قانونی خود به عنوان حربه ای برای دخالت در امور اجرایی و اعمال نظر در اختیارات قوه مجریه بهره می گیرد و این برخلاف قانون اساسی است.

تقوی فرد با اشاره به شهامت احمدی نژاد مبنی بر اداره قوه مجریه به صورت مستقل،‌بیان داشت: مجلس باید بداند که نظارت ابزاری برای کمک به پیشبرد امور کشور و اجرای قانون است،‌نه ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت.

وی به حضور برخی نمایندگان در هیأت امنای سازمان هلال احمر،‌شرکت ها و حتی بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: پرداختن مجلسیان به امور اجرایی به جای قانونگذاری و نظارت، منجر به آن شده که آمارحاضران در صحن علنی بسیار کاهش یابد.

تقوی فرد در ادامه با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مانند عوض حیدر پور، نماینده شهرضا که به جای حضور در مجلس به عنوان دکتر بیهوشی دراتاق عمل همراه تیم پزشکی در بیمارستان شهید رجایی حضور دارد، خاطر نشان کرد: ‌این در حالی است که نمایندگان باید هوشیارانه و فعال در صحن علنی مجلس حضور یافته و پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نظارت مجلس بر عملکرد نمایندگان،‌گفت: پس از گذشت چندین سال از فرمایش رهبری، هنوز نظارت بر عملکرد نمایندگان درمجلس صورت نگرفته است.

به گفته این روزنامه نگار آمار بالای غایبین در صحن علنی مجلس، نشاندهنده آن است که بسیار ی از نمایندگان به اموراتی غیر از نمایندگی تمرکز دارند، افزود: از آقای حیدر پور که به عنوان نماینده شهرضا در مجلس حضور دارد،‌ باید پرسید که آیا وی نماینده این شهر است یا نماینده مردم تهران؟ ‌و چرا در زمان دایر بودن صحن علنی مجلس، در بیمارستان شهید رجایی تهران حضور دارد.
 

طی چند روز اخیر عوض حید پور،‌نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس و مصاحبه با سایت های مخالف و منتقد دولت از جمله خبر آنلاین،‌ سایت منتسب به رئیس مجلس ضمن انتقاد از نامه رئیس‌جمهور به مسئولان اجرایی مبنی بر اینکه لازم نیست با نمایندگان هیچ هماهنگی‌ای انجام دهند،‌گفته بود: آقای رئیس‌جمهور باید بداند نمایندگان، نماینده کل ملت ایران هستند و وظیفه دارند آنچه که به صلاح مردم است انجام دهند.

تقوی فرد با اشاره به اینکه اقدامات برخی از نمایندگان ظلم به مردمی است که از طرف آنان مجوز ورود به مجلس را دریافت کرده اند، گفت: اسناد متقنی وجود دارد که حیدر پور،‌ 130 تا 140 میلیون تومان از بیمارستان شهید رجایی بابت بیهوشی در یک سال دریافت کرده است.

وی افزود: جای تأسفا دارد که نمایندگان برای گرفتن حقوق از بخش های مختلف ، از زمان مجلس کسر کرده و به امورات دیگر می پردازند.

تقوی فرد با بیان این مطلب که بخشنامه رئیس جمهور دست مدیران اجرایی مستقل را باز کرده و حضور افراد وابسته را به حداقل رسانده است، بیان داشت: جای سوال اساسی اینجاست که چرا وقتی رئیس جمهور،‌ به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و رییس شورای عالی امنیت ملی ، قصد بازدید از زندان ها را دارد،‌ بلافاصله روابط عمومی قوه قضائیه اعلام می کند، که این امر بدون هماهنگی امکان پذیر نیست،‌اما مجلس به راحتی به خود اجازه می دهد که در مباحث اقتصادی ورود کرده و در اختیارات دستگاه اجرایی دخالت کند.

به گفته تقوی فرد، عدم اصلاح این امر از سوی مجلسیان، منجر به وارد شدن خسارات فراوان برای کشور خواهد شد.

مدیر مسئول روزنامه خورشید صدور بخشنامه اخیر از سوی رئیس جمهور را اقدامی شجاعانه برشمرد و گفت: این اقدام احمدی نژاد، ‌دولت های آینده را نیز از دخالت های مجلس نجات خواهد داد.

وی اضافه کرد: بهتر است نمایندگان به جای دخالت در امورات دولت و خرید و فروش تیم های ورزشی و حضور در شرکت ها و کارخانجات، به فکر مصالح و منافع کشور و مردم باشد.

تقوی فرد افزود: بخشنامه احمدی نژاد نشان داد قوه مجریه مستقل است و قوای دیگر حق دخالت در حیطه اختیارات و وظایف دولت را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه احمدی نژاد با این اقدام، در حقیقت به داد لاریجانی و هیأت رئیسه رسید، ‌تصریح کرد: بخشنامه رئیس جمهور از آمار بالای غایبین مجلس کاسته و منجر به پویایی بیشتر نمایندگان خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
1
13
کاملا منطقی و مستدل. نماینده مجلس وظیفه اش قانونگذاری است نه زد و بند وبدنبال پست و موقعیت برای رفقا و اعضای ستاد انتخاباتی اش.
بـابـایــــی
|
UNITED STATES
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
9
من نمیدونم چرا دقت لازم مبذول نمیشه،
کسی که میخواد تو این سطح از مسایل سیاسی شرکت داشته باشه وتاثیر گذار باشه باید خیلی دقت داشته باشه تا به قول مطهری از پرونده های زیر بقل رئیس نترسند !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
1
8
اين بخشنامه رئيس جمهور كاملا درست ومطالبه مردم است براي انكه فساد بوجود نيايد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
1
4
آقای تقوی فرد - با سلام ، شما مطمئن هستید !!!!!؟
لطفا بشتر کندو کاو کنید .
نظرات بینندگان