arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

اختلاس میلیاردی در استانی که فقر، بیکاری و خودکشی رتبه اول کشور را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که فقر، بیکاری و خودکشی و خودسوزی در استان ایلام رشد فزاینده ای دارد. هنوز عاملان اختلاس کلان میلیادری در پتروشيمي ایلام پس از دو سال آزاد هستند و کسی پس از 2 سال رقم دقیق اختلاس را اعلام نمی کند

متن خبر:

تائید اختلاس از سوی مديرعامل پتروشيمي ايلام :
اتهام اختلاس در پتروشيمي ايلام مربوط به 2 سال پيش است

خبرگزاري موج - مديرعامل پتروشيمي ايلام گفت: اتهام اختلاس پتروشيمي ايلام به آبان سال 89 و به زمان مديريت پيشين اين مجتمع پتروشيمي برمي گردد و ربطي به فعاليت کنوني اين مجتمع پتروشيمي ندارد.

جواد کمري در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج، با بيان اين مطلب اظهار داشت: موضوع اختلاس در اين شرکت که در چندروز گذشته در رسانه ها مطرح شده به آبان سال 89 يعني حدود 2 سال پيش بازمي گردد و موضوع جديدي نيست .

وي افزود: بازشدن پرونده اتهام اختلاس در زمان مديريت پيشين پتروشيمي ايلام در سازمان بازرسي کل کشور و ديگر سيستمهاي نظارتي در حال پيگيري است و در تمام اين مدت با وجود تغييرات در سهامداران و مديريت اين مجتمع پتروشيمي، تمامي همکاري هاي لازم با سازمان هاي نظارتي براي به ثمر رسيدن اين پرونده و روشن شدن اذهان عمومي مردم و مسئولين انجام شده است .

هنوز رقم اختلاس رسما از سوي مراجع قضائي اعلام نشده است
مديرعامل مجتمع پتروشيمي ايلام با اشاره به اينکه هنوز پرونده اين اتهام اختلاس در سازمان بازرسي کشور باز است، تصريح کرد: در سال 89 که اين موضوع رسانه اي شد رقم اختلاس حدود 100 ميليارد تومان در رسانه ها مطرح شد ولي هيچ گاه تاکنون سازمان بازرسي کل کشور يا مراجع قضايي و ديگر عوامل نظارتي در خصوص رقم اختلاس اظهار نظر رسمي نکرده اند .

وي افزود: اينکه مطرح شده 440 ميليارد تومان اختلاس در پتروشيمي ايلام صورت گرفته را تنها بر اساس مدارک و اسناد، سازمان هاي نظارتي و قضايي مي توانند تأييد يا تکذيب کنند .

کمري ابراز داشت: سه تا 4 ماه پس از مطرح شدن اتهام اختلاس، 49 درصد سهام دولتي پتروشيمي ايلام در فرابورس عرضه شد و پس از آن با ورود شرکت بازرگاني پتروشيمي به جمع سهامداران عمده شرکت، پروژه هاي آن از حالت رکود درآمد و هم اکنون تمام پروژه ها فعال و عمليات اجرائي در آنها با تمام توان در حال پيگيري است.
نظرات بینندگان